Tracker (2010)

Nieuw-Zeeland / Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Ian Sharp
met Ray Winstone, Temuera Morrison en Andy Anderson

Arjan is een van de duizenden Nederlandse kolonisten die gevlucht zijn uit Zuid-Afrika naar rijkere landen na de oorlog tegen de Britten. Nadat Maori Kereama ten onrechte wordt verdacht van het vermoorden van een Britse officier is hij gedwongen te vluchten naar het platteland. Op zijn hielen zit Arjan en een groep bloeddorstige officieren die elk een aandeel in de beloning willen die uitgeloofd is voor het vangen van Kereama. Maar wanneer Arjan, een ervaren spoorzoeker, zijn eigen route neemt in een poging hem te vinden ontstaan de meest onwaarschijnlijke verwantschappen. Doordat zowel Arjan als Kereama de oorlog tegen de Britten hebben verloren vinden zij elkaar uiteindelijk in een wederzijds gevoel van woede een verlies.

avatar van chantal29
weet iemand wanneer deze uitkomt?

avatar van jarno1975
29 april 2011 komt hij uit in Engeland.

Prachtige avonturenfilm met werkelijk adembenemende opnames in een film waar langzaam maar zeker het respect tussen de twee mannen Arjan Van Diemen ( Ray Winstone) en Kereama (Temuera Morrison) met de minuut groeit een echte aanrader.

avatar van Smi
Smi
Ik ben hier niet echt door gecharmeerd. De dialogen waren van deprimerende kwaliteit en mocht ik mijn eigen oordeel een beetje serieus nemen, betrapte ik een figurant die het dialoog van een ander simpelweg meelas... Of dit moest opzettelijk zijn maar 't oogde ongelooflijk amateuristisch.

avatar van gjnt
Boeiende en interessante film waarbij je langzaam de vijandschap tussen twee mannen ziet veranderen naar respect en begrip voor elkaars achtergrond en leven. Ondanks de grote verschillen tussen de twee, de een is een overtuigend Christenen en de ander is een Maori, brengt de overeenkomst van onderdrukking door de Britten hun dichter bij elkaar.
De film heeft vanaf het begin een goed tempo waardoor het boeiend blijft. Het geheel is prachtig gefilmd met de natuur van Nieuw-Zeeland als achtergrond. Vond het uiteindelijk wel meer een drama dan een actie / thriller.

avatar van mcdaktari
Heel mooi verhaal over 2 mannen die in eerste instantie niks van elkaar moeten maar namate de film vordert groeit er toch vriendschap. De film is alleen al de moeite waard om de mooie natuur beelden van Nieuw Zeeland.

Een beetje een ouderwets aandoend, beproefd, maar ook saai avonturenverhaal dat ondergeschikt lijkt aan de voortreffelijke cast en de adembenemende en spectaculaire landschappen. Het script van dit kat-en-muisspel lijkt zich voort te moeten zwoegen. Toch 3 sterren voor de door mcdaktari genoemde reden.

avatar van Atheistus
Matige film, misschien leuk voor EO leden.

avatar van Piratje
Opbouwende actie en prima vertolkt.
Haat en liefde brengen mekaar dichter bij als ze op een gelijke golflengte afstemmen.
Een psychologische thriller waarbij de onnozelheid van hebzuchtige officieren erg zwak overkomt. Toch is de ganse story aantrekkelijk genoeg om er vlot van te genieten. Vooral landschappen en natuur laten van zich spreken.
Een 4* waard.

het stelt weinig voor maar toch best een prima film. Acteerwerk was af en toe wat matig, maar de karakters hadden een bepaald charisma waardoor ik toch geboeid naar het scherm bleef kijken.

geen topper maar zeker leuk om een keer te kijken

avatar van ralfsjam
Meer een TV-film in mijn ogen. Ben het met Robinb eens. Maar wat ik er aan toe wil voegen is, dat een hoop dingen wel erg toevallig waren en dat stoorde. voorbeeld: Maori springt in snels stromende rivier, en de oude afrikaan houd hem met wat geklim, geklauter ende schoolslag makkelijk bij? En zo waren er meer van die dingen. Maar al met al keek hij best lekker weg. Mooie omgeving ook....
3tje

avatar van RickZ
Rustige Nieuw-Zeelandse avonturenfilm met wat actie en mooie natuurbeelden. Het verhaal met goed kat-en-muis-spel was eerst nog redelijk maar begon toch echt af te brokkelen door de religie van die inboorling.

avatar van pazuzu
uitstekende film in 'n mooi landschap (Nieuw Zeeland)

Ja sorry hoor ik ben nu halverwege maar deze film gaat over de schutting van de buren....

avatar van ralfsjam
ezra mendez schreef:

Aardig van je, hebben de buren er ook plezier van!

avatar van Le Professionnel
Matige film die nergens echt spannend wordt het begint goed en ik maakte me op voor een spannende film maar na 45 minuten was de koek op en daalt de film af naar een matig niveau.

Zwakke film. Nergens boeiend en zeker niet spannend. Mooie beelden waarvan ik denk dat het Nieuw Zeeland was, omdat daar het verhaal zich afspeelde. Zwak geacteerd over de gehele linie. De film was NIET adembenemend en de groeiende relatie vond ik erg plichtmatig gedaan.

Erg zwakke film. Er wordt zeer slecht geacteerd
Ik sluit me trouwens helemaal aan bij "willemfilm"

avatar van Jiv
Jiv
Njah... wel leuk opzich. Mooie beelden allemaal, het is in ieder geval beter dan staren naar een zwart scherm.

avatar van henkula
beetje basic verhaal, mooie beelden dat wel, tja, ik sluit aan bij de mensen die 'm wat minder vonden.

Ik vond dit totaal niet goed geacteerd. waarom heeft deze film zo veel ?

avatar van lars-pixar
‘Bij mij ging de trekker niet over’

Een trieste maar ook een saaie vertoning die op een of andere manier niet vermakelijk is en wordt. En sommige scènes’s waren wel erg laag van niveau en duurde veelte lang. 1,0*

Een onorthodoxe film met interessante figuren. De twee hoofdrolspelers maken een leuke combo omdat ze meerdere overeenkomsten hebben maar uit een compleet andere wereld komen.

Het verhaal was realistisch, zo'n voorval zal vast wel eens voorgekomen zijn. Enigste waar een beetje makkelijk over gedaan werd was de herkenning van de sporen. Een aantal ker had hij zn sporen toch goed verbloemd maar met onduidelijke redenen werden die toch moeiteloos herkend.

Maar wel vermakelijke film met vermakelijke figuren en hele mooie landschaps beelden.

Lekker wegkijkende "no-nonsence" film. De mislukte komische dialogen " er komt geen regen" trekken de film iets naar beneden. Schitterende beelden ! 3.5

wat een prachtige film!

avatar van assowise
Leuke TV Film, had meer in kunnen zitten. Voelt af en toe Nederlands aan qua tempo en budget. Duidelijk gesponsort door het Nieuw-Zeelandse bureau voor toerisme. Dialoog voelde af en toe een beetje 'lollig' voor een verder serieuze film over identiteit, racisme, kolonialisme en oorlog. Prima acteerwerk al had ik graag Ray Winstone een gooi naar Afrikaans horen doen. Desalniettemin, prachtige beelden en een leuke verassing aan het einde maken het prima vermaak. 3.5*

avatar van SnakeDoc
Schitterende rol van Ray Winstone. Kereama en rest waren niet al te bijzonder, maar de beelden waren prachtig en het verhaal was goed te volgen. Een prima film voor even tussendoor.

Matige film waarin een spoorzoeker jacht maakt op een Maori die een Britse officier vermoord zou hebben. De film is één lange achtervolging en valt nogal eens in de herhaling. Wat aan de trage kant en ook zijn de dialogen tussen de twee mannen niet boeiend genoeg. Wel bevat de film genoeg prachtige beelden van het Nieuw-Zeelandse landschap.

lezertje
De eerste helft is werkelijk magistraal: Film, zoals film bedoelt is. Puur visueel en weinig tekst . Het verhaal is wel erg mager. In feite niet meer dan een lange achtervolging van anderhalf uur. Wat dat betreft had regisseur Ian Sharp iets minder reisfolderbeelden mogen schieten en meer aandacht aan de inhoud kunnen besteden. De film ontwikkeld zich verder als een echte Buddyfilm, waarvan de omslag wel heel plotseling komt. Voor de rest een heerlijk wegkijkfilmpje. Wat wil je nog meer?