Skyskraber (2010)

Denemarken
Komedie / Drama

geregisseerd door Rune Schjøtt
met Lukas Schwarz Thorsteinsson, Marta Holm Peschcke-Køedt en Lucas Schultz

De 17-jarige Jon is meer dan verrast wanneer Edith, de mooie winkeliersdochter, om hulp vraagt bij een zeer persoonlijke seksuele situatie. Jon stemt er mee in om te helpen, misschien omdat ze blind is en net zo'n buitenstaander als hijzelf. Jon krijgt namelijk de schuld van alles wat mis gaat in het slaperige stadje, of het nu om een ziek dier gaat of de buschauffeur die de hik heeft. Iedereen is van mening dat het Jons schuld is dat het allereerste verkeerslicht in het stadje 8 jaar geleden geruïneerd werd, waarna de vooruitgang tot stilstand kwam. Jons vader is de eerste die hem hieraan helpt herinneren in een poging te voorkomen dat Jon opgroeit richting volwassenheid. Jons puberteit is echter niet te stoppen en hij is vastbesloten Edith te helpen, zelfs als hij haar van haar maagdelijkheid moet verlossen.