ad
  • 8.179.786 stemmen

Bruna Surfistinha (2011)

Biografie / Drama | 109 minuten

Genre: Biografie / Drama

Alternatieve titels: Confessions of a Brazilian Call Girl / Little Surfer Girl / Bruna Surfistinha, Dagboek van een Callgirl

Oorsprong: Brazilië

Geregisseerd door: Marcus Baldini

Met onder meer: Deborah Secco, Drica Moraes en Fabiula Nascimento

Oorspronkelijke taal: Portugees

Over Bruna Surfistinha

"The story of a family girl. Until take 2."

Rachel is geadopteerd door een gezin uit de hogere klasse. Op haar zeventiende krijgt ze echter haar eigen zin, verlaat ze haar familie en stopt ze met haar studie om een callgirl te worden. Kort nadat ze begint met werken, besluit ze een blog te schrijven over de ervaringen die ze opdoet. Sommige klanten vinden dat Rachel op een surfmeisje lijkt en daarom noemt ze zichzelf "Surfistinha". Haar blog wordt echter gelezen door veel mensen en binnen de kortste keren is het één van de populairste blogs van Brazilië. Rachel wordt uitgenodigd bij praatprogramma's en schrijft uiteindelijk zelfs een boek.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Nielz

Nielz

Best aardige film, blijft wel wat oppervlakkig.

avatar van Fransman

Fransman

De opkomst en ondergang van een Braziliaanse callgirl. Dat je van zo'n leven niet gelukkig wordt wisten we al. En deze film leert ons wat dat betreft niets nieuws. Was in Brazilië veel kritiek op; zou niet waarheidsgetrouw genoeg geweest zijn. En te veel op effect zijn gemaakt.

Is overigens helemaal niet zo'n slechte film. Er gebeurt genoeg, mooie muziek, mooie meiden en gaandeweg ga je je ook wel begaan voelen met wat Bruna overkomt. Natuurlijk is het Deborah Secco die de film draagt en het is geen straf om naar haar te moeten kijken.

avatar van mikey

mikey

Deze softerotische rise 'n' fall is geen hoogvlieger. Maar Surfer Girl ziet er prima uit.

avatar van centurion81

centurion81

• 1957 berichten

Tja...Ik sluit me wel aan bij de mensen hierboven. Deborah Secco is een mooie vrouw met neptieten en op zich kijkt de film prima weg.

Ik had, net als bij de kritiek die er blijkbaar in Brazilië is geweest ook het gevoel dat dit niet de manier is waarop dit meestal gaat, iets te licht aangezet allemaal.

Maar ja, dat kan ik ook niet echt beoordelen, want ik heb zelf zoiets nooit meegemaakt. Wel heb ik het Verrotte leven van Floortje Bloem gelezen en meer van dit soort riches 2 rags 2 riches films gezien.

2,5* en binnenkort maar eens Las Elegidas (2015) zien. Staat ook op Netflix en lijkt iets hoger gewaarderd te worden.

BBarbie

Matige verfilming van het autobiografische boek van een Braziliaanse call girl, die in eigen land furore maakte met haar internet blog, waarin zij dagelijks niet alleen haar eigen belevenissen openbaarde, maar ook nog haar klanten van een score voorzag. Weinig verhaal te midden van een hele vracht bloot met als voornaamste manco het gegeven dat protagoniste Deborah Secco er veel te oud uitziet om door te kunnen gaan voor een late tiener, c.q. vroege twintiger.

Film deed mij vooral in het begin wel een beetje denken aan L'Apollonide, maar die film is veel sfeer- en stijlvoller.

avatar van Donnie Vallermee

Donnie Vallermee

Dit was dus wél een heel goede film! Heb me van begin tot eind zeer goed in het verhaal ingeleefd en moet zeggen het blijft boeien.

Hoe je je leven omgooit omdat je rijkdom hebt ga je de armoede opzoeken, als je net komt kijken wordt je de allerbeste, daarna nóg beter om vervolgens bijna letterlijk dood neer te vallen en heel je leven verkloot.

Het einde is toch een ‘alles komt goed schatje’ einde en dát is belangrijk (vind ik) hihi