Guinevere (1999)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Audrey Wells
met Sarah Polley, Stephen Rea en Gina Gershon

Een onzeker jong meisje raakt in de ban van een fotograaf die in haar een aankomend talent ziet. Zij laat haar opleiding voor wat het is en trekt bij de man in. Wat ze echter niet beseft is dat zij één is in een rij van velen, die allemaal onder de naam Guinevere gestrikt worden in het web van de geheimzinnige fotograaf Connie Fitzpatrick.

Guinevere is film van de dag in de vpro-gids. Vooral Sarah Polley krijgt goede recensie, dus ga zeker kijken. Ook ben ik benieuwd naar Stephen Rea, asl alcoholisch bruiloftfotograaf.

avatar van rep_robert
Vind de filmuitleg hier op moviemeter(maar ook op de dvd hoes) wel misleidend.

"Wat ze echter niet beseft is dat zij één is in een rij van velen, die allemaal onder de naam Guinevere gestrikt worden in het web van de geheimzinnige fotograaf Connie Fitzpatrick"

Nu zou je verwachten dat ze dan de lul of zo zou zijn, maar het komt er gewoon op neer dat de fotograaf zwaar blut is, niks engs aan verder. Gewoon een goede dramafilm

avatar van RRT
RRT
Acteerwerk mag dan ok zijn, verhaal is m.i. totaal niet boeiend, traag, en slaapverwekkend.

avatar van bobfranke95
Dit is echt een slapverwekkende film, ik zou hem niet snel nog een keer kijken!

avatar van Stephanovic
Vlot gespeeld door een beeldschone Sarah Polley, maar op het einde wist ik niet zo wat ik met deze film aan moest. De film leidt je langs enkele boeiende locaties en waar je door het plot verwacht dat er sprake is van iets engs, valt het eigenlijk allemaal wel mee. Connie (Rea) spoort duidelijk niet helemaal maar zorgt er wel voor dat Harper (Polley) wat meer over zichzelf te weten komt. Aardig, maar toch niet aardig genoeg om er lovend over te zijn. Leuk voor een keertje, maar dat is het dan ook wel.