ad

Geregisseerd door: Larry Charles

Met onder meer: Nicolas Cage, Wendi McLendon-Covey en Russell Brand

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Army of One

"One Man's Wildly True Quest To Capture Osama Bin Laden"

Gary Faulkner is een ex-gevangene, werkloze klusjesman en moderne Don Quichot. Hij ontvangt een visioen van God die hem opdraagt om Osama Bin Laden te vangen. Gewapend met slechts een zwaard, gekocht bij een thuiswinkelbedrijf, vertrekt Gary naar Pakistan om zijn missie te volbrengen. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij oude vrienden uit Colorado, maakt hij nieuwe vrienden in Pakistan, krijgt hij problemen met de CIA en ontmoet hij zelfs God en Osama zelf.

image

avatar van jarno1975

jarno1975

Trailer is best geinig

zoutzak

Straight-to-bluray. Hoe slecht zou deze zijn?

avatar van Martijnnn

Martijnnn

Dat zegt niks, hij komt eerst ook nog als Video on Demand uit, geen idee waar alleen.

zoutzak

I do look a little like Nick Cage in Con Air, right?

Met de zelfspot van Nicolas Cage zit het gelukkig wel weer goed.

avatar van Oenieboy

Oenieboy

zoutzak schreef:

Straight-to-bluray. Hoe slecht zou deze zijn?

Hoe kun je een cijfer geven zonder hem te zien?

Oenieboy schreef:

Hoe kun je een cijfer geven zonder hem te zien?

Door de film vervolgens te kijken. Mijn oordeel: herhaal deze fout niet.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Trailer gezien.

Dit wordt ofwel Nicolas Cage's finest moment of zijn grootste fout. Hij ziet er erg cool uit met die baard en ik heb hem zelden tot nooit in een komedie gezien, wel vaak dom zien doen in een serieuze film (tot vervelens toe).

Benieuwd.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Zeer geslaagde komedie, je mag een kruising verwachten tussen Borat en Forest Gump. Nicolas Cage beweest dat iedere goede acteur ook een komische rol aankan en de film is een opstapeling van grappige af en toe hilarische momenten. De God houdt er wel een zeer speciale visie op na deed me denken aan de Monty Python films. Lang geleden dat ik tijdens een film nog zoveel heb gelachen. De humor is veel minder geforceerd dan in pakweg de Jump Street films. En blijkbaar bestaat het personage nog echt ook. Waarschijnlijk de beste komedie van het jaar. 4 sterren

avatar van Martijnnn

Martijnnn

Best een grappige film met leuke rollen, vooral Cage is weer ouderwets op dreef.

avatar van missl

missl

De eerste keer dat ik Cage in een komische rol zie, hij doet het goed. Grappige film over een man die Bin Laden zelf wel even gaat vangen.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Nicolas Cage speelt een geslaagde hoofdrol in deze komische film die schijnbaar ook nog eens gebaseerd is op een real life person. De humor is niet altijd even geslaagd, maar er zitten toch voldoende stukken in die best grappig zijn. Vooral de stukken met 'God' zijn erg leuk in elkaar gezet en werkten goed in op mijn lachspieren.

Een leuke komedie waarin Cage laat zien dat hij een dergelijke rol goed kan spelen.

avatar van limelight73

limelight73

Ja, ik doe het gewoon!! Een 3,5. Gewoon omdat het echt even wat anders is. Ik heb meerdere keren gedacht.. "wtf" waar gaaaaat dit over. Ik vind het een gewaagde maar in mijn ogen gelukte comedy waarin Nic laat zien dat hij echt wel kan acteren. Voor mij een vreemde aanrader.

Dafuq? wat was dit?

Ik dacht even dat de makers het idee hadden dat de kijker uiteindelijk wel sympathie met deze psychoot moet krijgen. Dat was maar heel spaarzaam het geval.

Wat overblijft is een bijzonder rare film met een schmierende Nicholas Cage die, het moet gezegd, in zulke rollen eigenlijk veel beter op zn plek is dan is die standaard actierommel.

avatar van steffv1

steffv1

Nicolas Cage is back vanuit de B-movie sector????

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

Potverdomme Cage, zie je nou wel

dat je kan acteren!

Army of One (2016): Leuke film

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Valt tegen. Het verhaal heeft wel wat maar als komedie vond ik het niet zo geslaagd. Ik heb slechts een enkele keer gelachen en dat was niet om Cage die een bloedirritant typetje speelt. Het is losjes gebaseerd op een waargebeurd verhaal maar deze mislukte komedie is gewoon niet grappig genoeg.

lezertje

Het klinkt belachelijk, maar het verhaal van Gary Faulkner, de man die na een visioen van god te hebben gehad, zichzelf als uitgekozene zag om Osama Bin Laden gevangen te nemen en voor het Amerikaanse gerecht te slepen is op waarheid gebaseerd. En net zo krankzinnig als dit verhaal is ook het personage van Faulkner.

Met in middels 86 titels p je CV kan je niet verwachten dat elke film een meesterwerk is. Uiteraard zitten er mislukkingen tussen. In dit geval van Nicholas Cage, zijn het er te veel. Gelukkig bewijst hij met zijn rol van Gary Faulkner dat hij het nog kan, een niet te stuiten enthousiasteling, die heilig gelooft in zijn goddelijke missie.

Ondanks zijn totale gebrek aan welke ervaring dan ook, blijft Faulkner met een onwrikbaar optimisme geloven is zijn onfeilbaarheid. Dit zorgt er voor dat je langzaam aan in het personage gaat geloven, en dat is het hoogste wat je als acteur kan bereiken.

Ik kan heel goed begrijpen als er mensen zijn die Cage betichten van overacting of schmieren, maar aan het spelplezier van Cage is te zien dat hier een vakman aan het werk is, die zich voor deze rol een stem heeft aangemeten die een half octaaf hoger ligt dan normaal

Het zou onterecht zijn om alle eer naar Cage te schuiven. Hij wordt omringd door een aantal prima bijrollen, met name die van Russell Brand als god, die hem met zijn Engelse accent steeds weer richting opdracht duwt.

Zie voor een interview met de echte Gary Faulkner onderstaande link: 6/28/10 Gary Faulkner Appears on The Late Show With David Letterman - YouTube.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

lezertje schreef:

Het klinkt belachelijk, maar het verhaal van Gary Faulkner, de man die na een visioen van god te hebben gehad, zichzelf als uitgekozene zag om Osama Bin Laden gevangen te nemen en voor het Amerikaanse gerecht te slepen is op waarheid gebaseerd. En net zo krankzinnig als dit verhaal is ook het personage van Faulkner (...)

Een prachtige recensie die ik met plezier nogmaals plaats voor de algemene aandacht van de lezer(tjes ) Ik heb deze recensie ook geplaatst op "Filmvandaag", hopelijk vind je dat geen probleem.

knusse stoel schreef:

Welnee. Ales op dit forum is toch openbaar. De rekening volgt.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

lezertje schreef:

Welnee. Alles op dit forum is toch openbaar. De rekening volgt.

Helaas is dat niet toegestaan, recensies van anderen te publiceren op een andere site. Ik ben hier van op de hoogte gebracht door Moviemeter.

knusse stoel schreef:

Heeft moviemeter dan het copyright op mijn teksten? Dacht het niet. Mijn toestemming heb je. En wat denkt de moviemeter-stasie daar tegen te doen? Ik plaats hem zelf wel.

avatar van Waku

Waku

Ik dacht door de toch wel positieve recensies een leuke film in handen te hebben. Maar wat een teleurstelling. Nicolas Cage is verschrikkelijk overdreven in zijn irritante rol als gesjeesde nier patient. De scenes in het casino tenenkrommend triest. En de dialogen met zijn ex school vriendinnetje treurig. Russell Brand als Verlosser is eveneens treurig. En dat geldt voor de hele film verder. Bah. 1.5*

avatar van coumi

coumi

Heerlijke, absurde komedie. Cage overdrijft zoals altijd, maar dat past wonderwel heel goed bij de toon en opzet van dit krankzinnige, op waarheid berustend verhaal. Een echte krachttoer van onze Nic, die de afgelopen jaren heel wat rommel heeft afgeleverd, maar ditmaal zichzelf overtreft en gelet op de beelden aan het slot van de echte Faulkner, gewoon een perfecte imitatie geeft. Brand als de lieve heer is daarentegen een overbodige toevoeging, en een stuk minder leuk. Maar in zijn totaliteit is Army of One een lekker dik aangezet maar diep menselijk verhaal, met humor waar je echt van moet houden, en doe je dat dan herken je een aantal pareltjes van momenten. Aanrader.

avatar van frolunda

frolunda

Vrij vervelende film over een voor mij oninteressant personage.Het acteerwerk ging nog wel,al was Cage's prestatie tegen het hysterische aan maar verder moest ik er toch een paar achterover gooien om hem tot het einde te kunnen uitzitten.

Vreemde en niet al te beste film die aan mij niet besteed was.

avatar van TronMan

TronMan

In deze film krijgen we weer een bizar optreden van Gage te zien. Daar moet je van houden. Af en toe grappig, maar soms ook vrij irritant. (vooral zijn stem gebruik) Toch wel leuk voor 'n keer. O, en ook nog op een 'waar' gebeurt verhaal gebaseerd.

avatar van aburex

aburex

Viel erg tegen? Had meer verwacht van een film met Cage. Maar ja, Cage in een komedie!!

Onderhond

Erg lollig.film.

Het uitgangspunt is compleet idioot: een maffe Amerikaan die op eigen houtje naar Pakistan wil reizen om daar Osama bin Laden binnen te halen. Heel bedreven is hij daar niet in, want zelfs in Pakistan geraken blijkft niet zo makkelijk. Materiaal voor een onnozele comedy, maar het gekste is nog wel dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.

Cage is natuurlijk perfect voor deze rol. Hij mag de hele tijd lang compleet over the top gaan, iets waar hij toch wel in uitblinkt. De rest van de cast is trouwens ook echt wel goed, maar dit is uiteindelijk toch Cage's feestje geworden, hij had er ook duidelijk veel zin in.

Maar ook Charles weet de juiste toon te vinden. Hij zorgt ervoor dat naast Cage de humor ook echt leuk is, dat het vormelijk ook fris oogt en dat de hele film gewoon best uniek aanvoelt. De regie had dan misschien net ietsje strakker gekund, maar verder valt er weinig te klagen over deze film. Het is weer eens wat anders, en dat kan ik altijd wel smaken.

avatar van Brabants

Brabants

Army of One is een heerlijke doldwaze komedie die berust op het waargebeurde verhaal over de missie van Gary Faulkner. Nicolas Cage doet het erg knap. Dit soort films blijken een goed podium voor een veelzijdig acteur als hij.

avatar van Rickyman

Rickyman

Nicolas Cage is een unieke veelzijdige acteur. Genoeg films met hem die ik aan me voorbij laat gaan maar dit was er weer één, heus geen meesterwerk maar geweldig om Cage aan het werk te zien.