• 8.613.274 stemmen

The Change-Up (2011)

Komedie | 112 minuten / 118 minuten (ongecensureerd)
3,05 1.183 stemmen

Genre: Komedie

Speelduur: 112 minuten / 118 minuten (ongecensureerd)

Geregisseerd door: David Dobkin

Met onder meer: Jason Bateman, Ryan Reynolds en Olivia Wilde

Releasedatum: 20 oktober 2011

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Change-Up

"Who says men can't change?"

Mitch en Dave groeiden samen op en waren de beste vrienden. Maar dat is veranderd. Terwijl Dave een overwerkte advocaat is, echtgenoot en vader van drie kinderen, is Mitch single gebleven. In Mitch zijn ogen heeft Dave het allemaal: een knappe vrouw, kinderen die hem lief hebben en een goede baan bij een prestigieus advocatenkantoor. Dave droomt echter van het stressloze leven van Mitch zonder verplichtingen. Na een avondje stappen staat de wereld van beide echter op hun kop wanneer ze wakker worden in elkaars lichaam.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Parks Foreman

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1958 stemmen

Het is natuurlijk dwaas om deze film te beoordelen op originaliteit. Want de ruilen-van-lichaam films zijn op twee handen al niet meer te tellen. Bovendien eindigen ze altijd met personages die meer waardering hebben voor elkaar en ook hun eigen leven beter op waarde weten te schatten. Dat wéét je, dat verwacht je en dat krijg je ook.

De vraag is alleen: weet The Change-Up binnen dit uitgekauwde concept een goed grappenbuffet op te dienen? Het antwoord is ja, ja, ja. Zeker! Zowel Bateman als Reynolds zijn buitengewoon geschikt als comedy acteurs, met name in het genre "wat overkomt mij nu weer". Bateman heeft dit al zo vaak gedaan dat zijn hoofd er een beetje naar is gaan staan. Het was dan ook heel apart om hem in een serieuze rol te zien in de geweldige misdaadserie "Ozarks".

Je weet hoe het begint, verloopt en afloopt, maar gaandeweg zitten er enkele prachtige bizarre situaties in waarvan enkele toch nog erg leuk bedacht zijn. In de openingsscène zien we geslachtsdelen van baby's gewoon open en bloot (kan dat nog wel anno vandaag?) en zien we een baby anus open gaan met een enorme straal baby stront. Lollig, dat wel, maar ietwat uit de toon met de rest van de film want die bedient zich (gelukkig) niet van simpele pipikaka humor.

Het gezicht van Gregory Itzin, de baas van het advocatenkantoor (vooral bekend als Charles Logan uit 24) is ook nog wel een aparte vermelding waard - hoe het binnen enkele seconden kan wisselen van woedend, naar vertwijfeld, naar des duivels. Mooie kerel.

3,5 sterren

avatar van deventerate

deventerate

Het is wel een leuke film, maar niet speciaal. Het is wel grappig maar dat zijn bijna alle komedies.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Niet goed, niet slecht.

Typische Ryan Reynolds-komedie met een Ryan Reynolds in een typische Ryan Reynolds-rol. Weinig nieuws onder de zon, ook weer een minuut of 20 te lang waardoor het weer maar eens lamlendig wordt.

Jason Bateman en Ryan Reynolds doen het oké en ja, hier en daar kan gelachen worden, maar dit type film blijft toch altijd in hetzelfde zoutloze bedje ziek..

avatar van Rancid

Rancid

Ik kreeg de slappe lach om de baby’s in de keuken. Dus tja, dan is een redelijke voldoende al snel verdiend.

avatar van Corcicus

Corcicus

Pijnlijk ongrappige komedie waar je het hele filmverloop al vanaf de eerste seconde kan voorspellen. Het begint nog enigszins veelbelovend, maar al snel valt op hoe karig het scenario is met echte grappen en grollen. Halverwege verzandt de film in drama en romantiek en is de fun er helemaal uit.