Murder at 1600 (1997)

Actie / Thriller

geregisseerd door Dwight H. Little
met Wesley Snipes, Diane Lane en Alan Alda

Harlan Regis werkt bij de afdeling Moordzaken in Washington. Moord en doodslag zijn dagelijkse kost voor hem. Dan wordt hij gevraagd om een moordzaak in het Witte Huis te onderzoeken. Hij wordt geconfronteerd met geheim agenten die boven de wet staan, documenten die zomaar verdwijnen en ambtenaren die hem in de gaten houden. Nina heeft de opdracht om de zaak geruisloos te laten verlopen. Als ze er samen met Regis achterkomt dat er heel veel op het spel staat, besluit ze hem te helpen.

The Last
Lang geleden voor het laatst gezien, maar ik herinner me wel dat dit 1 van de weinige films is waarin Snipes te pruimen is.

avatar van Sportingerke
Ok, echt slecht was hij niet, maar ook ik vond dat er te veel ongeloofwaardige of zelfs ronduit foute dingen in het verhaal zitten.
Zo zaten er op de avond van de moord 31 mensen in het witte huis - en de presidentiële familie, die blijkbaar niet geteld wordt - waaronder de moordenaar. Spikings weet dit, en zou door eliminatie snel bij de dader in het officiersuniform terecht moeten komen, als Spikings niet mee in het complot tegen de president zit. Als hij wel in het complot zit is het onlogisch dat hij Kyle (de zoon van de president) beschermt - door het onderzoek tegen te werken - wanneer Snipes hem verdenkt.) De rol van Spikings is mij dan ook niet volledig duidelijk.)

Voor een avondje luchtig vermaak is hij echter niet zo slecht, aangezien er wel enkele goede scènes bijzitten. (het scherpschutterstalent van Nina of het talentvolle afleidingsmanoeuvre wanneer ze de tunnels ingaan) Het einde (waarin Nina de held uithangt en schietschijf speelt) vind ik dan weer nogal lachwekkend.

2.5 sterretjes.

ik vind dit een prima film met een goed verhaal en natuurlijk is het wat vergezocht maar het is ook maar een film, eerste gedeelte een gewone thriller en 2de gedeelte de actie.

Over het algemeen worden hier veel films afgezeken terwijl ze toch niet echt slecht zijn.
Ik kijk dan ook geen films die op de tv zijn maar alleen dvd's met goed geluid.

avatar van K. Montana
De rol van wesley vind ik ook overdreven overal door heen kruipen een beetje onrealistish. Leuk eind maar verder niets boeiends.

avatar van G.1Rl
Leuke, maar vrij ongeloofwaardige film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Na een aardig begin zakt de film halverwege toch wat weg in clichématigheid en gekunstel. Niet slecht en zeker voor Snipes geen gekke film. Echt goed wordt het helaas niet.

G.1Rl schreef:
Leuke, maar vrij ongeloofwaardige film.

Ach dat is het merendeel van de films, zoals Inside man, pirates of the cariben enz.

avatar van Timothyvdmeer
Vind dit juist een van de sterkere rollen van Snipes...niet te veel overdreven vechtscenes. Diane Lane speelt ook aardig...film moet je idd met een korreltje zout nemen maar is verder prima te kijken.

Zet hem zelf op 3*. Gewoon voldoende.

G to the J
Leuk voor op een avond te kijken......
maarjah...
Funnky

avatar van aburex
Goede thriller met een goede Snipes. Velen zeggen hier dat het verhaal ongeloofwaardig is! Het is film hoor en geen realiteit. Als je iets geloofwaardigs wil zien kijk dan naar het nieuws.

avatar van Popcorn1
Leuke film voor een avondje niks op de buis.
En het blijft film hoor, voor realiteit moet je inderdaad het nieuws kijken of een documantaire.

avatar van Zizzo
opzich een aardige film, verhaal is leuk en de uitwerking voor een jaren '90 film is geslaagt, niks bijzonders maar een vermakelijke actie film.

aardige aktiethriller

Meer dan waard om te kijken. Als je de moeite neemt om de diverse subplots in de gaten te houden erg vermakelijk.

Snipes speelt een menselijke rol en dat werkt erg goed. Diana Lane zorgt er voor dat het een leuk koppel wordt.

Dat sommige dingen compleet onrealistisch zijn/lijken is in deze film totaal niet schadelijk aangezien ze voor, bijna, alles een leuke verklaring hebben.

avatar van AGE-411
Donderdag 17 juni om 20:50u op VT4

avatar van Timothyvdmeer
we hebben ook een gids...

Goede thriller met een goede cast.
Het scenario is prima en aardig om volgen zonder al te veel moeilijke plotwendingen.
Een van de betere filmen met Wesley Snipes.

Slappe film met een matige hoofdrol van Snipes en Lane hangt er ook maar een beetje bij. Het verhaal is vergezocht maar het zijn vooral de matige karakters en de geforceerde opbouw die de film nekken. De setting is best aardig en Alda is een goed acteur, toch is dit niet voldoende om de film te redden.

avatar van DragQueen
Onderhoudende thriller, met een niet al te ingewikkeld verhaal. Snipes acteert verder best aardig voor zijn doen. Prima kijkvoer. 2,5 ster.

Solide thriller vol actie en komedieachtige elementen, op een spannende manier in scène gezet (al zijn er voorgangers met hetzelfde thema). Helaas is het plot wat clichématig en herbergt het onlogische en ongeloofwaardige wendingen. De acteurs laten zich van hun beste kant zien.

avatar van the new guy
Heerlijk zo'n jaren '90 thriller. Verstand op nul en lekker kijken, ik houd ervan.

avatar van Filmfan74
Kijkt lekker weg, maar is op zich niets bijzonders. Hij zit best leuk in elkaar, maar is nooit echt verrassend. Vooral Diane Lana acteert soms erg slecht. Al met al best vermakelijk, zolang je er niet te veel van verwacht.

avatar van GuidO96
Goeie Thriller die lekker wegkijkt. Wel een keer verrassend dat het in het Witte Huis is. Het haalt het niveau niet omhoog, maar brengt wel een andere setting met zich mee wat best prettig kijkt.

avatar van Gang_Star
Een degelijke thriller over een moord in het witte huis. Het hoe en wat blijft vrij lang onduidelijk waardoor je geboeid blijft kijken. Een aantal redelijke actiescènes en voldoende spanning. Niet overal even geloofwaardig uiteraard, maar desondanks is Murder at 1600 vermakelijk genoeg.

avatar van IH88
“It's a nasty-ass city, Regis.”

Redelijke film met aardig wat suspense. Er is een moord gepleegd in het Witte Huis en Snipes en Lane (na wat gekibbel) besluiten om samen te werken om de dader te vinden. De film maakt het niet moeilijker dan het is en dat kan ik wel waarderen.

Het hele complot achter de moord blijkt ook eenvoudig in elkaar te zitten en is eigenlijk vanaf het begin wel duidelijk. Snipes en Lane zijn aardig, maar kunnen niet echt uitblinken door het doorsnee script. De echte spanning ontbreekt en het einde wordt wat afgeraffeld. De dader wordt wel heel snel en makkelijk uitgeschakeld. Ik zat niet op het puntje van me stoel maar degelijk is Murder at 1600 zeker.