Bill Cunningham New York (2010)

Verenigde Staten / Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Richard Press
met Bill Cunningham, Tom Wolfe en Anna Wintour

De film toont een intiem portret van Bill Cunningham, de 80-jarige New York Times-fotograaf die 40 jaar lang op zijn fiets door New York reed. Met zijn camera legde hij overdag en 's avonds de modetrends en het sociale leven op straat vast voor zijn tweewekelijkse column in de Sunday Times. Hij is bekend en geliefd bij de meeste New Yorkers en wordt in de krant en online gevolgd over de hele wereld. Bill is te vergelijken met Greta Garbo, aangezien tot nu toe niemand iets over hem wist.

avatar van Biosguru
Toch wel erg mooie docu. Als je net bereid bent om iets verder te kijken dan hetgeen er puur gezegd wordt. Een paar heel veel zeggende momenten in een verder vrij vlakke docu.

Aanvankelijk lijkt dit nog wel wat, maar als ze na een halfuur meer inzoomen op de persoon Cunningham en zijn carrière wordt het ontiegelijk saai. Ik vind Cunningham geen boeiend persoon, heb niet veel met mode en ben ook niet echt onder de indruk van de manier waarop Cunningham foto's maakt. Ik houd meer van artistieke foto's.

avatar van Prinz
sounds like Master Yoda