ad
  • 8.180.030 stemmen

Victory at Entebbe (1976)

Actie / Drama | 180 minuten / 146 minuten (dvd versie)

Genre: Actie / Drama

Speelduur: 180 minuten / 146 minuten (dvd versie)

Geregisseerd door: Marvin J. Chomsky

Met onder meer: Helmut Berger, Linda Blair en Kirk Douglas

Over Victory at Entebbe

Het waargebeurde verhaal over de kaping van een vliegtuig van Air France. Vier kapers dwingen het vliegtuig inclusief passagiers te laten landen in Entebbe, Oeganda, waarmee ze proberen tientallen Palestijnen die vastzitten in Israël te bevrijden. Wat volgt is een militaire bevrijdingsactie, Operatie Entebbe, om de gijzelaars te redden.

image

Etta Grossman-Wise

Prime Minister Yitzhak Rabin

avatar van PartyMarty

PartyMarty

Wat grappig dat bij allebei die Entebbe films die fotootjes van de cast onderaan de poster staan. Weet iemand waarom dat is?

avatar van FisherKing

FisherKing

Was gebruikelijk in die tijd, vooral die grootse films met een heleboel bekende acteurs (Jaren 70 rampen films) en/of crimi's met een grote cast (Agatha Christie's)

avatar van PartyMarty

PartyMarty

Ok, interesting. Misschien dat die grote sterren alleen maar meededen als ze niet onder hoefden te doen voor de andere grote sterren qua publiciteit. Klinkt wel aannemelijk idd. Thanx iig.

avatar van xangadix

xangadix

Ik baal er een beetje van dat ik nergens aan een van deze Entebbe-films kan komen (Raid on Entebbe & Victory at Entebbe). Er is wel een Israelische versie, maar die kost een godsvermogen. De documentaire (Operation Thunderbolt) over deze legendarische actie is in ieder geval erg de moeite waard.

avatar van Regan_Robbie24

Regan_Robbie24

hier speelt Linda Blair toch een rol in?

avatar van T.O.

T.O.

Kijk eens goed op die poster