• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.754 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.921 stemmen
Avatar
 
banner banner

Rise of the Planet of the Apes (2011)

Actie / Avontuur | 105 minuten
3,61 3.344 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 105 minuten

Alternatieve titel: Rise of the Apes

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Rupert Wyatt

Met onder meer: James Franco, Freida Pinto en John Lithgow

IMDb beoordeling: 7,6 (602.309)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 18 augustus 2011

Plot Rise of the Planet of the Apes

"Evolution Becomes Revolution."

Het verhaal speelt zich af in het huidige San Francisco, waar de wetenschapper Will Rodman (James Franco) zich bezighoudt met genetische manipulatie op apen in z’n strijd tegen Alzheimer. Wanneer één van de proefdieren, Caesar, zich intellectueel snel begint te ontwikkelen, ontstaat een oorlog voor de suprematie tussen mens en aap.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Will Rodman

Caroline Aranha

Charles Rodman

John Landon

Dodge Landon

Robert Franklin

Maurice / Court Clerk

Rocket / Bright Eyes

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Thomas83

Thomas83

  • 4028 berichten
  • 3633 stemmen

Blockbuster stellen tegenwoordig vaak teleur, voor mij dan in elk geval, maar dit vind ik een van de leukere van de laatste jaren. De film is echt heel behoorlijk geregisseerd. Wat Wyatt vooral goed doet is de boel beeldend vertellen. Het voelt allemaal ook wel aardig als een geheel met een prettig tempo erin, al wordt de film op een gegeven moment wel wat donkerder dan hij aanvankelijk is. Dat zit hem in het gedrag van Caesar de aap.

Daarmee kom ik gelijk op de apen in de film. Ik vind het toch wel erg teleurstellend hoe volgens mij werkelijk elke aap uit de computer lijkt te komen. Technisch gezien zien ze er erg goed uit, de gezichtsuitdrukkingen van Caesar zijn zelfs enorm indrukwekkend, maar echte beelden en computerbeelden weten toch zelden goed te mixen op een manier waarbij de CGI niet opvalt. Al went het gelukkig wel snel hier. Serkis weet Caesar op een levendige manier weer te geven.

Dan de "echte" acteurs. Die vind ik dan weer stukken minder. Franco vind ik een goede acteur, maar heb hem nog nooit zo slecht gezien, en eigenlijk alle bijrollen worden ook maar matig gespeeld. Erger nog is misschien dat de film een aantal kinderlijke personages bevat. Erg leuk om de engelachtige Pinto weer terug te zien na Slumdog Millionaire, maar zelden heb ik zo'n overbodige rol in een film gezien. En dan heb je types als de gemene zakelijke baas, de opgefokte buurman, de sadistische dierenoppas en zijn schijterige collega. Felton speelt die gemene oppas wel overtuigend. Hij is geen groots acteur, maar je krijgt toch een beetje een hekel aan zijn personage.

Een ander probleem aan de film is dat een hoop zaken zo oppervlakkig en vluchtig zijn uitgewerkt, terwijl de film toch wel wat interessante basisideeën bevat. Aan dingen als dit maar ook de verdacht bekend klinkende score, de wat kinderlijke manier van acteren, ietwat geforceerde actiemomentjes en bepaalde dramatische gebeurtenissen die het verhaal op gang houden kun je toch merken dat dit een blockbuster is die vooral voor heel het gezin is bedoeld, en dat de film ook echt een bioscoopkraker wil zijn. Vond de film visueel vaak toch ook wat uitsloverig.

Ongeloofwaardigheden in de plot kun je ook wel vinden. Het is wel heel sterk dat de wetenschappers niet ontdekken dat die ene aap zwanger was of hoe die wetenschapper en later buurman niet naar de dokter gaan terwijl ze toch steeds bloed niesen. Toen Caesar opeens no zei moest ik toch ook wel een beetje lachen.

Maar je moet toch ook in een film als deze niet teveel op geloofwaardigheid rekenen natuurlijk. Al ging het me op het einde op de brug, een fraai decor voor het slotstuk, toch wel wat al te ver. Eerst een naïeve agent die met zijn paard en knuppel op een enorme aanstomende gorilla afrent en ook blijft staan om hem een paar keer met de knuppel te slaan, even later een helikopterpiloot die met een pistooltje gaat lopen schieten op een gorilla, waarna deze zelfs door een gigantische sprong aan boord springt en dat ding laat crashen (waarna nog een wat rare sterfscène van hem volgt, alsof er per se een zielige sterfscène in de film moest en ze dan maar iemand die toch geen echt personage is hebben geslachtofferd).

De scène hierna in het bos is erg voorspelbaar en wat al te zoet misschien, maar vond het wel te pruimen allemaal eigenlijk. De allerlaatste scène is weer een mooi voorbeeld van hoe de regisseur prima door middel van beelden het verhaal uit weet te lachen. Uiteindelijk is Rise of the Planet of the Apes ook gewoon een zeer vermakelijke en vrij degelijke film. Zolang je de vele gebreken maar accepteert. 3.0*.


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

De enigste reden waarom ik deze film wou zien was het hoge gemiddelde. De PotA film uit 2001 vind ik 1 van de slechtste films ooit gemaakt dus mijn verwachtingen waren zeer laag.

Echter is dit is wel een goede film. Het verhaal is leuk en boeiend. Ook leuk om Harry uit Spiderman en Malfoy grote rollen te zien spelen

Minpunt is dat die apen er soms nep uitzagen, met name de bewegingen. Net of iemand op fast forward had gedrukt.


avatar van otherfool

otherfool

  • 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Prima film, oversteeg m'n (lage) verwachtingen, en niet zo'n beetje. Een uitstekende opbouw van het verhaal, een verrassend goed werkende persoonlijke touch en meer dan acceptabele aktiescenes. Een schoolvoorbeeld van hoe een overbekende franchise nieuw leven in te blazen, een blockbuster zoals het hoort.

4*.


avatar van gebruiker_56935

gebruiker_56935

  • 433 berichten
  • 0 stemmen

Gisteren heb ik dan eindelijk deze film gekeken. Ik had erg hoge verwachtingen door alle goede recensies en waarderingen maar zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat het een erg matige film is in vrijwel alle opzichten..

Met het verhaal an sich is eigenlijk weinig mis. Het begint allemaal erg interessant met de medicatie voor Alzeimer en de film wist mij dan ook in het eerste gedeelte wel te boeien. Vanaf het moment dat eigenlijk Caesar de andere apen in de opvang mobiliseert tot een opstand vond ik het echter al minder worden, in contradictie tot velen hier zoals ik lees. Natuurlijk gaat het hier allemaal ook om vandaar ook de naam 'Rise of the Planet of the Apes', maar voor mij begint hier de film te strooien met ongeloofwaardigheid en Hollywood clichés. Wanneer er al een paar dingen weg waren gelaten zoals het praten van Caesar en het paardrijden had de film van mij een hogere waardering gekregen. Normaal sta ik voor alles open, maar de gehele overgang van normale naar slimme apen ging wat mij betreft te abrupt.

De CGI is werkelijk waar prachtig gedaan. De apen lijken soms bijna echt, maar toch kan ik er moeilijk aan wennen. Wanneer zoals bij bijvoorbeeld Avatar vrijwel alles zich in een virtuele wereld afspeelt oogt het allemaal wat prettiger, maar wanneer je continu het contrast ziet tussen realisme en CGI wordt het naar mijn mening vervelend en vind ik het zelfs fijner om naar poppen te kijken. Ik ben daarom ook erg benieuwd wanneer CGI er tastbaar uit gat zien, want dat is nog steeds niet het geval. Al zit deze film al aardig in de goede richting.

De makers zijn erin geslaagd om de apen enigszins persoonlijkheid te geven, maar dit is helaas bij de homo sapiens faliekant misgegaan. James Franco doet het redelijk, al heb ik betere films van hem gezien. John Lithgow als vader Charles Rodman is echter een tenenkrommende keuze. Maar dit is allemaal persoonlijke smaak natuurlijk. Net als dat ik de keuze voor Tom Felton als rotjoch erg makkelijk vind.

En dan het einde.. Kijkend op de klok wist ik dat het einde naderde en ik zat nog zo te hopen dat het niet over zou zijn als ze het bos bereikt hadden. Helaas was dit wel het geval.. Een shot van Caesar kijkend vanuit een boom over de stad. Sja de film had eigenlijk net zo goed van Disney kunnen zijn.

2.5*


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Geloofwaardigheid? Kom op zeg, dan begrijp je denk ik het concept niet van de film reeks. Om maar even een film uit jou top 10 erbij te halen, waar is de geloofwaardigheid van Jurrasic Park dan? Begrijp me niet verkeerd hoor, dat vond ik geweldige films maar met een geloofwaardigheid van 0. Dat je de film niet zo denderend vond en je stoorde aan pratende apen enzo, dat kan ik accepteren. Maar dat je vervolgens over geloofwaardigheid begint, dat gaat me een beetje te ver.


avatar van gebruiker_56935

gebruiker_56935

  • 433 berichten
  • 0 stemmen

Geloofwaardigheid was ook niet het enige punt waarop ik de film heb beoordeel. Ik sta overal voor open, maar het moet wel goed uitgewerkt zijn. Of in ieder geval de tijd hebben gehad om nog enigszins geloofwaardig over te komen. En Jurassic Park staat echt niet op geloofwaardigheid in mijn top 10 hoor. Puur uit nostalgie en de geweldige effecten plus beleving wat ik toendertijd gehad met die film waardoor ik er een affectie mee heb.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Geloofwaardigheid was ook niet het enige punt waarop ik de film heb beoordeel. Ik sta overal voor open, maar het moet wel goed uitgewerkt zijn. Of in ieder geval de tijd hebben gehad om nog enigszins geloofwaardig over te komen. En Jurassic Park staat echt niet op geloofwaardigheid in mijn top 10 hoor. Puur uit nostalgie en de geweldige effecten plus beleving wat ik toendertijd gehad met die film waardoor ik er een affectie mee heb.
Helemaal mee eens, alleen denk ik zelf dat je deze films nooit op geloofwaardigheid moet beoordelen. Ik gaf over de rest van je recentie ook geen commentaar, dat zag er prima onderbouwd uit hoor. Ik las alleen ineens iets over geloofwaardigheid, en dat vind ik persoonlijk niet bij deze film passen, net zoals JP (nogmaals geweldige films, alleen ben ik net wat te oud om het nostalgie te noemen ).


avatar van K. V.

K. V.

  • 4364 berichten
  • 3769 stemmen

'k vond dit nog een goeie film. Visueel zat de film snor. De apen zagen er goed uit en vooral de gelaatsuitdrukkingen waren erg realistisch.

Ook het verhaal vond 'k goed gebracht. Ze hebben echt de tijd genomen om hun verhaal op te bouwen. Het laatste half uur barstte de film dan volledig los.

'k had niet echt verwachtingen bij deze film en hij is me zeker niet tegengevallen.


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2256 stemmen

m1chel schreef:
(quote)
Helemaal mee eens, alleen denk ik zelf dat je deze films nooit op geloofwaardigheid moet beoordelen. Ik gaf over de rest van je recentie ook geen commentaar, dat zag er prima onderbouwd uit hoor. Ik las alleen ineens iets over geloofwaardigheid, en dat vind ik persoonlijk niet bij deze film passen, net zoals JP (nogmaals geweldige films, alleen ben ik net wat te oud om het nostalgie te noemen ).

Zo erg is het met die ongeloofwaardigheid toch niet gesteld in Jurassic Park? Natuurlijk, je moet het maar voor lief nemen dat men in staat is dino's te maken, maar voor het overige wordt het - in mijn herinnering althans - nergens ál te bont gemaakt. Of heb ik de op 'n paard rijdende dino gemist?

Over deze film: ik vond 'm tegenvallen. De schuldige: heel wat lovende kritieken en een goeie score hier op MoMe. De film was wat mij betreft wat al te braaf, zeker in het begin, waarin je je ruim een halfuur lang stierlijk zit te vervelen omdat de makers het nodig vonden je de hele tijd maar naar een schattig aapje te laten kijken. Gelukkig wordt het later iets donkerder en komt er ook wel een vermakelijke actiescène, maar het blijft allemaal erg familievriendelijk. En dat hoeft niet, want apen zijn behoorlijk brute beesten die zó je gezicht eraf rukken. Vreemd einde ook: alle aapjes gaan lekker in 'n bos wonen. Nou, oké!...?


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Karl van H. schreef:
(quote)

Zo erg is het met die ongeloofwaardigheid toch niet gesteld in Jurassic Park? Natuurlijk, je moet het maar voor lief nemen dat men in staat is dino's te maken, maar voor het overige wordt het - in mijn herinnering althans - nergens ál te bont gemaakt. Of heb ik de op 'n paard rijdende dino gemist?

Over deze film: ik vond 'm tegenvallen. De schuldige: heel wat lovende kritieken en een goeie score hier op MoMe. De film was wat mij betreft wat al te braaf, zeker in het begin, waarin je je ruim een halfuur lang stierlijk zit te vervelen omdat de makers het nodig vonden je de hele tijd maar naar een schattig aapje te laten kijken. Gelukkig wordt het later iets donkerder en komt er ook wel een vermakelijke actiescène, maar het blijft allemaal erg familievriendelijk. En dat hoeft niet, want apen zijn behoorlijk brute beesten die zó je gezicht eraf rukken. Vreemd einde ook: alle aapjes gaan lekker in 'n bos wonen. Nou, oké!...?
ik denk dat je dan niet door hebt dat dat einde een opzet naar deel 2 is, je moet ook even de aftiteling afkijken. Voor de rest vond ik het wel een redelijke film hoor, niks vergeleken bij het origineel, maar toch... En over JP was ook maar een voorbeeld. Bij JP moet je niet alleen voor lief nemen dat er dino's gemaakt kunnen worden, maar ook dat ze er werkelijk zo uit hebben gezien, of zo reageren. Dino's die deuren open maken. Maar dat word een beetje off topic.

Die scene met dat paard staat symbool voor de evolutie van de apen, en het kopieer gedrag. Niet te min moet je het los zien van z'n voorgangers, alhoewel er mensen blijven beweren dat dit een prequel is. Het is gewoon een leuke film. En wat JP betreft, die blijven geweldig, een film al JP of Planet of the Apes mag nep zijn vind ik.


avatar van zjandannybob

zjandannybob

  • 421 berichten
  • 1047 stemmen

Super eerste uur, daarna zwakt hij zeer snel af! jammer van het slechte einde!

4*


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2256 stemmen

m1chel schreef:

ik denk dat je dan niet door hebt dat dat einde een opzet naar deel 2 is, je moet ook even de aftiteling afkijken. Voor de rest vond ik het wel een redelijke film hoor, niks vergeleken bij het origineel, maar toch... En over JP was ook maar een voorbeeld. Bij JP moet je niet alleen voor lief nemen dat er dino's gemaakt kunnen worden, maar ook dat ze er werkelijk zo uit hebben gezien, of zo reageren. Dino's die deuren open maken. Maar dat word een beetje off topic.

Die scene met dat paard staat symbool voor de evolutie van de apen, en het kopieer gedrag. Niet te min moet je het los zien van z'n voorgangers, alhoewel er mensen blijven beweren dat dit een prequel is. Het is gewoon een leuke film. En wat JP betreft, die blijven geweldig, een film al JP of Planet of the Apes mag nep zijn vind ik.

Ik weet genoeg van blockbusters om te zien dat het einde van deze film een opzet is voor een sequel, maar daarmee is natuurlijk niet gezegd dat het ook meteen een goed einde (of beter: "einde") is.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Karl van H. schreef:

(quote)

Ik weet genoeg van blockbusters om te zien dat het einde van deze film een opzet is voor een sequel, maar daarmee is natuurlijk niet gezegd dat het ook meteen een goed einde (of beter: "einde") is.

Ik bedoelde er eigenlijk meer mee dat als je een beetje bekend bent met het Planet of the Apes fenomeen, je toch wel zo'n einde kan verwachten. Ach het was geen top film maar toch wel goed te verteren vond ik zelf. Ik denk dat de rest meer een ode aan is, je moet daar een beetje doorheen kunnen prikken.


avatar van FT1ST

FT1ST

  • 6 berichten
  • 48 stemmen

Echt een van de betere blockbusters van de afgelopen jaren: een aangenaam tempo, goede effecten... Meer van dit aub.


avatar van Davido

Davido

  • 184 berichten
  • 627 stemmen

Topper. Vond hem erg goed. Ik heb niets tegen het einde van de fim.

Gewoon oke! Verhaal zat goed in elkaar. Mooie beelden.


avatar van Zobor

Zobor

  • 153 berichten
  • 956 stemmen

K. V. schreef:

De apen zagen er goed uit en vooral de gelaatsuitdrukkingen waren erg realistisch.

Toffe opmerking! Dan ga je er vanuit dat als apen zich intelligent ontwikkelen de gelaatsuitdrukkingen op die van mensen gaan lijken.

Ergens snijden de bedenkers van het concept zichzelf in de vingers. Hoe kunnen we ooit bedenken wat een hogere beschaving/ontwikkeling ons zal brengen?


avatar van jazzzz

jazzzz

  • 579 berichten
  • 870 stemmen

Zobor schreef:

(quote)

Toffe opmerking! Dan ga je er vanuit dat als apen zich intelligent ontwikkelen de gelaatsuitdrukkingen op die van mensen gaan lijken.

Ergens snijden de bedenkers van het concept zichzelf in de vingers. Hoe kunnen we ooit bedenken wat een hogere beschaving/ontwikkeling ons zal brengen?

Volgens mij lijken de gelaatsuitdrukkingen van apen al op die van mensen.. Weet niet waar jij leeft?


avatar van bozzy

bozzy

  • 2161 berichten
  • 670 stemmen

Had veel meer van deze film verwacht.

Is zeker wel allemaal mooi gemaakt,en de beelden waren erg mooi maar op sommige momenten kakte de film een beetje in.

Zag soms ook kleine foutjes en hij was ook ineens prompt afgelopen,daar hadden ze wat mij betreft wat meer aandacht aan mogen schenken.

Tuurlijk is een voldoende wel op z'n plaats maar ik hoopte gewoon op meer .


avatar van Zobor

Zobor

  • 153 berichten
  • 956 stemmen

jazzzz schreef:

Volgens mij lijken de gelaatsuitdrukkingen van apen al op die van mensen.. Weet niet waar jij leeft?

Slechts één voorbeeld: dan moet jij maar eens proberen tegen een chimpansee te lachen, liefst zonder tralies ertussen.


avatar van firekiddo

firekiddo

  • 32 berichten
  • 66 stemmen

Het eind vond ik niet goed. Het liet te veel twijfels na. Tientallen agenten verwonden/doden en een stad in puin leggen zal niet ongehoord blijven.


avatar van Wernertje

Wernertje

  • 326 berichten
  • 224 stemmen

Gisteren heb ik deze film gezien en dat is bij toeval toen ik bij een kennis op visite was.

Toen ik van de film hoorde en de trailer zag kwam hij bij mij voor het gevoel op de plek: Ik wacht wel tot deze op tv komt.

Ik verwachte er vrij weinig van en had het idee dat het een saaie film zou worden, maar dit is niet zo de film heeft mij van af de eerste minuut geboeid (iets wat weinig films in deze tijd doen)

Een persoonlijk minpuntje vond ik dat de film een hoog Disney gehalte had, veel spektakel maar weinig bloed en doden (niet dat dit altijd nodig is) daardoor kreeg ik af en toe meer het gevoel dat ik naar een familie zat te kijken dan naar een Actie / Avontuur film met het kijkcijfer wijzer van 12 jaar zoals bij deze film wordt vermeld.

Prima film van mij krijgt hij 3,5 ster.


avatar van Neder0001

Neder0001

  • 725 berichten
  • 1798 stemmen

Heerlijke film. Ik vond Planet of the Apes geen bal aan, maar omdat deze film toch hoge scores behaalde besloot ik hem toch maar te gaan kijken. De verwachtingen lagen bij mij dan ook hoog. En deze film heeft dat gewoon waar gemaakt. Het verhaal was prachtig en ik zit zelfs nog te twijfelen of ik deze film geen 5* geef. Gewoon een heerlijke film.

En de kritiek wat ik hier lees is echt triest... zoals "ik vond het maar dom dat Caesar opeens ging praten", ik bedoel kom op zeg. Caesar had al een godsvermogen aan IQ omdat zijn moeder volgespoten werd met dat rotzooi, en kreeg zelfs nog meer van dat rotzooi binnen toen hij uitbrak uit de 'gevangenis'. Dan is het zo gek niet dat ie kleine, korte dingen zoals "No" en "Caesar is home" kan zeggen lijkt mij, ook omdat hij het al tienduizend keer eerder heeft gehoord. Maar goed.

Ook het gezeik over de opbouw van de film snap ik niet echt, ik vond dat juist een van de mooiere dingen. Je ziet hoe Caesar tot leven is gekomen en in welke omstandigheden hij terecht kwam voordat hij besloot om met de apen in opstand te komen. Als je hier kritiek op hebt ga dan ook even toelichten hoe je vindt dat het beter kon? Want ik zie niet in hoe ze dit beter hadden kunnen opbouwen dan ze het gedaan hebben.

Kritiek op een film is goed... maar kom wel met een beetje normale punten aan. Als ik sommige dingen lees...


avatar van moviefreakxD

moviefreakxD

  • 18 berichten
  • 0 stemmen

ik denk dat er ook een deel 2 uitkomt want je ziet niet echt heel goed aan het einde hoe die ziekte zich verspreidt


avatar van boondocksaint30

boondocksaint30

  • 3 berichten
  • 0 stemmen

Onverwacht goede film! Zeker na de film met markie mark Ook de apen zijn prachting in beeld gebracht. Deze komt zeker op mijn wishlist.


avatar van tristanrc1

tristanrc1

  • 255 berichten
  • 321 stemmen

moviefreakxD schreef:

ik denk dat er ook een deel 2 uitkomt want je ziet niet echt heel goed aan het einde hoe die ziekte zich verspreidt

En gezien het een groot succes was kan dat ook bijna niet anders...


avatar van westsaid013

westsaid013

  • 40 berichten
  • 94 stemmen

ben niet zo van de planet of the apes, sommige films skip je gewoon en wil je niet eens zien(volgens mij had je daar ook een serie van die mij ook totaal niet aantrok).

Toen deze film kwam, ofwel the rise of.....dacht ik laat ik eens zien hoe het allemaal begonnen is, en moet bekennen dat dit een aangename film is. Mooi verhaal dat goed verfilmd is. Nu ik dit heb gezien ben ik nieuwsgierig naar de vorige delen. Zo zie je maar wat een rise of... kan betekenen voor de delen ervoor. Dacht je hetzelfde als mij over The planet of the apes, dan zeg ik je: ga deze zien. 3.5 sterren


avatar van Neder0001

Neder0001

  • 725 berichten
  • 1798 stemmen

moviefreakxD schreef:

ik denk dat er ook een deel 2 uitkomt want je ziet niet echt heel goed aan het einde hoe die ziekte zich verspreidt

Ik las dat ze wel geïnteresseerde zijn in een tweede deel, omdat het einde vrij open is en de film goed werd ontvangen.

Ik zeg, kom maar op!


avatar van van duijn

van duijn

  • 935 berichten
  • 845 stemmen

moviefreakxD schreef:
ik denk dat er ook een deel 2 uitkomt want je ziet niet echt heel goed aan het einde hoe die ziekte zich verspreidt


Ik las dat ze wel geïnteresseerde zijn in een tweede deel, omdat het einde vrij open is en de film goed werd ontvangen.

Ik zeg, kom maar op! [/quote]

Zou echt fantastisch zijn als het dan over een aarde vol apen ging en de mens bijna volledig vernietigd was. Net als planet of the apes (2001)


avatar van zxstyle

zxstyle

  • 274 berichten
  • 499 stemmen

Deze film wilde ik kijken omdat de recensies redelijk positief waren.
Ik heb geen spijt dat ik de film gekeken heb. Ook al is de regisseur van the rise, een hele andere weg ingeslagen dan bij het oudere deel planet of the apes. Ik kan niet zeggen dat dat negatief is uitgepakt is. In het oude deel is geprobeerd een episch verhaal neer te zetten, in dit deel heeft de regisseur meer de drama tour opgezocht.

De eerste helft van de film lukt dat ook best goed, echter in het tweede deel moet ik zeggen dat ik de leidersrol van ceasar erg ongeloofwaardig vond. Dit verslechterde toen de horde op los geslagen chimps de stad moedwillig aan gort hebben geslagen en een ambush op de golden gate brug van SF mooi in hun voordeel weten te buigen.

Meer sympathie van de apen had opgewekt kunnen worden als ze stealthy het bos in verdwenen.
Maar je kunt niet alles hebben, desondanks een geslaagde film.


avatar van glockster

glockster

  • 30 berichten
  • 524 stemmen

Vond deze wil toch wel erg tegenvallen. Het verhaal ging op zich wel, maar de specials waren matig, en zelfs de apen zagen er matig uit. Verder denk ik dat de film beter uit de veren had gekomen als ie voor 16+ was gemaakt. Het was toch allemaal een beetje soft.