Next Friday (2000)

geregisseerd door Steve Carr
met Ice Cube, Tamala Jones en Mike Epps

In het vervolg op "Friday" uit 1995 wordt Craig (gespeeld door Ice Cube) weer op de hielen gezeten door Debo, die ontsnapt is uit de gevangenis. Uit voorzorg zorgt Craig's vader ervoor dat hij kan onderduiken bij familie, die na het winnen van de lotto in een rustige, rijke buurt wonen. Eenmaal daar beleeft Craig samen met z'n neef Day-Day echter zoveel, dat South Central er niets bij is.

avatar van Jordy
Ik moet zeggen dat ik Friday (het eerste deel) al niet al te denderend vond. Het enige leuke aan die film was eigenlijk Chris Tucker, die hier niet meespeelt. Toch is dit niet slechter dan het eerste deel. Er zijn wat grappige situaties (vooral met de Latino-buren) en de "neef" van Ice Cube speelt erg grappig. Toch is het over het algemeen erg matig allemaal, meer dan een paar keer lachen moest ik niet. 2 en een halve ster.

Ik vond de film niet echt vermakelijk en het verhaal sloeg ook echt helemaal nergens op. De film mist toch ook een beetje een Chris Tucker- figuur, want er is niet echt iemand die echt grappig is in deze film. Iedereen (behalve Ice Cube) probeert het wel in deze film om grappig te zijn, maar dat wil niet echt lukken. Ice Cube probeert daarentegen heel serieus te acteren (wat ook weer niet hoeft in zo'n film) en kijkt constant alsof hij heel diep in gedachten is en het niet helemaal volgt wat er om hem heen gebeurt.
Het einde van ded film is ook een beetje langdradig en na afloop denk je eigenlijk van: 'What's the point of this movie????'. Geen aanrader dus, alleen als je Friday wel leuk vond. Ik geef 2,5 ster voor de moeite, waar eigenlijk 2 sterren ook op zijn plaats had geweest.

NeXt Friday.. leuke vermakelijke film.. de fiulm miste inderdaad Chris Tucker die wel weer in het eerste deel speelde.. toch erg vermakelijk deze film.. ook maar weer een keertje kijken deze film.. 3 sterren..

Volgens mij was Ice Cube een beetje stoned die hele film door ofzo. De alternate ending vond ik trouwens nog net iets beter (het buurvrouw verhaal werd tenminste afgerond).

Eerste deel (Friday) niet gezien. Maar als die even slecht is als deze hoef ik hem zeker niet te zien. Deze film was echt slecht op een paa grappige momenten na.
die scene met die stofzuiger vond ik erg grapig maar voor de rest vond ik hem niet goed. 2*

avatar van BoordAppel
Ik vond deze iets beter dan Friday. Wat grappiger, beter geregisseerd en wat beter geacteerd. Niet echt super grappig of zo maar hij kijkt lekker weg en de soundtrack is ook erg goed. 3*
Als Debo voor de auto van Craig en zn vader staat en ze rijden ze omver zegt Craig dan: "Little Suge Knight's?" Ik kon t niet goed verstaan maar t werd vertaald met: "Kleine kruimeldiefjes." Of zoiets.

M. Rodriguez Fan
Ik vond hem zeker de moeite waard qua humor. Er worden geregeld heel wat schuine humor geplaatst maar dat is de sterkte van de film. Vooral de humor van de jokers schoot bij mi jer heel wat in, nog dubbel zo leuk omdat ik ook spanish roots heb. Een aanrader als je lekker melig ben.

Coole film

avatar van MarkFish
Die buren van dayday zijn deze film het grappigst. no, chico
En Pinky is een grappig ventje.

avatar van Mischa
De beste grap is wanneer zijn oom zijn tante op haar kont slaat. Dat doet geen blanke hem na!

avatar van Sunday
Ik dacht al, die Joker (Jacob Vargas) ken ik ergens van. Maar die komt uit the Principal. Vond Friday toch iets leuker door Chris Tucker. Hoewel hier ook zeker leuke grappen in zitten. John Witherspoon, die kerel is altyd grappig. Ook in de Wayans bros-serie was hij gewoon dé man.

Een 3

avatar van Phil Leotardo

Hij zegt: "Fake ass Suge Knight!"
Leuke film, niet meer en niet minder. Het vervolg Friday After Next is ook nog wel de moeite van het kijken waard.

Diesel
Hey, young man! You got knocked the fuck out!

avatar van BlueJudaskiss
Had ik all gezegd dat ik deze film echt geweldig vond? [Ja, inderdaad, ik was MasterofEmotions] Echt een superfilm! Gewoon anderhalf uur onbekommerde lol, met een meesterlijke rol van Jacob Vargas en een ultra-coole rol van Ice Cube.

'No more locked doors! Gracias!'

kArIzMa_TuRk
vond hem een leuke vermakelijke goeie film.. er werd erg goed geacteerd door Ice Cube.. ik geef een goeie 3*

avatar van Joe-K
De beste van de 3, de Joker Brothers waren gewoon geweldig, ook met die hond Chico. "He Did Nothin' To You!" Mijn soort humor, 3,5*

Joe-K schreef:

"I think Carla's got Jungle Fever ici!"

RuS
Jugh, Bagger. Verdient zelfs de halve ster niet.
Of het moet zijn omdat hij ZO slecht is dat hij terug een BEETJE grappig wordt.

Mega film, in het genre komdie een dikke 5!
Wat heb ik gelachen met deze film, damn en heb em ondertussen ook al vak gezien...

avatar van BlueJudaskiss
Voor de 564298ste keer bekeken en hij blijft gewoon STEENGOED!

avatar van PaulieWalnuts
Blijf kapotgaan bij deze film..... 3,5/5

De film die ik het vaakst heb gezien denk ik (+/-10 keer).

BlueJudaskiss schreef:
Voor de 564298ste keer bekeken en hij blijft gewoon STEENGOED!

jij hebt de tel goed bijgehouden.....

Een wilde schatting

BlueJudaskiss schreef:
Een wilde schatting

Ik vond het wel een mooie opmerking...!

R9
zijn er nog meer van dit soort films?

R9 schreef:
zijn er nog meer van dit soort films?

Je kunt friday after next proberen of are we there yet? zijn ook met cube.....

avatar van PaulieWalnuts
Heb toch een zwak voor Next Friday. Verhoogd met 0,5. Vind 'm eerlijk gezegd veel leuker dan Friday, het hele sfeertje. Geweldig. Lekker simpel.

PaulieWalnuts schreef:

Ik zou het niet beter gezegd kunnen hebben! We all love Next Friday!

Niet echt een super film. Sommige stukken zijn wel grappig maar daar houdt het ook echt bij. Geen film die ik nog een keer zou willen kijken. Magere 2,5

avatar van Alpha X
geweldig !! goede zwarte comedy.

beter dan zijn tegenhanger Don't be a Menace