Amanda Knox: Murder on Trial in Italy (2011)

Alternatieve titels: The Amanda Knox Story | Beyond the Headlines: The Amanda Knox Story

Drama / Misdaad

geregisseerd door Robert Dornhelm
met Hayden Panettiere, Marcia Gay Harden en Vincent Riotta

Waargebeurd verhaal over Amanda Knox, een begaafd studente uit Seattle, die in Italië wordt beschuldigd van het vermoorden van haar kamergenote Meredith Kercher, samen met haar vriendje en een andere medeplichtige. Aanklager Mignini bombardeert haar tot Foxy Knoxy en de pers belicht haar als een oversekste, gewetenloze moordenares. Een 2-jaar durend proces volgt.

Redelijk goede film. Verteld het verhaal zoals het is en laat de kijker zelf beslissen of Amanda Knox het wel of niet gedaan heeft. Geen topfilm, maar wel goed geacteerd.

avatar van brigittedam
Ik vind het een goede film, hayden speelt erg goed, wanneer ze verdrietig was voelde het zo echt aan.
Wat betreft het hele amanda knox wel of niet schuldig debat vind ik dat ze met veel te weinig bewijs haar zolang opsluiten. Ze hebben enkel halve dna sporen en geen duidelijk verhaal van wie dan ook hoe het gegaan is. Allemaal een heel vaag verloop en toch zo lang de gevangenis in. Daar gaat naar mijn mening echt iets mis. Ik vind wel dat Amanda zich heel onbeschoft gedroeg met dr vrolijke gedrag, het leek haar inderdaad allemaal niks uit te maken. Maar dat maakt haar niet meteen schuldig.
Wel de moeite waard om te kijken!!! Zeker over een paar jaar als er meer duidelijkheid is rondom de zaak!!!

Uitsrpaak in deze rechtszaak is over ongeveer een kwartiertje. Wellicht live op CNN of zo.

Haha, Foxy Knoxy vrijgesproken dus. Geweldige beelden.

Wat een goede film had kunnen zijn, over een zaak die enkele jaren de pers haalde in binnen - en buitenland, wordt door het zeer slechte einde naar de knoppen gemaakt.
Hayden Panetierre (bekend uit de reeks 'Heroes') speelt haar rol voortreffelijke, net als vele andere castleden.
Maar het einde van de film... een ramp.. plots wordt Amanda en haar 'vriend' veroordeeld en verdere degelijke uitleg wordt er niet meer gegeven, de film stopt hiermee.
Hoewel de film is gemaakt nadat alles ook in werkelijk was afgelopen, dat Amanda Knox, ondertussen is vrijgesproken o.a. en reeds terug in Amerika vertoeft, wordt er in de film daarover met geen woord gerept.
Net als de vele onderzoekfouten (enkele kleine worden genoemd) worden totaal niet vernoemd.
Alle lof voor Panettiere, waarvan ik al tijdens haar rol in 'Heroes' talent vermoedde, maar ze had misschien een betere film gekozen dan deze om haar doorbraak kracht bij te zetten.

Vanaf halverwege kon de film me eigenlijk weinig meer boeien. Hayden Panetierre acteert inderdaad wel goed, maar het wordt een beetje gepingpong over wie het had gedaan, beetje plat verteld.

Een interessante 'who dunnit' annex rechtbankdrama, gebaseerd op ware feiten.
Qua kwaliteit vond ik het een goede tv-film. Goed geacteerd door Hayden Panettiere, zij moest het hele spectrum van emoties doorlopen en uitbeelden, knap gedaan.
Of Amanda terecht veroordeeld werd (samen met een vriend) voor de moord blijft volgens deze film toch enigszins in het midden. Er blijven onzekerheden in de bewijsvoering en dat is interessant om te zien.
Ik vond het wel reëel uitgewerkt hoe zo'n onderzoek kan verlopen tot aan deze uitkomst.

avatar van rep_robert
Een in potentie goede film wordt teniet gedaan door de redelijk amateuristische uitwerking van deze tv-film. Het geheel oogt te fragmentarisch en enige vorm van binding met het matige acteerwerk van de cast is ook haast onmogelijk.

avatar van m1701
Aardig goeie film!
Vooral Panettiere deed het zeer overtuigend!
Voor de rest gewoon goed.

Matig drama en ik snap niet wat ze zien in die gnoom Hayden Panettiere.

AHWA
Ze was leuk in Heroes, maar hier niet zo. Ik heb pas een deel gezien, maar die pruik van haar is echt vreselijk.

avatar van des1
Houdt de gemoederen in Engeland en de VS nog steeds bezig. Inmiddels zit ze weer in de VS en studeert ze. In de VS zou Amanda op grond van de feitelijke bewijslast nooit zijn veroordeeld. Haar ongevoeiigheid en rare manier van reageren wordt geweten aan een vorm van Asperger. Iemand die daar mee bekend is (w.o. ondergetekende), weet dat zulke mensen vooral met zichzelf bezig zijn en een pijnlijk gebrek aan empatie aan de dag leggen. Zegt meer over de maatschappij (en de media) dat we bijna voorshands zijn gaan denken in termen van sex orgies e.d. Onsympatiek hoofd heeft de echte Amanda Knox, maar schuldig?... Nee. De film is niet slecht.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama TV Movie...
Een waargebeurd verhaal...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Marcia Gay Harden...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...