Torque (2004)

Verenigde Staten / Australië
Actie

geregisseerd door Joseph Kahn
met Martin Henderson, Ice Cube en Monet Mazur

Motorrijder Cary Ford keert terug naar zijn woonplaats voor de hereniging met zijn vriendin Shane. Ook heeft hij nog een aantal zaken te regelen. Bij vertrek was hij in bezit van een aantal motoren, die toebehoorden aan Henry. Henry is een nietsontziende drugsdealer en leider van de Hellions motorbende. Nu wil Henry zijn motoren terug, want de motoren hebben iets waardevollers dan benzine in hun tank. Als blijkt dat Ford niet vrijwillig meewerkt, laat Henry hem opdraaien voor de moord op Junior, de jongere broer van Trey (Ice Cube), de beruchte leider van de Reapers motorbende is. Met behulp van zijn vrienden Dalton en Val moet Ford uit handen blijven van Trey en een FBI-agent, die hem op de hielen zit. Racend op zijn motor gaat hij de strijd aan om zijn vijanden voor te blijven. Dit is zijn laatste kans om zijn onschuld te bewijzen....

avatar van 606
Theunissen schreef:
Te triest voor woorden eigenlijk. Zou me niet verbazen als ze ooit nog zo'n soort (zeik)film maken maar dan met speedboten.

Of the fast truck drive, met vrachtwagens

606 schreef:

Of the fast truck drive, met vrachtwagens

Misschien wel met rollators. Maar dan zal waarschijnlijk de titel aangepast moeten worden in "Slow & Almost death"

avatar van DwarreI
Grappige openingsscene, daarna gelijk uitzetten en dvd in prullenbak deponeren.

DwarreI schreef:
daarna gelijk uitzetten en dvd in prullenbak deponeren.

Nee hoor DVD is nog prima te gebruiken als onderzetter of als frisbee

avatar van Leviwosc
Typische mannenfilm...

Slap verhaal, veel actie, veel geweld en ontploffingen en natuurlijk lekkere wijven met dikke tieten.

Wat wil een man nog meer?

avatar van DonOswaldo
Herzien.

Tuurlijk we kennen het wel, hoofdpersoon moet wat dingen oplossen en dat gaat uiteraard niet van een leien dakje met een niet verfrissende afloop. Maar ach, het neemt zich gelukkig niet te serieus en gaat vaak lekker over-the-top, al was het tegen het einde aan op de Y2K misschien iets te veel van het goede.

avatar van aburex
Flauw aftreksel van "the fast and the furious". Acteerwerk: 0, actie: valt nog mee

avatar van DragQueen
Redelijke actiefilm, met een vrij slap verhaal. de actie is wel volop aanwezig, en dat is zowat het enige pluspunt. want het acteerwerk laat te wensen over. leuk om eens te zien, maar verre van speciaal. 2 sterren.

avatar van DVD-T
Verhaal is flinterdun, echt flinterdun.

Maar wat is dit een lekker filmpje. Stoere mannen, ronkende motoren, flitsende actie. Torque moet je niet al te serieus nemen, dat wil de film gewoon niet zijn. Kahn probeert hier gewoon voor popcorn vermaak te zorgen en dat is zeker meer dan geslaagd. De effecten zien er belachelijk uit, maar dat heeft in Torque ook wel weer zijn charme. En dan dat tempo. Een keer knipperen en het is al weer voorbij. Op audio/visueel gebied erg geslaagd. Kahn komt met een aantal erg toffe shots en die worden nog eens opgeblazen door de sterke editing. Alles is lekker virtuoos geschoten, goed te zien dat Kahn uit de videoclips komt. Die stijl komt erg goed over. Dat Kahn verstand heeft van muziek is dan ook meer dan duidelijk. De soundtrack is dan ook fenomenaal. Daarnaast is de film alleen al de moeite waard venwege de sound design. Erg mooi gedaan. Overal komt geluid vandaan, en alles is onzettend lekker opgepompt. Acteerwerk is verder niet van een hoog niveau, maar wel degelijk. Alleen Ice Cube vond ik een beetje te overdreven doen.

Voor een goed verhaal en special effects kun je de film beter niet kijken. Dat wordt echter ruimschoots gecompenseerd door het audio/visuele aspect, een moordend tempo en lekker overdreven stoere gedoe en vooral veel actie met motoren. Erg ondergewaardeerd stukje film dit.

avatar van movierobert
Wou net eens even een resensie voor deze film gaan schrijven, maar dat is niet meer nodig dankzij DVD-T
Er valt gewoonweg niks meer aan toe te voegen, behalve de mooie vrouwen.
Heerlijke film dus, vooral voor de jonge lui, echt vermaak dit.
En als je toch een wat serieuzere film met dit alles wil zien, kijk dan Bikerboyz.

4 sterren

avatar van sofripa
40 miljoen dollar om te maken...Nou das dus goed verprutst. Ik hou best van hersenloos vermaak en zeker van Fast&Furious-achtige handel maar ditte.. . Zo way-over-the-top en soms zo kansloos onmogelijk...Laat maar. 1 lichtpuntje: de ultra foute biker babe Jaime Pressly Bloody hell wat een stoot.

Larry Hagman
Een lekkere, over de top filmpje. Goede geluidseffecten, muziek keuze. Verder wel leuke actie scenes, wel jammer van het flinterdunne verhaal.

avatar van Timothyvdmeer
skipy05 schreef:
toffe film. heel de tijd actie. vele toffe races. het is iets anders dan races met autos. ik vind het toch raar dat deze zo laag ge stemt is. Acteer prestaties waren niet slecht. enigste min punt vond ik op het einde met die snelle motor. dat was overdreven.

alleen het einde vond je overdreven? Hele film is overdreven slecht.

avatar van b00ts
Slecht tot heel slecht. De film is nog niet afgelopen, dus wie weet als de Ninja Turtles plotseling mochten opduiken, dat ik er nog een ster bij doe.....

Wat een ongelofelijke domme film!
Mag naast Paris Hilton in de flop 100!

avatar van Anyaamsreob
De enige reden waarom mensen deze film zouden kijken is vanwege de babes en motoren.. en zelfs dat viel een beetje tegen. Het verhaal was er maar werd niet naar behoren uitgevoerd vond ik. Teveel poespas waardoor het verhaallijn ietwat verwaterde.. en teveel wtf momenten. Dat soort momenten kunnen alleen justified worden in the matrix, absoluut niet in deze film. Beetje slappe hap dus!

avatar van Gang_Star
The fast and the furious, maar dan op 2 wielen.
Waar eerstgenoemde film wel spectaculair is, wil deze film te graag spektakel bieden. Het grote probleem is dat de actie te vaak te nep is en te over de top. Regelmatig pakt dit in andere films vaak goed uit, maar bij deze film haalt dat het juist onderuit.

Mannenfilm met mannen die zichzelf de hele tijd veel te serieus nemen (en dus de hele boos kijken en te lange tenen hebben) en mannen die het allemaal als een spelletje zien (en dus bijna altijd luchtig doen over alles). Wat chicks met ticks (ja, daar gaat de tong weer).

En dan rijden we harder dan de ander. En dan de ander weer dan de een. En zo voorts.

En natuurlijk moet een climax komen met iets superachtigs.

Zucht.

Alleen voor mensen die blij worden van bewegende plaatjes, maar niet teveel willen nadenken.

Leuk voor motorliefhebbers? Kan ik me niet voorstellen.

ipman-99
"You got loud pipes, but you ain't sayin' nothing!" ... " !!!

Heerlijk Actie-entertainment (Heropfrissing) !!! Heerlijk hersenloos actie entertainment met veel stoere mannen met stoere praat ! De vrouwen in de film moeten vooral veel show verkopen met zo weinig mogelijk textiel aan ! De vele actiemomenten waren pure fun en over the top !
De film wil niks meer zijn dat puur entertainment met veel ronkende motoren en show !
Marin Henderson, Ice Cube en Monet Mazur kleuren o.a de rollen in !

avatar van Sergio Leone
Niet al te best.

En dat is gevleid uitgedrukt. Torque is van het slechtste dat ik ooit gezien heb. Fast & Furious - dat ik ook al niet goed vind -, maar dan slecht, met een kutcast , stompzinnigheid en lelijke effecten. En een brommer.

avatar van jippie2010
Oei, wat hebben ze vreselijk gebruik gemaakt van kleur en effecten. De toch al karige cast en plot worden alleen maar verkracht door de stijl waarin de film is uitgewerkt. *1,5

avatar van filmofiel
Een kwartiertje gezien, waardeloze 'haantjesfilm'.

avatar van Lovelyboy
Poeh...ooit, minstens 10 jaar terug nog wel eens gezien en beoordeeld als vermakelijk. Nu...lieve help, wat een hoop onzin. Zoals hierboven staat, veel 'haantjes' gedoe, overdreven actie, ongeloofwaardige toestanden, en ga zo maar door.

Echter als er dan toch iets goeds aan de film is, als ik dan toch een goede reden moet bedenken, dan kan ik er wel twee bedenken. Namelijk Monet Mazur en Jaime Pressly. Zonder deze twee zou het wat mij betreft helemaal niet te pruimen geweest zijn.