Home of the Brave (1949)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Mark Robson
met Jeff Corey, James Edwards en Lloyd Bridges

Via een reeks flashbacks beschrijft 'Home of the Brave' de emotionele ineenstorting van een jonge zwarte soldaat, Peter Moss. Als hij onderzocht wordt door een sympathieke medische kapitein, vertelt Moss zijn verhaal en onthult hij een aantal racistische incidenten die hij te verduren had tijdens een missie met vijf man op een Japans eiland. Herhaaldelijk uitgesloten en gepest door zijn blanke medesoldaten, is Moss onder de druk eindelijk bezweken. Het waren echter niet zijn ervaringen op het eiland alleen die zorgden voor de ineenstorting van deze zwarte soldaat.

Redelijke oorlogsfilm maar helaas lag het er allemaal een beetje te dik op , ik doel op het racistische gedeelte van de film.