Across the Line: The Exodus of Charlie Wright (2010)

Misdaad / Drama

geregisseerd door R. Ellis Frazier
met Aidan Quinn, Andy Garcia en Mario Van Peebles

Het verhaal gaat over Charlie Wright (Aidan Quinn), een miljardair en financiële whizzkid die in een zelf opgelegd ballingschap gaat in Tijuana nadat openbaar wordt dat zijn imperium het grootste pyramidespel van de VS blijkt te zijn. Terwijl hij op zoek gaat naar zijn vrouw die hij 25 jaar geleden verlaten heeft wordt hij gezocht door een Mexicaanse gangster, een federale agent en een stel criminelen die gestuurd zijn door een voormalige cliënt die zijn geld terug wil.

Goirle_NL_Bas
Redelijke film, niet geweldig maar ook niet slecht, maar wel een voldoende waard.
Er had van mij ietsje meer actie in gemogen, maar het verhaal was wel aardig.
De spanning blijft er wel in zitten tot het einde.
Wel de moeite waard om een keer te kijken.

avatar van 606
Goirle_NL_Bas schreef:
Er had van mij ietsje meer actie in gemogen, maar het verhaal was wel aardig.
De spanning blijft er wel in zitten tot het einde.
Wel de moeite waard om een keer te kijken.

Helemaal mee eens, acteurs waren ook prima met een paar bekende koppen erin.
Einde was ook goed en je weet niet of hij wel of niet dood is.

3 sterren

avatar van ibendb
Een gewone film.
Zat niet echt veer vaart in en er mocht wel wat meer actie in idd.

avatar van Atheistus
Beetje slaapverwekkend.

avatar van MovieHolic
Op de hoes stond "Thriller" nou het is alles behalve een thriller
Een erg trage film die geen moment aantrekkelijk word / is.

avatar van mixmaster
aardige film met een goed spelende Andy Garcia , hij zet zijn rol goed neer.

weinig actie maar wel een aardig verhaal , het had alleen wel wat beter uitgewerkt moeten zijn.

sobere film met hier en daar aardige momenten.

avatar van Petina
Best wel een trage film, Ik zat steeds maar te wachten tot er een beetje actie in kwam.
Deze film ga ik maar snel vergeten.
Het leek wel of Gina Gershon een paar Botoxbehandelingen heeft gehad...

Redelijk misdaad drama met een goede cast en natuurlijk de prachtige Gina Gershon. En verder ook nog een rolletje van Luke Goss.

Helemaal geen verkeerde misdaad/actie film.
Met name Garcia als Mexicaanse lokale maffiabaas en Aidan Quinn als bankier zetten prima rollen neer. Film wordt alleen even ongeloofwaardig richting het einde als alle partijen heel dichtbij de op de ondergedoken bankier komen.
Verder weinig negatiefs te melden over deze "Across the Line"
Voldoende.

avatar van b00ts
Aardige film. Beetje jammer van die scène op de markt. iedereen loopt daar met pistolen en kogelvrije vesten rond en geen mens die er aandacht aan besteed. Met name die scène maakt de film voor mij ongeloofwaardig. Om die reden een ster minder.

avatar van nightbreed
Lekker rustige film met van die mooie en rustgevende lange shots. Het acteerwerk was ook prima.

orbit
Tsja, redelijk gezapige misdaadfilm, alhoewel de sfeer me wel beviel. Ook Garcia ben ik een fan van, dus wat dat betreft zat ik wel goed, maar erg bijzonder is het verder allemaal niet.

avatar van david bohm
Matige misdaadfilm waarin niet echt veel interessants gebeurd, nogal dertien in een dozijn. Het acteerwerk is redelijk. De heer Garcia is trouwens tegenwoordig haast een garantie dat we met een B-film te maken hebben. Kijkbaar.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama film...
Het is echt spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Luke Goss speelt zeer goed...
Leuk bekende acteur: Corbin Bernsen...
Mooi HD kwaliteit...

avatar van oemoemenoe
zeker geen volbloed actie , wel onderhoudend en sfeervol drama.
voor de een betekend doorleven een straf , een ander denkt dat de wereld beter wordt als haar rimpels dichtgesmeerd worden met creme.
een menselijk verhaal dus.
easy

avatar van Filmkriebel
Soms huiveringwekkend slecht met gapende plotholes. Onbegrijpelijk hoe Charlie Wright in het begin van de film verdwijnt na te zijn opgepakt. . Onbegrijpelijk hoe de prostituée hem met Carlos aanspreekt en hij zich twee minuten later voorstelt "by the way, i'm charlie wright".

En ook weer zo'n film met drie acteurs die zichzelf recycleren in low-budget rommel. Aidan Quinn is te triest voor woorden; iedereen kent Charlie Wright... deze businessman-crimineel is gekend tot bij de grootste kartels. Maar als hij in Tijuana toekomt lijkt hij geen enkele connectie te hebben. Fail!

Dan heb je Andy Garcia als de drugbaron die in de schulden zit en zijn schuldeisers niet aan kan. Is hij nu een drugbaron of niet? Fail!

Op het einde verwacht je een enorme shootout... en er wordt geen kogel gelost . Fail!

Een scenario dat aan alle kanten rammelt en verder meer dan genoeg amateurisme om je 90 minuten lang te ergeren.

avatar van Rodger
Trage film, met hier en daar.. wat actie momenten..
Maar vooral veel gaaap momenten...
1.5**

Geen slechte film, maar ook zeker geen uitschieter