• 8.479.025 stemmen

Oorspronkelijke taal: Noors

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Lumière Bekijk via Lumière

Plot Babycall

"How far would you go for the one you love?"

Anna (Rapace) en haar achtjarige zoon Anders zitten in de getuigenbescherming als gevolg van de moeilijke relatie met de vader van Anders. Ze verhuizen naar een groot flatgebouw. Anna overbeschermt haar zoon en koopt zelfs een babyfoon om hem in de gaten te houden. Ze vangt hiermee echter ook geluiden op van andere appartementen en Anna hoort iets wat op de mishandeling van een kind zou kunnen wijzen. Ondertussen komt Anders’ mysterieuze nieuwe vriend op vreemde tijdstippen langs… Weet deze nieuwe vriend iets van de mishandeling? En waarom zit Anders’ tekening onder het bloed? Loopt Anna’s zoon gevaar?

imageimageimage

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

Meneer Bungel

Met 'die' uit de Millenium trilogie... trailer en verhaal zeggen me nog weinig, maar Sletaune, sinds Naboer (en Budbringeren, al is dat lang geleden), des te meer...

Trailer (geen subs).

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Van de regiseur van Naboer (Next Door)? Moet goed komen.

avatar van Jeroenymus

Jeroenymus

Naboer vond ik geweldig dus ik ben reuze benieuwd naar deze nieuwe film van hem. Daarnaast vind ik Kristoffer Joner een van de betere acteurs van de laatste jaren. Hij zet zijn rollen altijd erg geloofwaardig neer.

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Best een boeiende thriller, alhoewel je wel ongeveer snapt hoe het in elkaar zit zit je toch te gissen naar hoe het afloopt en of je vermoedens kloppen, prima hoofdrol ook voor Rapace! Aanrader.

avatar van Menno

Menno

lekkere mindfuck die geleidelijk aan als puzzelstukjes in elkaar valt. als je de film met meerdere personen ziet is het fijn napraten, nadenken en blijkt dat de film geniaal in elkaar zit. het klopt. maar het mooiste van de film is het kijken naar Noomi Rapace. terecht heeft ze voor deze rol in ieder geval al 1 prijs gewonnen (beste actrice festival Rome). noomi is zo'n actrice die in staat is om een personage veel en soms zelfs tegenstrijdige eigenschappen te geven. ik voorspel haar een grootse carierre. in zomer 2012 is te zien in de Ridley Scotts Prometheus (prequel van Alien). Sigourny Weaver reborn.

avatar van Number23

Number23

Film waarvan ik echt niet wist waar die heen zou gaan. Rapace en haar medespelers doen het goed en houden je bij de les, maar kunnen tegelijkertijd niet voorkomen dat ik na de climax achterblijf met een paar vragen. Dat kan de bedoeling niet zijn.

Number23 schreef:

...kunnen tegelijkertijd niet voorkomen dat ik na de climax achterblijf met een paar vragen. Dat kan de bedoeling niet zijn.

Misschien wel, misschien niet. Je kan hier de vragen voorleggen en kijken waar het aan schort...

Promiscuous Ada

Vond het uiteindelijk allemaal wat tegenvallen. Deed me denken aan 'Honogurai mizu no soko kara' uit 2002, wat ook een beter film is.

gauke

Na Millenium, speelt Noomi Rapace opnieuw verbazingwekkend sterk en op subtiele wijze een psychisch labiele, wanhopige en machteloze paranïde vrouw die met haar zoontje ondergedoken zit. Een combinatie van een beklemmend en spannend drama en een psychogische thriller, onheilspellend, grauw en griezelig. Jammer van het enigszins onbevredigende einde.

avatar van Phantasm

Phantasm

Het viel me een beetje tegen, je houdt er wel van of niet, niet echt mijn smaak dus.

avatar van hutsekluts

hutsekluts

Als je verwachtingen te hoog zijn, kan het alleen maar tegenvallen. Maar dat had ik eigenlijk ook al bij Naboer. En dus weer bij deze film.

Matig verhaal waarin moedere Anna de grens tussen verbeelding en realiteit niet meer ziet.

avatar van Oliveri

Oliveri

Helaas moet ik me ook aansluiten bij degenen die de film tegen vonden vallen. De beschrijving van Babycall smaakt duidelijk naar meer, maar als kijker blijf je onbevredigd achter wat mij betreft.

avatar van jeuletaxi

jeuletaxi

Mooie film waar je van moet houden maar wat speelt Noomi Rapace toch altijd heeeel goed zeg!!!

avatar van marieta

marieta

sterke thriller van naomi van millennium...4

avatar van simone1

simone1

Dit is mij een beetje te vergezocht. 5,5*

avatar van karilem

karilem

Intrigerend en mooie bedacht. Ik houd er van... Heel anders dan wat ik verwacht had.

stinissen (crew films & series)

Redelijk psychologisch drama waar ik in het midden van de film al wist waar de film heen zou gaan , uitstekende acteerprestatie van Noomi Rapace.

avatar van mnrk

mnrk

Een prima thriller uit Noorwegen....

Het verhaal is in orde en wordt ook goed gebracht...

Maar wederom is Noomi Rapace super met haar acteerwerk !!

avatar van Toontje35

Toontje35

Noomi Rapace is inderdaad weer prima!

Verhaal is wat ver gezocht. Maar blijft wel spannend en boeien

Mooie serene sfeer

avatar van ralfsjam

ralfsjam

Goed geacteerde warrige film die een prima einde had. een film met een geweldigesfeer, goed acteer werk, en een verhaal, dat je halverwege doet denken "waar gaat dit heen"? Maar het ging degoede kant op. Leuke Noorse thriller met de mooie Noomi die de film droeg alsof het de normaalste manier van de wereld was....

3.5 uit 5 **

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Lekkere mysterieuze thriller die blijft boeien omdat je wil weten hoe de vork nou precies in de steel zit. Acteerwerk is ook prima gedaan, vooral door Noomi die erg geloofwaardig over komt. Ook de ontknoping is goed, maar toch klopt er iets niet helemaal. Want eerst ziet ze dat het lijk van dat kind in het busje wordt geladen, maar later in de film heeft die man (die verkoper) nog met dat kind gesproken, terwijl die al lang begraven was. Lijkt mij niet helemaal te kloppen. 0,5 ster eraf daarvoor. Kom ik op 3 sterren

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1935 stemmen

Boeiend eerste uur van de film met goed acteerwerk. Het laatste half uur wordt het allemaal wat vager waardoor je na afloop met een aantal vragen over blijft.

avatar van Rodger

Rodger

Redelijk, ik had er meer van verwacht,...

Maar je blijft hem afkijken, omdat je wilt weten hoe het afloopt.

2.5**

Montorsi

Geen hele vervelende film, maar wel zeer matig. Vooral niet vervelend omdat ie nog wel kijkt, matig omdat hij verder niks te bieden heeft.

Het grootste pijnpunt is het script. Ik overdrijf niet als ik zeg dat de eerste scenes je eigenlijk al volledig op het goeie spoor zetten. Zo'n scene dat je haar uit de taxi ziet stappen, en pas bij het bewegen van de camera dat zoontje ziet (zonder dat je andere autodeur hoort dichtklappen oid) doet al vermoeden wat de situatie is. Zelden zo onsubtiel de boel verklapt zien worden. In de loop van de film wordt al vrij snel steeds meer weggegeven, waardoor elk stukje mogelijk mysterie al voor de finale verdwenen is. Wanneer dan tot slot de losse eindjes van het script door enkele zinnetjes aan elkaar worden genaaid is het helemaal duidelijk hoe gemakkelijk te behappen dit filmpje moest worden.

Ook audiovisueel obsoluut niks te beleven. De enige die hier nog een beetje jeu aan geeft is Rapace, maar ook zij lijkt dit tussendoortje op de automatische piloot af te werken.

Zelfs voor een standaardthrillertje te dertien in een dozijn. 1.5*

Spartaan1986 schreef:

Zoals welke vragen?

avatar van mikey

mikey

Ik snap de film niet!
Helge sprak dat vermoorde jochie in de gang. Hoe kan dat?

avatar van mikey

mikey

Pazmaster schreef:
Dat is inderdaad weird.. wellicht moet je hiervoor een bovennatuurlijke verklaring zoeken. En waarom zijn graf op de tekening stond is me ook niet helemaal duidelijk.

mikey schreef:
Ik snap de film niet!
Helge sprak dat vermoorde jochie in de gang. Hoe kan dat?

Het is een spookje, die nog geen rust had etc etc... Lag half aan de oppervlakte begraven, vandaar.