Senatorul Melcilor (1995)

Roemenië
Komedie / Drama

geregisseerd door Mircea Daneliuc
met Dorel Visan, Cecilia Bârbora en Clara Voda

Een gewichtige senator komt een toespraak houden in een klein, landelijk gelegen dorpje in Roemenië. Daarna wordt hij gevraagd voor een interview door een Zwitserse filmcrew. Hij ontdekt dat hij en de crew in dezelfde villa zullen verblijven en hij wil er alles aan doen om te zorgen dat het vlekkeloos verloopt. Tijdens het interview zegt hij terloops dat hij 's avonds tijdens het diner graag slakken zou willen eten. De burgemeester laat meteen het hele dorp zoeken naar de gewenste, slijmerige delicatesse, wat nog niet zo makkelijk blijkt te zijn. Een onderwijzeres uit het dorp wordt tijdens haar zoektocht aangevallen door twee zigeuners, die haar proberen te verkrachten. Terwijll de spanningen tussen de dorpelingen en de zigeuners oplopen, probeert de senator een schandaal te bezweren.

avatar van John Milton
voor de liefhebbers van de Roemeense cinema, hij is op YT te vinden en de kwaliteit is te doen.

Verkozen tot één van de Beste Roemeense films ooit. Al eindigde hij niet bovenaan, en snap ik niet direct wat er zo goed aan is

avatar van Darbie
Een hoop kouwe drukte en natuurlijk het bij de Roemeense film behorende geschreeuw, maar wél een goede film !!

Een van beste Roemeense films ooit ?
Ja.......kan ik me wel iets bij voorstellen.