Amsterdam Heavy (2011)

Nederland
Actie

geregisseerd door Michael Wright
met Rik Sinkeldam, Alison Carroll en Michael Madsen

Amsterdam Heavy vertelt het verhaal van een crimineel die op een meedogenloze zoektocht is naar wraak. Hij smokkelt zichzelf, tegen alle verwachtingen in, terug naar zijn geboortestad Amsterdam. Aangekomen met niets meer dan zijn blote vuisten en een brandend verlangen naar wraak gaat hij op een rooftocht door de Nederlandse hoofdstad om diegenen te vinden die hem hebben verraden.

avatar van Rickmans
Leuk om herkenbare plekjes te zien als Amsterdammer, maar daar houdt het helaas mee op.

Zo slecht, dat ie eigenlijk wel grappig was.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Madsens monoloog.

Een behoorlijk amateuristisch wanproduct dat vrijwel nergens weet te boeien. Het enig pluspuntje aan de film is een akelig kort bijrolletje van de improviserende Madsen, die een lekker vage monoloog houdt. Wat verder vooral opvalt zijn de slechte acteerprestaties en belachelijke actiescènes.

Slecht.

(verwijderd)
Allemensen, dit ziet er allemaal wel erg maf uit. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Dit moet toch wel cult zijn, Jeroen Post in die trailer, godsidikie. & Michael Madsen hoe krijg je 't voor me kaar om hierop ja te zeggen. naja. lama zitten.
'No I'm not just a stripper, I'm a stripper with guns'.

avatar van Thorak
Waarschijnlijk was Madsen zo stoned als in de film en was dat geen acteren, maar ter plekker direct geschoten.

erik1677
Och Mijn god!
wat een film!
Hilarsich slecht! echt waar.
Maar soms zo hilarisch slecht dat het leuk word.
Veel gastrolletjes van bekende nederlanders, wat de film extra grappig maakt.
Je denkt vaak, nee dat kan niet, doet die en die ook mee.
Heel erg lachen dus maar wel heel slecht.
Zou hem voor een 2e keer niet weer kijken.

Een Nederlandse film met de titel Amsterdam heavy zegt al vrij veel over wat je te wachten staat, de film is al net zo beroerd als de titel.

Slechte vecht scenes, tenenkrommend acteerwerk (slecht Engels), slecht mager zwak verhaal.
Wat wel weer leuk is dat het zich in Amsterdam afspeelt en je af en toe wat bekende of typische Amsterdamse plekjes ziet. Ook leuk dat we her en der wat bekende bnners tegen komen, vond jurgen rayman wel grappig als dokter/martelaar.

Deze film is zo slecht dat ie tijdens het kijken dan ook wel weer leuk wordt en je enorm moet lachen vanwege het amateuristische acteer werk.

Anderhalve ster voor de moeite.

Ik vond Amsterdam Heavy voor een Nederlands product zeer geslaagd. Ik heb er dan ook met veel plezier naar gekeken.

avatar van Pazmaster
Het verhaal... slecht!
Het einde... slecht!
De "acteurs"... slecht!
Het engels van de "acteurs"... slecht!
Dat deze film überhaubt in het engels is opgenomen... slecht!
De actie... slecht!
De gevechten... slecht!
Het camerawerk... slecht!
De special FX... slecht!

Het enige dat grappig is, is dat er zoveel bekende koppen te zien zijn. Maar dit is gewoon slecht, slecht, slecht... 0,5 ster

avatar van indo88
slecht slecht slecht! echt slechter kan het niet! wat een tijdverspilling

wat een geldverspilling....ik heb niet een de moeite genomen 5 af te kijken ...de gene die dit gemaakt heeft moet zich werkelijk kapot schameb ..ben gewoon geirriteerd.

donnie B.
Niet echt best zeg maar.. Michael Madsen is ingevlogen voor 1 dag opnames, en back 2 the States. Heeft er waarschijnlijk een leuk zakcentje voor gekregen. Anders was hij niet gekomen.
Ja leuke opnames van Amsterdam! Maar regel dan een goed verhaal met goed acteerwerk er omheen!

avatar van Phantasm
Leuke aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Noodless
Een flutverhaal waarbij vooral de actiescènes een grote domper is. Als je een actiefilm presenteert, zorg dan de actiescènes tenminste een aanvaardbaar niveau hebben. Zo zien de gevechten er echt niet uit. Het acteerwerk, tja ....dat kan je wel verwachten in dit soort werkje. Je vraagt je af wat Michael Madsen überhaupt in deze film doet. Een dagopname zal wel genoeg geweest zijn zeker. Het einde is tenenkrommend slecht uitgewerkt. Gelukkig hier en daar ook nog wat positieve elementen zoals de stad Amsterdam, vrouwelijk schoon, grappige oneliners en amateuristische scènes die op de één of andere manier grappig weet uit te pakken. 4/10

avatar van weerwolf79
Wernertje schreef:

Anderhalve ster voor de moeite.

Heavy zegt in dit geval iets over de kijker die het zwaar heeft om deze film te kijken.

ik kan niet meer zegen bar slechte film de vent lijkt op vin diesel de andere op frans bouwer
nochtans is michael madsen een goede acteur. maar die film neen buiten de actie zat er een verhaal in dat nog staart heeft nog een eind.ik heb toch reeds betere films gezien van nederland die stuk voor stuk beter acteerwerk bevatten dan zo een holiwood film.

avatar van DjFrankie
7 April, mijn verjaardag in Corona crisis. En dan bij gebrek aan bezoek filmpje kijken. Geweldig hoe slecht kan een film zijn, schijn gevechten, steenkolen engels in een Nederlandse film, slechte dialogen, en veel nederlandse niet-acteurs zoals Jörgen Raymann en Jeroen Post. Maar omdat hij zo slecht was blijf je kijken of het nog erger kan, en ja hoor het eind gevecht 20 tegen 1 en die ene wint. Slecht ja echt wel, maar wel zo dat je erom kunt lachen.

Ik vind dat je deze film maar moet nemen zoals ie is en dan valt het best allemaal mee. Soms is het acteren inderdaad " tenenkrommend" maar niet altijd. In slaap vallen doe je in geen geval. In het begin dacht ik, waar gaat dit over maar in de loop van de film, valt alles wel op zijn plaats. En in " The making of" komt iedereen heel enthousiast over en doen ze allemaal hun best om er iets van te maken. Maar wat Michael Madsen nou kwam doen, begrijp ik nog steeds niet. Misschien wordt het mij bij de tweede keer kijken wel duidelijk.

avatar van www.Cinemaflix.nl
Amsterdam Heavy is zeker niet zonder problemen. Het camerawerk, de editing en de gevechten zijn zo gedaan dat er bijna niks te zien is tijdens de vechtscenes. Jammer, want dat is een belangrijk onderdeel van een actiefilm. Ook zitten er behoorlijke gaten in het verhaal welke aan het einde van de film niet worden beantwoord. Voor fans van Madsen zal ik deze film niet aanraden. Voor kijkers die cheesy jaren 80/90 actiefilms wel kunnen waarderen is dit een leuke popcorn film.

Amsterdam Heavy - Filmrecensie - CinemaFlix.nl

Toch wel mooie beelden uit Amsterdam, spijtig dat de inwoners persé engels moesten praten, dat hindert de film wel.