• 8.252.904 stemmen

Geregisseerd door: Tim Hill

Met onder meer: James Marsden, Kaley Cuoco en Russell Brand

Releasedatum: 30 maart 2011

Plot Hop

"Candy, chicks and rock 'n' roll."

In Hop gaat de paashaas met pensioen. Zijn 17-jarige zoon E.B. (de afkorting van Easter Bunny) krijgt de verantwoordelijkheid over de chocoladeproductie op Paaseiland. Omdat E.B. liever een rockster wil worden, vlucht hij naar de mensenwereld. Hij komt terecht in Hollywood waar hij vriendschap sluit met de 20-jarige Fred en wonderlijke avonturen beleeft. Intussen ontstaat er op Paaseiland een strijd om de macht tussen de kuikens en de konijnenhulpjes van de Paashaas.

imageimageimage

E.B.'s Dad (stemrol)

avatar van Betamax

Betamax

Viel me dus erg mee.

Het verhaal was gewoon leuk.

De animaties en de echte wereld door elkaar werkte prima.

avatar van Steeldevil

Steeldevil

De film is misschien leuk voor kids maar "slaat feitelijk nergens op". Zulke films zijn daarentegen ook wel eens leuk om te kijken.

Kijkt wel lekker weg! Mooie animaties.

avatar van Bulgozer

Bulgozer

Vond de film zelf vrij saai en flauw maar de kids daarentegen vonden hem geweldig, vooral het snoepjes poepen is populair

avatar van ags50

ags50

James Marsden rocks (zoals gewoonlijk, wat anderen ook van hem denken). Terwijl hij al 38 is kan hij met gemak een jongeman van in de twintig spelen.

Blijf vooral tot aan de laatste seconde kijken, ook de gehele aftiteling ...

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Animatie en Life Action hebben nooit mijn voorkeur gehad. Vond de Smurfen bijvoorbeeld verschrikkelijk, en ook bij HOP kon ik er maar niet aan wennen.

De overdreven gekleurde animatie scenes waren wel erg vermakelijk, en hier en daar zat er nog best een leuk grapje verstopt. Vond het moment waarop E.B. speelgoed konijntje na deed bij Fred zijn zus wel hilarisch!

Ach, Hop is gewoon erg leuk voor de kinders, ... verder niet al te veel van verwachten.

avatar van baasbas17

baasbas17

vond het verhaal erg amerikaans. verder vast erg leuk voor kleine kinderen want een mexicaans kuiken en snoeppoepende hazen zijn natuurlijk het einde als je 6 bent

avatar van Dick2008

Dick2008

Het eerste gedeelte lijkt inhoudelijk heel erg op Alvin and the Chipmunks. Op zich is de animatie wel weer aardig gedaan. Alleen het verhaal is toch veel minder. En vervolgens komen de paaskuikens onder leiding van de irritante bedrijfsleider-paaskuiken in opstand. Nou ja, ze doen maar, maar ik vond er niet veel aan. 1.0.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Leuke film. Er zaten leuke momenten in, zoals Kaley Cuoco, E.B. die werk gaat zoeken bij de Playboy, Kaley Cuoco, de Knight Rider verwijzing, Kaley Cuoco, dat Fred E.B. wil vermoorden met een steen, en Kaley Cuoco. 3.0*

avatar van Dominootje

Dominootje

Haha, leuke feelgood film!

avatar van Spetie

Spetie

Redelijk en voor de kinderen best leuk om met Pasen eens te kijken.

Het scheelt dat ik James Marsden wel een komisch acteur vind. Dat helpt hier behoorlijk, ook al zit er soms best wat flauwigheid tussendoor. Brand is een aardig konijntje en samen weten ze de boel aardig staande te houden. Ik vond de animatie wel aardig. Alleen de combinatie animatie en live action vind ik nooit zo geweldig. Ik kan me ook geen film voor de geest halen, waarbij ik die combinatie goed vind werken. Er zit nog wel aardig bijrolletje in van David Hasselhoff. Het grootste probleem van Hop is echter de vader zoon moraal, die er op het einde nog even flink doorheen wordt gehaald. Hierdoor zit de voldoende er ook net niet in.

Onderhoudend is het echter zeker en het idee om eens een paas-film te maken is op zich ook niet verkeerd.

avatar van ILDIB

ILDIB

Soms wat simpel en kinderachtig maar ook wel aardig met momenten. Wel veel geforceerde feel good lol en muziek. Konijn is grappig zeker de pop scènes

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Haha ik was toen wel erg negatief.

Wel een geval van hoe de fantasie van filmmakers erg op hol kan slaan. Ja, Alvin and the Chipmunks en Santa Clause daar deed het me het meest aan denken. Maar zullen vast wel veel meer van dit soort films zijn.

Konijnen en hazen worden door elkaar gegooid hoewel de film eigenlijk over de paashaas gaat met een zoontje die liever drummer dan de opvolger van zijn vader, de paashaas, wil zijn. Ook maken ze al gauw de overstap naar 20 jaar later terwijl dit soort dieren niet eens zo oud kan worden. Maar goed Sinterklaas en de Kerstman bestaan ook nog steeds en zijn al oeroud. En geen kind die daar op let.

Het is lastig om een middenweg te vinden in deze film en is het evenwicht ook doorlopend zoek, al is het simpele verhaal (twee verhaaltjes eigenlijk) waar men anderhalf uur mee vol moet zien te maken daar debet aan. Maar toch is hij veel leuker dan de vorige keer.

Na een grappig begin, komen we 20 jaar later bij mensen uit en zijn de rollen nogal matig ingevuld, ook James Marsden komt matig over en is er nogal gebrek aan humor. Gaat erg als kinderfilm van start, wat het natuurlijk ook is. De animatie van E.B., de andere langoren en van de paaskuikens ziet er overigens de gehele film prachtig uit. Zodra E.B. en Fred (Marsden) dichter naar elkaar zijn toe gegroeid wordt de film leuker en zitten er ook hilarische momenten tussen.

Het verhaal en de mensenwereld blijft maar zozo maar het animatiegedeelte en op het paaseiland, met al die hazen en kuikens is toch erg leuk gedaan. En is het toch vooral voor het laatste waar ik voor ga bij films als deze. Wat ik aanvankelijk niet verwachtte is, dat het achteraf toch nog wel een leuke film is geworden, al is het meestal andersom, waarin dit soort films vaak in drukke toestanden veranderen maar dat viel hier juist erg mee.

In deze film speelt ook Elizabeth Perkins een klein rolletje, die speelt in Cats&Dogs een wat grotere rol. 3.0/4.0

(Ze hadden er beter gewoon een volledige animatiefilm van kunnen maken, daar ben ik wel mee eens).

avatar van K. V.

K. V.

Zonder verwachtingen eens bekeken en vond het wel een leuke film. Een mix van animatie en film die wel geslaagd was. De animaties waren wel goed gedaan.

Het verhaal was ook vermakelijk en voor volwassenen zaten er ook enkele grapjes in.

'k vond het wel een tof filmpje en qua speelduur zat het ook goed, niet te lang en niet te kort.

avatar van shrink

shrink

Een van de betere animatiefilms die ik gezien heb.