How Do You Know (2010)

Komedie / Drama

geregisseerd door James L. Brooks
met Reese Witherspoon, Paul Rudd en Owen Wilson

Hoe weet je dat je de ware gevonden hebt? Daar draait het om in dit verhaal. We volgen Lisa (Reese Witherspoon), een professionele softbalspeelster, Manny (Owen Wilson) een honkbalspeler uit de Majorleague en George (Paul Rudd), een directeur die op het punt staat alles te verliezen, en hun driehoeksverhouding. Charles (Jack Nicholson) de vader van George staat klaar met goedbedoelde adviezen.

avatar van wimnoot
Hier is die dan, de nieuwe van James L Brooks. De regisseur van As Good as it Gets. En zeker omdat Jack Nicholson meedoet lijkt me dit wel een geslaagde komedie.

Hankieh
Valt denk ik wel tegen deze film.

Maar ik zou hem kijken vanwege Rudd.

avatar van Katharina
Wowie Reese Witherspoon en Jack Nicholson in dezelfde film!! Klinkt goed!

avatar van Xx_se7en_xX
Koonu, Jack Nicholson en Reese. Klinkt wel leuk, ook omdat de regisseur van As Good As It Gets is.

avatar van Verdronkenvis
hmm.. een 5.3 op imdb, dat voorspeld niet veel goeds.

Bioscooprelease is komen te vervallen...

avatar van GastHeer
Hoe staat het eigenlijk met deze film?

Niet al te best.

Grootste probleem is dat het hoofdkoppel van de film 0.0 chemie kent, al zijn ze elkaar wel een beetje waard. Beiden enorm irritant, zowel Witherspoon als Rudd slagen er niet in hun personages zowel afzonderlijk als met elkaar wat glans mee te geven.

Wilson en Nicholson zijn op hun beurt wel weer leuk maar komen eigenlijk amper in het stuk voor en blijven soms toch ook iets teveel hangen in hun typetjes. Beiden drijven de hele film lang op dezelfde trekjes en reacties, want tegen het einde aan toch ook wat saai wordt.

Film is grotendeels in twee verhalen verdeeld, waarvan er eigenlijk geen enkele serieus afgerond wordt. De film neemt een loopje met het einde en wanneer Witherspoon en Rudd uiteindelijk een koppeltje worden is de film ook maar meteen gedaan. Toch krijgen beide verhalen wat teveel aandacht, waardoor de speelduur onnodig opgedreven wordt en er een aantal vreselijke slechte pogingen tot dramascenes inzitten.

Erg oubollig allemaal, met zoutloze hoofdrollen en leuke maar eendimensionale bijrollen. Daarbij duurt het allemaal te lang en weet de film amper wat af te ronden.

avatar van The One Ring
GastHeer schreef:
Hoe staat het eigenlijk met deze film?

Slecht. Enorm geflopt in Amerika. Er werd voor een romantische komedie erg veel geld in gestopt (meer dan 100 miljoen, voornamelijk besteed aan de sterren), maar hij is nauwelijks bezocht. Vandaar dat hij waarschijnlijk in Nederland direct-to-dvd zal gaan.

Jup. Zoals ik al zei:
kappeuter schreef:
Bioscooprelease is komen te vervallen...

avatar van wimnoot
Als je hem kijkt terwijl je angry birds op je telefoon speelt, valt hij best mee.

best romantisch film soms wel beetje saai maar als je goed in de verhaal zit dan kijkt het mooi weg

avatar van soap
Owen wilson staat goed te acteren, maar Reese Whiterspoon viel van weer tegen, wat een negatieve bitch.

Een soort van romantische komedie die je na het zien onmiddellijk weer vergeet, vooral omdat hij zo weinig origineel is en lijkt op alles wat we al diverse keren gezien hebben. En daarnaast ook bedomd, zo zonder vrolijkheid, dat hij bijna beangstigend is.

avatar van james_cameron
Flinke misser van regisseur Brooks; moeilijk voor te stellen dat hij al die jaren gewacht heeft op een dermate belabberd script als dit. De akteurs geven het geheel nog een zekere charme mee, al is niemand hier op z'n best. Witherspoon en Rudd zijn acceptabel in de hoofdrollen, maar Wilson en Nicholson presteren ver beneden peil. Niet dat zij er echt iets aan kunnen doen, aangezien hun rollen gewoon slecht geschreven zijn. Het script sleept zich voort van de ene nietszeggende gebeurtenis naar de andere, terwijl de dialogen extreem vaag en nietszeggend zijn. Visueel zit het allemaal op het gebruikelijke sitcom-niveau van regisseur Brooks. Normaal komt hij hier wel mee weg, maar ditmaal is er niets om de aandacht af te leiden.

Geweldige cast in een echte rampfilm zonde van het talent.

stinissen schreef:
Geweldige cast in een echte rampfilm zonde van het talent.

Volledig mee eens. Wat een verschrikkelijk langdradig verhikel.
Vooral Owen Wilson is een drama om naar te kijken. Mateloos irritant acteerwerk in zijn rol als populaire honkbalspeler . Niet om aan te gluren. Reese Whiterspoon doet haar best,net als Paul Rudd en Jack Nicholson kan weinig fout doen met zijn acteer ervaring. Beetje nors brommen en hij heeft een degelijke personage te pakken. Romantische komedie die verder nergens toe leidt en niet vooruit is te branden.
Kleine 2*

avatar van rotem
Ja, het is weer zo'n redelijk standaard romcom, maar ik heb hier toch wel vaak flink moeten lachen. Ik vind het een aanrader!

doe geen moeite om deze te bekijken SAAI, ik heb hem moeten afleggen ,of ik ging meer dan een lamp gebroken hebben

avatar van puti
Ik vind de kritiek erg ver gaan op deze film.
Owen Wilson speelt idd irritant, maar speelt dan ook een zeer verwende honkbalspeler met een salaris van 14 miljoen per jaar, die altijd alles voor elkaar krijgt. Logisch dat dat irritant overkomt. Maar dat is toch juist de bedoeling dan..
Ik vond hem 4 sterren waard omdat er goed geacteerd werd en de film lekker weg keek.
Heb ook best gelachen, topcast en leuke tegeltjes-wijsheden.

avatar van Elineloves
Bij deze film dacht ik: Reese, Paul en Jack in één film, dan neem ik Owen wel voor lief. Toch blijf ik me ontzettend aan hem storen, ik vind hem een zeer matig acteur met een irritante uitstraling. De rollen die hij speelt, wat ik heb gezien voornamelijk altijd hetzelfde soort personage, ben ik ook wel zat.

Het verhaal begint niet al te best. Erg standaard, knap meisje zoekt de ideale man, heeft uiteraard telkens de verkeerde, vriendin bemoeit zich er mee etc. Waar Lisa op zoek is naar haar prins, heeft George andere dingen aan zijn hoofd die bijna net zo interessant zijn als Lisa's zoektocht. Het kan je werkelijk niets schelen wat er met ze zal gebeuren en wat ze meemaken. Het hele sportgebeuren is oninteressant, en telkens wanneer er iets 'spannends' zou moeten gebeuren wordt er een heel irritant en melodramatisch muziekje ondergeknald wat op den duur ontzettend gaat vervelen. Na een half uur had ik hem dan ook al uit willen zetten, maar dat vond ik toch aan de rappe kant en ik wou kijken of het misschien gewoon een zwak begin was en het daarna beter zou worden.

Tevergeefs. Ik vind Reese ook helemaal niet leuk in dit soort rollen. Ze kan beter dan dit. Het lijkt soms wel of de acteurs er geen zin in hadden en het even af wilden raffelen. Weinig passie, chemie, uitstraling. Het voelt allemaal zo leeg.

Zelfs drie leuke acteurs wisten dit niet te redden, jammer.

avatar van WB
WB
Onderhond schreef:
Niet al te best.

Hmmmm, niets aan toe te voegen. Is geheel mijn mening.

avatar van The Goss
Taai kijkvoer. De film wilde maar niet op gang komen en blijft nogal inhoudsloos. Als je zit te smachten naar het einde van de film dan zegt mij dat genoeg.

avatar van gillie24
Het zijn toch niet de minste namen: Jack Nicholson, Reese Witherspoon, Paul Rudd and Owen Wilson, maar wat een dramatisch slechte film is dit zeg. Onsympathieke, irritante personages tussen wie geen enkele chemie aanwezig is. Deze film had een budget van 120 miljoen dollar, maar heeft slechts 30 miljoen opgebracht. Totaal begrijpelijk gezien het verhaal dat zeer oninteressant is, er nauwelijks humor aanwezig is en de acteurs er met de pet naar gooien.

avatar van kanjertje
Hoewel deze film alles in huis had om me te bekoren : mijn lievelingsactrice Reese Witherspoon, een verdere cast om U tegen te zeggen en de regisseur van 'As Good as it Gets' viel deze prent enorm tegen.
Ik had al een vermoeden want in laatste instantie werd deze film dan toch niet in de bioscopen in mijn omgeving getoond wegens "enorm tegenvallend" in de States.
Dan maar wachten tot de DVD versie en inderdaad het was het het wachten niet waard.
Heb nauwelijks moeten lachen met deze komedie, hij kwam nogal traag op gang en de inhoud was ondermaats.
Spijtig want al deze acteurs samen hadden voor vuurwerk moeten zorgen.
Gelukkig dat Reese het ondertussen al rechtgezet heeft met 'Water for Elephants' want na 'Walk the line' (2005) tem deze uit 2010 heb ik nog niet veel fraais gezien.
Hopelijk nu weer de goeie richting uit.

Deze film was zo teleurstellend! Ik kende de film al niet, maar na het zien van de trailer en de cast dacht ik: Yeah dit wordt lachen! Maar helaas...De film begon al vaag en was onsamenhangend en ging mijns inziens eigenlijk nergens over. Aan de acteurs ligt het op zich niet, het script was gewoon slecht! Heel erg jammer en echt zonde van mijn tijd.

avatar van Number23
Gemengde gevoelens. Het verhaal is zeer simpel en de personages kunnen soms irritatie oproepen met hun getreuzel, rare keuzes en anti-houding. Maar de acteurs brengen het zo fris, zo leuk dat het helemaal op me oversloeg. Nicholson is perfect in een te kleine rol en ook Rudd en Wilson doen hun ding. Witherspoon ziet er heel de film fantastisch uit en mede daardoor is de iets te lange speelduur makkelijk door te komen.

avatar van Miszmi
De reden dat ik deze film wilde kijken was de acteurs die erin meedoen. Veel films van, met name Owen Wilson, zijn goed en leuk. Ik ben hem nu aan het kijken en zit op een uur, en ben was hem een half uur geleden al spuugzat. Over het stukje van een uur doe ik al 2 uur omdat ik hem gewoonweg niet in 1 stuk kan kijken. Ondanks dat het acteerwerk gewoon is wat ik van ze gewend ben, is de film helemaal niks!