How Do You Know (2010)

Komedie / Drama

geregisseerd door James L. Brooks
met Reese Witherspoon, Paul Rudd en Owen Wilson

Hoe weet je dat je de ware gevonden hebt? Daar draait het om in dit verhaal. We volgen Lisa (Reese Witherspoon), een professionele softbalspeelster, Manny (Owen Wilson) een honkbalspeler uit de Majorleague en George (Paul Rudd), een directeur die op het punt staat alles te verliezen, en hun driehoeksverhouding. Charles (Jack Nicholson) de vader van George staat klaar met goedbedoelde adviezen.

Ik heb de hele film Wordfeud gespeeld maar hij ging erg traag voorbij!
wimnoot schreef:
Als je hem kijkt terwijl je angry birds op je telefoon speelt, valt hij best mee.

avatar van cordiacovens
ik dacht laat ik deze is gaan kijken gisteravond, ik vond de film gewoon niets bieden, niet grappig en geen goed romantisch verhaal of iets dergelijks, Snap dan ook niet echt waarom deze grote namen hierin gestapt zijn want als je het verhaal leest dan is het toch ook niet veel soeps.
echt een misser en zonde van m'n tijd hij lijkt gewoon lang te duren

avatar van tal1b
leuke film, grappige stukken zitter dr in. Alleen naar het eind toe wordt het te klef

ik vond em meer dan geslaagd, hele leuke film

Leuke film maar vond het wel beetje op een soap lijken eerlijk gezegd.. later was het dan eindelijk een film vond ik persoonlijk. Het einde tja wat moet je daar van zeggen? beetje simpel. Leek net of dat het budget op was om nog klein stukje er aan vast te maken helaas is dat met meerdere films zo

Ondanks dat een 3.5

avatar van Fast Eddy
Wist niks op voorhand van de inhoud van de film, 'k ben voortgegaan op de 'grotere' namen.
Had er niet echt grote verwachtingen van, waarschijnlijk dat ik 'm daardoor nog niet zo slecht vond.
Redelijk origineel verhaal, niet echt super romantisch, niet overdreven humoristisch, een beetje drama.
Niet slecht, maar zeker geen uitschieter. de lange speelduur (+/- 2 uur) zullen sommigen wel wat lang vinden vrees ik. Daar ik hem in 2 keer bekeken heb, had ik er niet echt last van.
Een standaard 6/10.

avatar van Gish
Deze film doet echt pijn aan de ogen. Onbegrijpelijk dat deze film na voltooing een testpubliek heeft overleefd. Bij Columbia moeten ze dat ook gezien en gedacht hebben.
Maar ja, die investering moet terugverdiend worden. Alleen de salariskosten zijn al aanzienlijk.
Vreemd dat een respectabele regisseur als Brooks zich zo giga kan vertillen.
Alles, maar dan ook alles is bar en boos aan deze wanstaltige komedie, die nergens ook maar een glimlach oproept en alleen maar weet te irriteren.
Advies, twijfel niet : OVERSLAAN !

avatar van Timmy757
Leuke film, niet bijzonder ondanks de grote namen, maar hij kijkt lekker weg.

bagger, slap, flauw

avatar van Fryce
Loopt niet niet lekker, grappen zijn soms wel ok maar totaal is niet prettig om naar te kijken.

Matige film waarin een driehoeksverhouding ontstaat als twee mannen verliefd worden op dezelfde vrouw. De film bevat een aantal aardige dialogen en heeft ook zeker wel zijn momenten. Maar is uiteindelijk wel wat te eentonig en er zijn te veel oninteressante zij-plotjes. Reese Witherspoon zet een leuke rol neer, en is eigenlijk de grootste troef van de film.

avatar van Sergio Leone
Taai.

How Do You Know is ietsjes intelligenter dan de gemiddelde romcom uit Hollywood, maar heeft evenzeer dezelfde kwaaltjes en dat is vooral dat de speelduur blijft aanslepen en het getoonde saai is.

Hetzelfde gaat op voor de hoofdcast. Reese Witherspoon is weinig verrassend een kleine ramp, Paul Rudd en Owen Wilson zijn leuker maar veel waarde moet daar niet aan gehecht worden.
Jack Nicholson tot slot heeft een rijkgevulde carrière afgesloten met een misser. Sowieso is zijn rolletje leeg, maar ook qua acteren is het niet wat het ooit geweest is.

Saai, leeg, te mijden.

Wat een slechte film, zeg.
Had ik echt niet verwacht met zo'n cast, alhoewel Reese Witherspoon....

avatar van Roger Thornhill
Ik heb deze film gekeken omdat ik Jack Nicholsons werk zo compleet mogelijk wil zien, maar verder kan ik er eigenlijk niets zinnigs over zeggen. De drie andere hoofdrolspelers spelen hun standaard-personages, Reese Witherspoon wil maar niet zien dat Owen Wilson een emotionele kleuter is, Paul Rudd is een innemende acteur maar moet eens ophouden met die eeuwige onschuld, en het verhaal is voorspelbaar en saai.

Dick2008
O ik dacht dat het een romantische komedie was maar ik zie hierboven komedie/drama. Ja, daar kan ik me wel in vinden. Over hersenloze films gesproken. Ik zag er eigenlijk nogal tegenop, vooral vanwege de speelduur en Owen Wilson ben ik ook nooit over te spreken geweest. Nicholson eigenlijk ook niet. Heb deze film hoofdzakelijk gekeken omdat Reese Witherspoon erin speelt. Wat dat betreft vind dat ze toch wel aardig naturel speelt en niet dat overdreven uitbundige gedoe wat je bij veel van die andere tuthola's wel tegenkomt. Op dat punt heb ik me toch nog aardig vermaakt met de film. En wat 'cute' is ze in deze film weer. Ook Paul Rudd doet het best aardig. De chemie tussen hem en Witherspoon is dan ook redelijk overtuigend.

De film is wel veel te lang voor dat wat het behandelt en saai eigenlijk wel, met oninteressante bijverhalen. Er zitten wat grappige gedeelten in, dankzij Witherspoon en Rudd, zoals in het restaurant, in het ziekenhuis en bij de bushalte. Het gedraai en alledaagse bezorgdheden komen ook wel aardig uit de verf.

Is me uiteindelijk toch nog meegevallen. Niet bepaald een slechte film dan ook, alleen mist pit, absoluut niet komisch maar toch redelijk grappig, wat ik ook nog wel als een pluspunt zie. Komedie kan soms erg vermoeiend zijn. Het kabbelt de hele tijd voort, hoewel aan het begin al duidelijk is hoe het gaat aflopen. Echt geen komedie maar gewoon een romantisch filmpje. Maar goed te combineren met bezigheden die de aandacht niet te veel afleiden. 3.0

avatar van missl
Flauw niemendalletje dat nergens leuk wordt.

avatar van K. V.
Oei, deze is toch wat tegengevallen, hij kwam precies maar niet van de grond. De film bleef precies maar aanslepen en jammer genoeg was hij dan nog niet echt grappig. Het einde was dan weer super cliché.
Heel wat bekende namen, eigenlijk een beetje jammer dat ze zich aan dit project hebben verbonden, want dit is echt wel een film dat 'k heel vlug wil vergeten.

Pffff het is een film die je snel wil vergeten

avatar van Glennekeeeee
ongetwijfeld de zwakste komedie die ik al gezien heb. Zeker als je regisseur en cast bekijkt is dit een ongelooflijke teleurstelling. Gewoon niet gelachen, zeer saai en langdradig en als zelfs Nicholson al op de zenuwen werkt dan weet je het wel...

Ik en komedies, zal wel nooit samen gaan.
Ook aan deze film heb ik weinig of geen pret aan beleefd, ondanks de aanwezigheid van Reese Witherspoon en Jack Nicholson.
2 uur saaiheid tot en met..

avatar van rcuppen79
Peperdure (kosten: 120 miljoen dollar) romantische komedie, die destijds hopeloos faalde in de bioscopen. De kosten zitten hem met name in de acteurs. Reese Witherspoon was destijds één van de bestbetaalde actrices in Hollywood en ook Jack Nicholson en Owen Wilson kregen een 8-cijferig bedrag voor hun bijdrage aan deze film. De dure cast kan echter niet verhullen, dat dit een vrij standaard romantische komedie is geworden, met een 13-in-1-dozijn verhaaltje.

Reese Witherspoon speelt op de automatische piloot en heeft in het verleden beter acteerwerk afgeleverd. Owen Wilson is zoals gewoonlijk weer ontzettend irritant (nooit begrepen wat het Amerikaanse publiek zo geweldig aan hem vind) en ook Jack Nicholson kan beter. Het enige lichtpuntje is Paul Rudd, die met veel enthousiasme zijn rol vertolkt, en ook als enige voor de komische noot zorgt. Want ook op dat gebied schiet deze komedie hopelijk tekort. Er valt veel te weinig te lachen.

Een mislukte romcom van James L. Brooks, die in het verleden beter werk heeft afgeleverd als bedenker van The Simpsons en films als As Good As It Gets en Terms Of Endearment.

avatar van Aapje81
Ik had nog nooit van deze titel gehoord en gezien de cast verbaasde me dat nogal. Reese Witherspoon, Owen Wilson en vooral Paul Rudd zie ik alle drie graag en ook hier stellen ze niet teleur. Ik heb verrassend genoeg nog het meeste moeten lachen om Owen Wilson die een erg dankbare rol heeft en ontzettend leuke dialogen. Rudd en Witherspoon brengen wat je ervan mag verwachten. Verder zijn de bijrollen weer prima en kijkt het allemaal lekker weg.

Deze film kan echter niet tippen aan As Good as It Gets (1997) van dezelfde regisseur.

Toch nog altijd boven gemiddeld.

avatar van fun in acapulco
Reese Witherspoon is de enigste reden om deze film te bekijken.