Next Friday (2000)

geregisseerd door Steve Carr
met Ice Cube, Tamala Jones en Mike Epps

In het vervolg op "Friday" uit 1995 wordt Craig (gespeeld door Ice Cube) weer op de hielen gezeten door Debo, die ontsnapt is uit de gevangenis. Uit voorzorg zorgt Craig's vader ervoor dat hij kan onderduiken bij familie, die na het winnen van de lotto in een rustige, rijke buurt wonen. Eenmaal daar beleeft Craig samen met z'n neef Day-Day echter zoveel, dat South Central er niets bij is.

avatar van BlueJudaskiss
Ik zie net dat ik nog nooit een uitgebreid bericht bij deze film heb achtergelaten. Welnu, wat kan je dan beter doen op een lome dinsdagavond?

Het allerleukste van Next Friday vind ik nog altijd het karakter van Joker, de 'baas' van de drie. Een latino die zich keihard voordoet, maar tegelijk zo ontzettend klein en onzeker is. Hij wil niet dat zijn zus hem stom noemt, hij moet zichzelf constant moet inspreken dat hij een 'Aztec warrior!' is en heeft onverwerkte jeugdangsten ('I don't want to be locked up!'). Het komt allemaal naar boven in de heerlijke finale als Roach en Day Day opgesloten zitten .

Maar er is zoveel meer te beleven in Next Friday. Sommige mensen noemen dit een schreeuwerige film, ik noem dit een pracht van een 'nigga'-komedie met een bonte stoet aan personages. Mevrouw Ho-Kim ("Ho-Kim, motherfucker!"), het 'kleine zusje' Baby-D en ook die prachtige Pinky ("Ik was bang, maar ik liet me niet kennen!"). En laten we natuurlijk niet Chico vergeten, die helemaal out ligt na een overdosis spacecake . Het is allemaal overdreven, Amerikaans, cliche en stereotype, maar ik kan hiervan genieten, elke keer weer.

avatar van film88888
De film valt redelijk mee.

Hier en daar zijn er nog hele leuke momenten, en de film is ook super gezellig, en heel goed om een leuke avond mee te vullen.

Ice Cube heb ik wel al veel beter zien acteren (Kijk naar Boyz N The Hood)
Maar Mike Epps was gewoon super grappig, en hij had ook meestal de beste momenten.

3,0 sterretjes.

avatar van Najade
Ow men die Joker is te grappig voor woorden! Zo klein en zo'n grote mond, hahaha. Hond die ze high maken. Wederom weer een leuke friday!

avatar van Timothyvdmeer
De hilarische momenten van day day zijn de beste van de film. Vind het een slap vervolg op de 1e deel. Die vind ik zelf stukken leuker! Maar deze film had ook zo zijn goede momenten...de Joker familie blijft lache! 2.5*

Alpha X schreef:
geweldig !! goede zwarte comedy.

beter dan zijn tegenhanger Don't be a Menace

Hoe kan je dit beter dan dont be a menace vinden?
er valt niet te tippen aan dont be a menace

haha di african die die winkel inkomt
you look like a player hater who sold me this shieet

.................
im a bietchass niegga

avatar van zowizo
zouteloze meelbal !

eigenlijk ** - maar je moet _wat_ doen om die te hoge score wat in te dammen .

Heb gisteren friday en direct erna next friday gezien, maar bij next friday viel ik in slaap. Waarschijnlijk wat teveel gesmoord maar ik zag al van in het begin dat ie veel minder grappig is dan friday door de afwezigheid van Chris Tucker... Maar ik moet hem dus nog eens helemaal herzien om echt punten te geven. Voorlopig een 3*.

avatar van koseg
Net zo leuk als deel 1 maar door de afwezigheid van SMOKEY is het wat minder leuker

avatar van BlueJudaskiss
Gelukkig maakt de aanwezigheid van Joker veel goed

avatar van Hakunamatafaka
Moet dit "humor" voorstellen? Om te kotsen, niet mijn soort.
2 sterren voor de wijfen.

avatar van jipt
Stoner film met veel negers, stoned best leuk, nuchter kut. Niet al te serieus nemen dit soort films.

avatar van PaulieWalnuts
Alpha X schreef:
geweldig !! goede zwarte comedy.

beter dan zijn tegenhanger Don't be a Menace

Het is niet per se een zwarte komedie als er zwarte mensen inzitten he.

avatar van Mescaline
Deze film heeft zeker leuke momenten en blijft de moeite waard om te kijken, maar toch miste ik Chris Tucker wel zeg! hij had verreweg het leukste personage in het eerste deel.

Leuk vermakelijk maar niet het niveau van deel 1.
3 sterren.

avatar van DonOswaldo
Blijkbaar al eens gezien.

Niet erg, want het kijkt lekker weg, is lekker vlot en het is zo flauw dat het toch weer leuk is. Wat leuke characters ook en de cast om het te spelen.

3,5* Ooit maar eens deel 1 en deel 3 gaan kijken.

avatar van Thampon
Lekkere Muziek

avatar van DragQueen
Jammer dat Chris Tucker niet meer kwam opdagen in deze film. Toch een leuk vervolg, met een simpel maar doeltreffend verhaal. Ook zijn er weer zat leuke personages aanwezig, wat voor een hoop vermakelijke momenten zorgt. Ice Cube zit verder weer aardig in zijn rol. 3 Sterren.

avatar van XanderJ
Minder dan "friday"
Zitten toffe stukjes in.
Verschrikkelijke "badguys"

avatar van Onslaught
Aardige film, met hier en daar wel leuke scénes, maar verder weet het niet te overtuigen.

avatar van Vdk_Movie
Wist niet eens dat er een vervolg was van Friday... Weet niet of ik het durf te wagen, misschien alleen op een saaie zondag ofzo. Zonder Chris Tucker zal de film sowieso minder zijn aan de stemmen te zien.

avatar van Mr-Mcmovie
Alweer voor de honderste keer gezien blijft super grappig, en iedereen ga al weer helemaal op in zijn rol. Weer een prima prestatie van John whiterspoon als craig zijn sarcastische vader.

Die mike Epps vond ik wel ook vrij komiek.

Dun verhaaltje dat uiteindelijk het zelfde blijft te zijn als in de eerste Friday: Cube moet nu met DayDay achter geld want DayDay vliegt op straat.

Al de smoke scenes vond ik hilharisch. 3,5

avatar van Perfect_Cell
Minder dan deel 1, maar nog steeds vermakelijk. Epps is ook om van te genieten.