Deception (2013)

Alternatieve titel: Absolute Deception

Actie

geregisseerd door Brian Trenchard-Smith
met Cuba Gooding Jr., Emmanuelle Vaugier en Evert McQueen

Een weduwe, die verslaggeefster is, probeert samen met een federale agent het mysterie op te lossen omtrent het dubbelleven van haar overleden echtgenoot, Miles. Op hetzelfde moment wordt een oplichter vrijgelaten uit de gevangenis die op zoek gaat naar het geld wat Miles van hem heeft gestolen. Terwijl er een romance ontstaat tussen de vrouw en de FBI-agent worden ze aangevallen door een stel onbekenden.

Ik heb al eens eerder gememoreerd: Cuba Gooding Jr. lijkt de laatste paar jaar iedere rol te accepteren die hem wordt aangeboden. Het gevolg is dat hij in nogal wat low budget producties van het B film type te bewonderen valt. En deze vielen in het algemeen niet bijzonder gunstig uit. In dit tachtiger jaren-achtig actiedrama is het verhaal armzalig, de dialogen werken voor geen meter en de effecten zijn ronduit slecht. Jammer, want ik vindt Gooding Jr. een goed acteur.

avatar van henkula
Uiteindelijk bleken de gebeurtenissen wel te kloppen, de schoten in een rubberboot aan het begin bijvoorbeeld, de meeste boten kunnen daar niet tegen.
Waarschijnlijk hebben ze Cuba ingehuurd voor de naam en als fatsoenlijke tegenspeler voor een aantal zwakke acteurs.

avatar van snarfje5508
Uitermate zwakke film. De special effects zijn van een bedroevend niveau. Jammer dat Gooding aan dit soort producties meewerkt. Ook hij kan het gestuntel niet keren. Je ruikt van veraf wat er gaat gebeuren en hoe het allemaal gaat aflopen. De kijker hoeft niets te doen, vooral niet na te denken en maar te accepteren wat er aan hem of haar voorbij trekt. Kortom, een B-movie.

Een echte B film...Zonde dat zo'n acteur zijn naam in zulke producties vergooid. tis het net allemaal niet.

Niet best, slecht acteerwerk, slecht verhaal, daar ben je na 5 minuten al achter

avatar van schumacher
0,5 is overdreven.
Het is een middelmatige film.
Ik heb al veel veel erger dan dit gezien en dan geeft men er ook 0,5 aan.

Gewoon een middelmatige B-film met Cuba weliswaar...

avatar van morpheus2000
Slecht verhaal, slecht geacteerd en de special effects doen even hard mee in deze slechtheid.
En Cuba loopt erbij alsof hij vlak voor elke op te nemen scène nog snel ff een fles wodka (ofwatdanook) achterover drukt...

Lijkt wel een syfy-thriller.

Zeer matige film met Cuba Gooding Jr. In de hoofdrol.
Spijtig dat deze acteur tegenwoordig in de vergeethoek is geraakt, heb van hem heel goede dingen gezien, maar hij draaft wel meer op in B-films de laatste jaren.
Het is met deze film niet anders, simpel verhaaltje, niets bijzonders.

Hoe is een regisseur toch in staat om acteurs zo slecht te laten spelen. Alles is veel te zwaar aan gezet, waardoor het niet echt is. Ook veel te Amerikaans zelfverzekerd, ook als het om emoties gaat. Emoties worden gespeeld en niet beleefd. En ook hoe de vrouwen er uit zien : altijd op hoge hakken, zelfs als ze een boot gaan onderzoeken. En iedere keer weer andere kleren, het leek wel een modeshow.
Na een goed uur heb ik het opgegeven, want iedere 5 minuten was er iets waar ik me over verbaasde.
Het was mooi gefilmd met leuk landschap , maar het acteren was onthutsend. Maar Amerkanen kunnen het wel. Kijk maar eens naar Ryan Gosling hoe hij minimalistisch acterend veel meer impact heeft.