Second Best (1994)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Chris Menges
met William Hurt, Nathan Yapp en Keith Allen

Graham is een ongehuwde man van middelbare leeftijd en postmeester van een kleine Welshe stad. Graham woont nog steeds in het ouderlijke huis, waar hij zorgt voor zijn zieke vader. Al zijn vroegere vriendinnen zijn ondertussen getrouwd, maar zijn verlangen naar een zoon is intact gebleven. Hij besluit een kind te adopteren en komt op die manier in contact met de tienjarige Jimmy, die in een weeshuis verblijft. De jongen, wiens moeder jaren voordien zelfmoord pleegde, is lichtjes gestoord en lijdt aan tegen zichzelf gerichte driftbuien. De afwezigheid van zijn vader, die in de gevangenis zit en voor wie Jimmy een immense bewondering koestert, is daar wellicht niet vreemd aan. Voor Graham begint een lange en moeilijke weg om Jimmy's vertrouwen te winnen.

avatar van otherfool
Klein filmpje met de altijd fijne Hurt. Verder goed in zijn bedoelingen, maar niet echt een film die je bij blijft.

2,5*.

avatar van nachtvlinder
erg mooie film , maar komt niet goed uit de verf, regie en acteren is niet wat het zou kunnen zijn

avatar van jumpstylemovie
In mijn ogen maar een matige film. Acteerwerk is niets speciaals en soms was het compleet onlogisch.

Ik doe het niet vaak, maar ik heb deze film niet afgekeken, halverwege kon ik het sukkelige voorkomen van Graham niet meer aanzien. Ookal is t zn rol, het is bijzonder vermoeiend om naar te kijken. Weinig spontaniteit. Verder is het ook te voorspelbaar. Misschien dat ik m nog wel eens afkijk, maar voorlopig 2 sterren.