Love and Other Drugs (2010)

Alternatieve titel: Love & Other Drugs

2,94

Komedie / Drama

geregisseerd door Edward Zwick
met Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway en Oliver Platt

Maggie (Anne Hathaway) is een vrolijke vrije geest, die zich door niets en niemand laat binden. Ze komt haar gelijke tegen in Jamie (Jake Gyllenhaal), wiens onstuitbare en vrijwel feilloze charme hem goed van dienst is bij de vrouwen. Zijn kwaliteiten komen ook van pas in de moordende concurrentiestrijd in de verkoop van farmaceutische middelen. De ontluikende en onconventionele relatie van Maggie en Jamie overvalt hen allebei, wanneer hun zorgeloze verhouding voor beiden steeds belangrijker wordt. Ze raken verslaafd aan de ultieme drug: de liefde.

193 BERICHTEN 41 MENINGEN
Mooie film, goed en vlot verhaal en mooie boodschap.

Wilde 4,5 ster geven, maar moet helaas een halve punt aftrekken voor het vreselijk irritante en voor het verhaal irrelevante personage dat de broer van de mannelijke hoofdrolspeler moet voorstellen en wordt gespeeld door Josh Gad.

avatar van jippie2010
Stephan schreef:
Wat een bizar laag gemiddelde. Pff....

Je zou ook kunnen zeggen dat jouw stem bizar afwijkt van het gemiddelde. Jouw stem behoort slechts tot een select groepje van 2,5% op MM die een dusdanige hoge waardering geeft voor deze film. De opmerking dat deze film een laag gemiddelde kent i.c.m. je stemverhoging vind ik onhandig.

avatar van Stephan
Och, mijn reactie op Hectometerpaal zijn opmerking over Anne Hathaway vind ik dan logischer om die na zo'n lange tijd te quoten. Ik schatte dat "kansloos modelletje" tenminste wél goed in.

avatar van jippie2010
Ik snap wel wat Hectormeterpaaltje bedoeld, in Havoc bijvoorbeeld vind ik haar absoluut ongeloofwaardig. Maar toen was ze ook een stuk jonger natuurlijk.
Het is inderdaad te kort door de bocht door haar als modepoppetje weg te zetten wanneer ze zichzelf al meerdere keren heeft bewezen. Maar ook ik mis een stuk karakter bij haar. Ach ja...

avatar van dualcia
Vage film waar ik vrij weinig mee kan.

Het begint als een soort Friends With Benefits of No Strings Attached-achtig verhaal en daar had ik na persoonlijke ervaringen eigenlijk bar weinig zin in gisteravond. Toch maar niet uitgezet, omdat Gyllenhaal het leuk deed.
Halverwege lijk je echter in een compleet andere film terecht te komen: Een romantisch drama over Hathaway met parkinson en Gyllenhaal als 'reddende engel'.

Het werkt niet.

Het gaat niet lang genoeg door op het eerste deel om grappig te zijn en het gaat niet lang genoeg door op het tweede deel om echt meeslepend te zijn en mee te kunnen voelen met de personages. Ik kon sowieso vrij weinig met het personage van Hathaway. Maggie wil zo doelbewust Jamie's liefde ontwijken, dat het vervelend wordt. Zelfs wanneer het hele parkinson-verhaal daaromheen gesponnen wordt. Maggie is gewoon niet aardig en dat stoort de hele film lang.
Jamie daarentegen is leuk. Het is vanaf het begin duidelijk dat hij uiteraard helemaal niet zo'n klootzak is als hij zegt.

Nee, het constante gewissel van genres werkt hier gewoon niet. Het was misschien beter geweest als ze het alleen hadden gehouden op het verhaal van de tweede helft van de film. Dit voelde wat origineler aan en paste meer bij de beweegredenen van de personages (met name Maggie).

Bij No Strings Attached werkte het voor mij wel, maar Love and Other Drugs is te vaag.

*2.5

avatar van moviemafketel
Totaal geen fan van Hathaway, maar in deze film vond ik haar niet eens zo onaantrekkelijk.
Het is geen dijenkletser en het gaat ook niet diep genoeg om echt een drama te worden. Van beide werelden dus net wat te weinig. Wel leuk concept met de hele medicijnenwereld en zo. Hoop dat men in het echt niet zover gaat om een arts voor zich te winnen als in deze film, maar om alles een beetje kijkbaar te houden is het natuurlijk nog net wel te pikken.
Soms is er chemie tussen Maggie en Jamie en opeens is dat dan weer helemaal weg. Hathaway moet een irritant mens neerzetten en dat komt volgens mij wel dicht bij haar ware persoonlijkheid, dus ze zal zich niet zo hebben hoeven inleven. Gyllenhaal zorgt ervoor dat ik het nog wel een voldoende kan geven, want hij zette zijn rol wel leuk neer als zogenaamde klootzak die elke lekkere meid tussen de lakens weet te krijgen.

avatar van moviebrielen
Onevenwichtige film, gelukkig weten de acteurs het zaakje enkele treden hoger op de kwaliteitsladder te liften. Al met al een film met hoogtes en laagtes. Pracht prestatie van Hathaway.

avatar van king-kevino
Ik vond bij deze film de combinatie van het luchtige en de zware boodschap juist heel goed werken, ondanks dat ik geen fan ben van Hathaway zet ze hier toch een geloofwaardig karakter neer waarbij je de struggle om niet een blok aan iemands been te zijn door je handicap, maar aan de andere kant toch geliefd wil zijn goed kunt zien.

waarschijnlijk deels omdat ik niks verwachtte van deze film en hij me positief heeft verrast geef ik hem 3,5*

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en hij viel goed mee, toch een aantal keren moeten lachen, al was er zeker ook ruimte voor drama. Het verhaal verveelde niet en werd wel boeiend gebracht.
Ook de cast zat goed en passte wel bijeen.
'k had geen verwachtingen bij deze film, maar 'k heb me er prima mee vermaakt. 'k vond het wel een aanrader.

in het begin moest ik er even doorheen komen, begon niet sterk. Maar zodra Anne Hathaway verscheen, begon het te rollen. Interessante combinatie van sex, Parkinson, medicijnen en liefde.
En niet te vergeten zijn de naaktscenes van Anne Hathaway zeker niet onaangenaam om te zien.......

avatar van Gish
Onevenwichtig.
Het verloop van de relatie tussen Hathaway en Gyllenhaal is prima uitgewerkt, goede chemistry en mooi afgerond. Helaas wordt de film ontsierd door een vreselijke, irritant aanwezige, broer (en familie) van Jake en verder veel flauwe humor. Jammer dat de keuze voor drama (meer Parkinson, minder blauwe pilletjes) niet is gemaakt, nu wankelt de film tussen 2 genres.

avatar van BlueJudaskiss
Viel me ook een beetje tegen. Begon leuk en fris, maar ik begon me na een tijdje te vervelen, merkte dat het me niet echt meer zoveel kon schelen hoe het zou eindigen. Maar goed, Anne en Jake kunnen eigenlijk weinig verkeerd doen.

avatar van IH88
“I'm gonna need you more than you need me.”
“That's okay.”

Love and Other Drugs is een film die interessant en origineel begint, maar naarmate de film vordert steeds meer trekjes begint te krijgen van een ouderwetse romcom. Niet heel erg maar ik had stiekem wat meer verwacht na het goede begin.

De film heeft met Gyllenhaal en Hathaway een heerlijk duo die goed op elkaar ingespeeld is. Hathaway speelt een vrouw met de ziekte van Parkinson, en dat hangt als een donkere wolk boven iedere relatie die ze wil aangaan. Maar dan komt ze flierefluiter Gyllenhaal tegen en tja, de rest kun je wel raden. De film kan je eigenlijk in tweeën snijden met het eerste gedeelte dat nog luchtig is, vol met humor en scherpe dialogen. In het tweede gedeelte komt het onvermijdelijke drama om de hoek kijken en wordt het een standaard romcom. Gelukkig houden Gyllenhaal en Hathaway het interessant.