ad

Geregisseerd door: Anthony Fankhauser

Met onder meer: Matthew Temple en Diana Terranova

Releasedatum: 28 september 2010

Over Gacy House

"In 2004, a film crew set out to find the ghost of John Wayne Gacy. They did."

John Wayne Gacy bracht in totaal drieëndertig jongens en mannen om het leven in zijn woonplaats Chicago. Zesentwintig lichamen werden in de kruipruimte onder het huis gevonden en drie anderen waren begraven in de tuin. Het huis van Gacy werd afgebroken, maar op 15 mei 2004 keert een groep paranormale onderzoekers terug naar het nieuwe huis, gewapend met apparatuur om bovennatuurlijke gebeurtenissen vast te stellen. De uitkomst van het onderzoek is echter griezelig en gestoord.

Lena Russell

Robby Williams

Professor Roger Franklin

Janina Peslo

Tessa Escobar

avatar van Lui

Lui (crew films)

Nieuwe film van The Asylum.

avatar van Vascago

Vascago

Dan zal het vast een goede film zijn Als de film net zulke veelbelovende kritieken weet te krijgen als Mega Shark vs Giant Octupus ga ik hem zeker kijken

avatar van Lui

Lui (crew films)

Lijkt wel een soort Paranormal Activity, alleen dan anders...

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Het is idd weer zo'n soort film als Paranormal Activity maar deze is best wel ok. In het begin gebeurd er nog niet heel veel maar halverwege komt er toch best wel wat vaart in.

Voor de liefhebbers zeker een aanrader.

avatar van FillumGek

FillumGek

Zie nu pas dat de film van The Asylum is, maar dat is wat mij betreft nergens aan af te zien. Een laag budget, dat wel. Maar ik heb met samengeknepen billetjes gekeken. Dit zijn toch wel de beste horrorfilmpjes die werkelijk angstgevoelens los kunnen weken. Net zoals Paranormal Activity gefilmd met een handcameraatje wat het natuurlijk duizendmaal makkelijker maakt om de kijker eens flink de stuipen op het lijf te jagen.

Belangrijk is dat je jezelf wel een beetje inleeft. Je moet niet denken dat als je een lamp ziet bewegen dat een man achter de schermen er net even een tik tegen aan heeft gegeven, want dan gaat veel spanning inderdaad verdwenen. Ikzelf was vanaf het eerste moment helemaal gegrepen door de film. Niet omdat het allemaal zo boeiend was, de film komt langzaam op gang, maar bij een film als deze blijf je voortdurend gefocust. Kijken naar de achtergrond of je een glimp van iets of iemand kan opvangen en jezelf proberen voor te bereiden op schrikmomenten. De ene acteerde beter als de andere maar in het algemeen brachten ze de angst geloofwaardig over. Een groepje ghosthunters doet onderzoek in het huis van de geëxecuteerde seriemoordenaar John Wayne Gacy die 33 jongens heeft vermoord. Vanzelfsprekend is hij niet blij.

De spanning zit er goed in, vooral bij de beelden in de kelder zat ik op het puntje van m'n stoel. Naar het einde toe was er een klein beetje een overkill aan geluid wat de geloofwaardigheid wat wegnam. Aan de andere kant klonk het ook heerlijk onheilspellend. De laatste paar minuten zag je helaas wel iets teveel waardoor het er wat nep uit zag. Ik bedoel niet de scenes waarin je Gacy's witte gestalte op de camera zag - dat was goed gedaan - maar wanneer Mike(?) door de lucht wordt geslingerd en over de grond wordt gesleept. Geen film die je nog snel een keer kijkt omdat hij dan waarschijnlijk nauwelijks meer spannend is, hoewel de sfeer er niet minder om zal zijn. Wel een dikke aanrader voor fans van paranormale activiteiten.

avatar van hendriks

hendriks

hele goede op gezette film met leuke special effecte

avatar van mvdb1982

mvdb1982

Lui schreef:

Lijkt wel een soort Paranormal Activity, alleen dan anders...

Die werkt niet meer...

Official Trailer

avatar van RickZ

RickZ

SLECHT!

Weer zo'n CAM-film waarin tot 5 minuten van het einde niets anders gebeurt dan omvallende fotolijstjes, dichtslaande deuren en een hoop paniek om niets. Echt zonde van je tijd. Alleen voor liefhebbers van films als [REC].

avatar van Joone

Joone

wel leuke film op zich, beetje voorspelbaar inderdaad maar heb me goed vermaakt. zat genoeg spanning in..

avatar van gatygun

gatygun

RickZ schreef:

SLECHT!

muah dat valt ook wel weer mee, er gebeurt echter een stuk meer dan dat.

Net de film zelf gezien, moet zeggen. het heeft meer van blair witch project weg, alleen met weinig vooronderzoek.

Overal kon je vergelijkenissen in gezien. En daarom voelt de film ook als niet orgineel aan, en duidelijk niet op de kwaliteit van blair witch project.

Echter is het een net filmpje, als je hier fan van bent. Echter is de film voorspelbaar, zit aardig vol met actie. En is leuk uitgebeeld.

Jammer genoeg komen meerdere dingen vrij net over, als je hier overheen kijkt heb je een redelijke film.

Het heeft mij moeite gekost om de cast en het onderwerp serieus te nemen de eerste 15 minuten, daarna bleef het verhaal goed interesant.

Er gebeurt relatief weinig begin, maar dat wordt snel ingehaald.

Ook wordt hier duidelijker op gebeurtenissen ingespeeld dan elke andere film in dit segment. Daarvoor geef ik het toch een dikke 3.

• 20913 berichten

Weer een film die wil profiteren van het succes van Paranormal Activity dat is verder niet erg hoor maar doe het dan wel met overtuiging en niet zo een wanprestatie leveren als met deze draak van een film.

bobbydigital01

RickZ schreef:

SLECHT!

er zijn heel veel liefhebbers van de rec films!!!!!! niets mis mee vette films.

avatar van emloots

emloots

De film zonder hoge verwachtingen gekeken en ik vond hem behoorlijk spannend! Hij begint inderdaad wat slapjes, en lijkt inderdaad op een kruising tussen Paranormal Activity en Ghost Hunters, maar uiteindelijk zat ik toch wel op het puntje van mijn stoel. Vooral in die kelder, brrrr... heb er toch een nachtje minder van geslapen! 3*

bobbydigital01

echt heelerg low budget,had wel iets kunnen worden!!

iemand toch geintresseerd in mr gacy?

kijk dan het filmje gacy uit 2003

mug13

John Wayne Gacy's leven zijn verhaal het klinkt misschien raar in de oren,maar ze hadden er echt iets moois van kunnen maken(op film gebied).Een keiharde horror film een ijzersterke thriller/speelfilm.Maar toch is er voor gekozen om er een soort paranormal activity van te maken(een hele slechte overigens).ZONDE.

avatar van MariekeT

MariekeT

Leek eerder op een lange aflevering van Ghosthunters International, waarbij constant wordt geroepen: "Did you hear that?" en "Did you see that?". En vervolgens krijg je als kijker niets anders te zien dan deuren en ramen die ineens openstaan, waarbij de personages zich na 10x nog steeds afvragen of misschien iemand van hen dat zelf heeft gedaan...

Alleen de beelden aan het einde van de film van Gacy die ineens door de camera's te zien was, vond ik wel redelijk gelukt.

avatar van Keane1983

Keane1983

Ik vindt normaal gesproken dit soort films erg leuk, maar deze kon me op geen enkel moment boeien.

Ook de schrifeffecten kwamen bij mij niet over.

Het camerawerk vond ik wel weer goed, maar het matige acteerwerk en beroerde schrikeffecten haalde alles weer terug naar beneden.

Qua verhaal vond ik het wel weer intresant, hier hadden ze inderdaad wel iets heel erg gaafs van kunnen maken.

Voor nu krijgt deze film van mij een 2.0*

avatar van Raffael77

Raffael77

Draak van een film. Paranormal is al niets en dit slaat echt nergens op.

avatar van LerOyy10

LerOyy10

Wat een waardeloze film.. meer heb ik er niet over te zeggen.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Voor de liefhebber best een leuke film die ondanks zijn amateuristische uitstraling nog wel vermaakt.

Wanneer films PA en [Rec] je niets doen zou ik deze zeker links laten liggen. Meer van hetzelfde maar een stuk minder in uitwerking. Het niveau van acteren wisselt sterk dus matig en slecht maar past in de algehele middelmatige uitstraling van de film. Desondanks is locatie goed en zorgt voor de kelder voor wat geslaagde scenes met als hoogtepunt de beelden van Gacy via de hittecamera's.

Hou je van dit genre en zijn je verwachtingen niet al te hoog dan is dit geen verkeerde film.

avatar van parish01

parish01

wat een slechte film.

Normaal ben ik wel in voor dit soort films maar nu na 5 min. maar uitgezet.

dan kijk ik nog liever blair witch. Ze hadden wel wat meer creativiteit mogen gebruiken om er een betere film van kunnen te maken......

avatar van mod0671

mod0671

Vond er niet veel aan. Wel uitgekeken maar vond het uiteindelijk allemaal erg nep. Toen pas op moviemeter gekeken en zag de gemiddelde score. Zonde van mijn tijd.

avatar van Jor123

Jor123

Raffael77 schreef:

Draak van een film. Paranormal is al niets en dit slaat echt nergens op.

Dan moet je zulke films ook niet zien. Een romantische film krijgt van mij ook nooit meer dan 2 gewoon omdat het men ding niet is maar ik bekijk het dan ook niet

avatar van kampsie1

kampsie1

O wat slecht zeg, ik ga niet eens een stem uitbrengen, heb ook maar 3kwartier gekeken,

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Had zeer lage verwachtingen door de negatieve commentaren hier op MovieMeter. Misschien waren m'n verwachtingen daardoor zodanig laag dat de film alleen nog maar mee kon vallen. Dat zou dan verklaren waarom ik deze film toch gewoon redelijk wil noemen. Natuurlijk is het voornamelijk veel van hetzelfde maar is dat niet altijd zo met deze films?

Elke film in de stijl van The Blair Witch Project, [REC] en Paranormal Activity worden vrij snel getorpedeerd tot 'saai' en 'voorspelbaar' maar dat is ook wel te verwachten. Juist in deze films moet je gebruik maken van suggestie. De kracht van suggestie is vaak sterker dan een schrikeffect waarbij een monster/geest of wat voor bad guy dan ook vol in beeld komt.

Vond het qua engheid nog wel meevallen bij Gacy House, ik kom nog niet aan 3 goede schrikeffecten. Echter hangt er wel een bepaalde soort spanning die je altijd tegenkomt in deze films. Ik hou daar wel van, helaas doet het slechte acteerwerk wel afbreuk aan die spanning. Irriteerde me mateloos aan vrijwel alle personages.

Voor de liefhebber een prima filmpje om even tussendoor te kijken. Als je niet van dit soort films houd of echt een categorie [REC] verwacht dan lekker links laten liggen.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

mug13 schreef:

Helemaal niks aan toe te voegen.

avatar van Daan258

Daan258

Pfff wat crap zeg er was echt helemaal niks aan.

allemaal rip off van paranormal activity zooi enzo.

Echt zonden van me tijd, heb hem echt met heel veel moeite af moeten kijken.

avatar van tattoobob

tattoobob

Te slecht!!

avatar van Franza

Franza

Ik stem niet want heb het laatste half uur niet gezien omdat ik in slaap ben gevallen

Maar tot dat moment wat er echt geen zak aan!

Gebeurde helemaal niks in mijn ogen

avatar van Doom4

Doom4

Nou zoooo slecht vond ik deze niet, goed vond ik hem ook niet

Waar ik me het meest aan stoorde was die... ja wat was het eigenlijk .. soort waarzegster ofzo?

Op zich zaten er wel wat spannende stukjes in zoals gacy die dan op de camera verschijnt in zijn ondergoed.

Acteerwerk kon slechter dus dat viel ook nog wel mee, alleen het einde was te abrupt: iedereen was opeens dood.

Het blijft een found footage dus daar scoort hij wel de meeste punten mee.

De meningen over deze film zijn erg verdeeld en ik zie vooral dat mensen die found footage films/paranormale films niet leuk vinden errrrug laag scoren. Waarom kijk je het dan? Ik ga ook geen romantische film kijken want dan weet ik vooraf al dat het een 1 krijgt. Ik vind het gewoon jammer want daardoor word vooral de score beinvloed.