Disaster on the Coastliner (1979)

Actie / Drama

geregisseerd door Richard C. Sarafian
met Lloyd Bridges, William Shatner en Raymond Burr

Jim Waterman doet zich voor als een ander en rommelt met de computers van de spoorwegen. Hierdoor dreigen twee treinen op elkaar te botsen zonder dat iemand er iets aan kan doen. Jim wil dat het bestuur van de spoorwegen toegeeft dat er bij een ongeluk van een paar jaar geleden grove nalatigheid heeft plaatsgevonden. Door dit ongeluk zijn namelijk zijn vrouw en dochter omgekomen. Als de passagiers op de trein lucht van de situatie krijgen, breekt er paniek uit. Kan de botsing op tijd worden voorkomen?

Onderschatte prima rampenfilm met letterlijk heel veel vaart ook de cast met vele ouwe getrouwen is top. Boven genoemde Lloyd Bridges, William Shatner en Raymond Burr
en ook nog Robert Fuller, Pat Hingle, Robert Fuller en Yvette Mimieux.

Dick2008
Matige tv-film, die tegen het einde nog wat spannend wordt. Dat vond vroeger al, niet veel beter/slechter op geworden, maar inmiddels ook nog gedateerd.
Een knappe Yvette Mimieux in deze film. Gestopt in 1992 met acteren. 3.0