Unhook the Stars (1996)

Frankrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Nick Cassavetes
met Gena Rowlands, Marisa Tomei en Gérard Depardieu

Een oudere, zorgzame vrouw raakt betrokken bij het leven van een jonge moeder wiens echtgenoot haar heeft verlaten. Er ontstaat een mooie vriendschap, niet alleen tussen de twee vrouwen maar ook tussen de oudere vrouw en het zoontje, J.J.

avatar van Yak
Yak
Toegegeven: de poster geeft niet echt een goede indruk van de sfeer van de film. Maar het is wel een beauty, al moet je wel weer een kind-acteurtje (altijd een domper) kunnen verkroppen.

avatar van narva77
Inderdaad een mooi filmpje met een ijzersterke Marisa Tomei: schitterend.
Dat jongetje Jake Lloyd is idd een beetje irritant maar echt last van had ik er ook weer niet.
En natuurlijk een van mijn favorieten: Moira Kelly (zucht).

Wel leuk en vermakelijk, maar ook een beetje onevenwichtig. Het verhaal vliegt van hot naar her, zonder ergens dieper op in te gaan.
Gena Rowlands, één van de allergrootsten naar mijn bescheiden mening, weet het allemaal gelukkig naar een fatsoenlijk niveau te brengen.

avatar van nightbreed
Erg goede film met een verrassend goed script.
De film had zomaar de 'RTL-4 woensdagavond dramafilm' kunnen opgaan maar kies voor de paden die nog niet zo vaak begaan zijn waardoor het een frisse, licht ontroerende, geloofwaardige en verrassende film is geworden.
De acteerprestaties zijn erg goed en vooral dat kleine mannetje (het zoontje) kon voor zijn leeftijd wel heel overtuigend acteren.
Deze prachtige film kan ik iedereen aanraden.

Cijfer: 4

avatar van AGoos
gena rowlands draagt de film en doet dat met verve... zij is trouwens ook de moeder van regisseur nick cassavetes...'eh..mam...mag ik mijn zakgeld...en oja...zou jij de hoofdrol in mijn regiedebuut willen spelen? thanks "...haha...serieus vond ik dit ene hele mooie film