Troop Zero (2019)

Komedie / Drama

geregisseerd door Bert & Bertie
met Mckenna Grace, Allison Janney en Viola Davis

1977, landelijk Georgia. Christmas Flint is een buitenbeentje dat droomt van het leven in de ruimte. Dan wordt er een nationale competitie georganiseerd die haar een kans geeft om haar droom te verwezenlijken en om opgenomen te worden op de Golden Record van de NASA (een grammofoonopname die meegestuurd wordt met de twee Voyager-ruimtesondes). Ze werft een geïmproviseerd gezelschap Birdie Scouts en maakt vriendschappen die een leven lang duren, en langer.

avatar van Mootjes
Geslaagde ietwat aparte jeugd/familie film over een stel bijeengeraapte 'misfits' met een doel. Leuke fantasievolle en innemende film. Kids en ouders waren content.

Aangename film die lekker weg kijkt.

Aardige film waarin een klein meisje geloofd in buitenaardse wezens en om die reden een scouting-groep begint. Een prima mix tussen komedie en een beetje drama. De film speelt zich af eind jaren '70 en heeft een goeie aankleding. Weinig vernieuwend, maar toch wel vermakelijk en redelijk charmant (iets waar de cast zeker aan bij draagt).