• 8.251.798 stemmen

Met onder meer: Sebastian Hiort af Ornäs, Kenny Wåhlbrink en Eva Melander

Oorspronkelijke taal: Zweeds

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Sebbe

"Sebbe never planned to build a bomb. It just happened..."

Sebastian (ook wel Sebbe genoemd) is een tienerjongen die veel te snel opgroeit, het slachtoffer is van de pestkoppen op school en om moet zien te gaan met zijn emotioneel onstabiele moeder. Hij kropt zijn emoties op en dit zorgt voor slechte prestaties op school en een slechte thuissituatie.

image

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Zo te zien ben ik de eerste die een reactie plaatst en deze film nu ga kijken! Ben benieuwd, mijn mening hoor je later!

IMDB rating: 6.6 van de 290 stemmen, net genoeg voor mij om te gaan kijken:)

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Film net bekeken, vond het niet echt een hoogvlieger ofzo. Wel wordt goed geacteerd en in beeld gebracht hoeveel ongeluk je kan hebben in je puberteit. Maar al met al een klein 3.0

stinissen (crew films & series)

Aangrijpend drama en erg depri allemaal , hoeveel shit kan een tiener verdragen?

Verder een prima film met een thema dat helaas nog vaak voorkomt ook het pesten van de klas genoten is gewoon barbaars.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Zwak drama over jongen die gepest wordt en een verstoorde relatie heeft met zijn moeder. De jonge hoofdrolspeler doet het niet eens zo slecht, de actrice die zijn moeder speelt bakt er helaas niets van met een totaal ongeloofwaardige rol, iets wat natuurlijk ook aan het zwakke script ligt.

avatar van Robi

Robi

Film over een sociaal arme alleenstaande moeder en haar 15 jarige zoon die ook nog eens gepest wordt op school. Het is een droevige film. En eigenlijk had het ook een hele mooie film moeten zijn. Alle elementen zijn er op zich wel. Maar het verhaal is te onsamenhangend en gaat niet diep genoeg. Daardoor weet de film emotioneel niet voldoende te raken. En dat is nou juist waar deze film het van zou moeten hebben.

avatar van bjerik76

bjerik76

geen leeftijdskeuring ?

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Sebbe heeft geen aangenaam leventje. Opgroeiend in een eenoudergezin waarbij amper tot geen sprake is van geborgenheid en liefde keert hij zich meer en meer in zichzelf. Het feit dat pestkoppen het hem oook niet makkelijk maken op school zorgt ervoor dat hij zijn leven erg mistroostig en toekomstloos inschat.

Best wel een sterk drama, mede door de uitstekende acteerprestaties. Prima longshots ook bij momenten die de zware of deprimerende extra op je doen inhakken. De speelduur is beperkt, maar hoefde niet langer te zijn om de situatie te kaderen. Sterk einde waarbij emoties en hoop toch naar voren komen.