Genre: Actie / Fantasy
Speelduur: 110 minuten / 127 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten / Canada
Geregisseerd door: Zack Snyder
Met onder meer: Emily Browning, Abbie Cornish en Jena Malone
IMDb beoordeling:
6,1 (260.378)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 24 maart 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Sucker Punch
"Feed Your Head"
'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren 50. Baby Doll (Emily Browning) wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.
Externe links
Acteurs en actrices
Baby Doll
Sweet Pea
Rocket
Blondie
Amber
Madame Vera Gorski / Dr. Vera Gorski
Blue Jones
Lobotomy Nurse / High Roller Girl #1
The Doctor / The High Roller
The Wise Man / The General / The Bus Driver
Reviews & comments
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat pretendeert deze film toch wel te zijn als ik de trailers zo heb bekeken? Dit is echt geen film a la Watchmen.
Pretendeerde de trailer van Watchmen ook overigens. Helaas had Snyder ook niet veel te zeggen over de trailer. Als je the art of the film gelezen hebt, weet je dat de essentie van Snyder totaal naar de esthetiek leunt. Al zullen velen dat niet eens zien, met het verhaal komt Snyder het biosvolk wel tegemoet.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Of the American, lijkt ook een spetterende actiefilm in de trailer. Maar het thema en de gebeurtenissen in de film lijken me toch wel een stuk uitbundiger dan Watchmen, wat toch zo'n typische comic stijl heeft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat zou deze film eigenlijk kunnen verneuken bij jou NW? Ik weet op voorhand eigenlijk al dat je 5 sterren gaat uitdelen
Euhm, ik verwacht helemaal niets. Afgaande op de footage, het boek art of the film lijkt het me haast onmogelijk om geen 5* te scoren. Ook een top 10 notering verwacht ik, de vraag is alleen komt hij boven Watchmen of eronder.
De enige reden waarom dit tegen zal vallen is als de audiovisuele stijl van Snyder nergens terug te vinden is, en het maar een conventionele boel wordt.
Dus even kort geantwoord: een wonder zou de film voor mij kunnen verneuken
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vond de videoreview van Daja juist heel erg in orde. De zaken wat hij aangeeft wat hem stoort zullen de mijne niet zijn maar haalt toch wel punten aan waar ik me prima in kan vinden. Ik vraag me ook af waarom hij hier zoveel kritiek op krijgt. Ook is zijn zin inzake de 9 jarige nogal uit zijn band getrokken. Prima review.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Tsjah, maar dan kan je het toch wel belachelijk vinden? Denk dat het verhaal juist prima werkt voor de mensen waar het voor bedoeld is. Ben het dan ook oneens met Drs. Daja zijn mening dat dit meer voor 9 jarige is bedoeld.
Ik geef in de review al aan het moeilijk te vinden mijn oordeel uit te spreken omdat de center-speaker was weggevallen en jij wil aan deze discussie beginnen zonder de film uberhaupt gezien te hebben?
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Briljant, m'n nichtje vanmiddag ineens; Sucker Punch lijkt me een vette film. 12 jaar en dan al zo'n smaak, ze werd helemaal wild toen ik zei dat 't van dé man achter Dawn of the Dead was Annickje Kleine heldin hehe
Dat wordt dus toch een bioscoopbezoekje, thank god.. Niemand in m'n vriendenkring is écht een filmkijkert, laat staan dit soort heerlijke nonsense.
Normaal check ik al je filmpjes wel en maak je fijne punten, maar..
Als ik dit lees dan weet ik dat ik me alleen maar kapot ga ergeren aan je punten. En dat is niets persoonlijks, ben gewoon wat fanatiek als 't op Snyder aankomt
In zo'n style filmpje kan een verhaal me aan m'n reet roesten en de opstap die Snyder hier zet, is bij voorbaat al een orgasme.
Zat vanmiddag de trailer alwéér te kijken en kreeg alwéér kippenvel, ongelooflijk. Nog nooit zo uitgekeken naar een film!
Mijn grootste commentaar op het verhaal is dat Snyder A. niet zo goed is met verhaallogica en B. dat we met een totaal infantiele fantasiewereld te maken hebben. Er wordt een universum gecreeerd zonder regels, dan wordt het al snel een saai spelletje.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Oh sorry, dat was me niet opgevallen in je recensie. Maar voor de rest heb ik ook ergens gezegd dat ik verder nog niet kan oordelen omdat ik de film donderdag pas ga zien. Maar op voorhand ga ik die fantasiewereld niet afkraken omdat bepaalde dingen onlogisch zijn. Misschien dat het ontbreken van regels de film kunnen opbreken, aan de andere kant. Ik hoef de logica er ook niet achter te zoeken eigenlijk, want in je fantasie zijn nou eenmaal geen grenzen toch?
Je zou dan overigens kunnen zeggen dat de hoofdrolspeelster zelf verzint dat ze die sleutels/gevalletjes niet nodig heeft om te ontsnappen, in zoverre zijn er toch ook wel weer regels.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Mijn grootste commentaar op het verhaal is dat Znyder A. niet zo goed is met verhaallogica en B. dat we met een totaal infantiele fantasiewereld te maken hebben. Er wordt een universum gecreeerd zonder regels, dan wordt het al snel een saai spelletje.
Het tweede punt echter totaal niet, zo'n vrijspel biedt juist de mogelijkheid voor Snyder om al z'n ideeën te showen, kan de 'saaiheid' daarvan never nooit inzien. En zal dit (hopelijk) donderdag al kunnen bevestigen
.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Oh sorry, dat was me niet opgevallen in je recensie. Maar voor de rest heb ik ook ergens gezegd dat ik verder nog niet kan oordelen omdat ik de film donderdag pas ga zien. Maar op voorhand ga ik die fantasiewereld niet afkraken omdat bepaalde dingen onlogisch zijn. Misschien dat het ontbreken van regels de film kunnen opbreken, aan de andere kant. Ik hoef de logica er ook niet achter te zoeken eigenlijk, want in je fantasie zijn nou eenmaal geen grenzen toch?
Klopt, maar film duurt twee uur en moet iedereen kunnen boeien, dus heb je een universum nodig (waarin regels nodig zijn anders wordt het slap). Fantasie is puur persoonlijk en vaak relatief kort.
Dan kan ze dus ook verzinnen dat iedereen dood is, ze grotere borsten heeft en de film klaar is.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Ja dat bedoel ik, maar blijkbaar zijn er toch regeltjes zoals die zoektocht dus.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Klopt, maar film duurt twee uur en moet iedereen kunnen boeien
Die kende ik nog niet. Ik wist zelfs niet dat er films bestaan die iedereen kunnen boeien.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
@rep_robert Vind ik eerder een simpel stukje verhaal. In de fantasie kunnen die krengen trouwens overal liggen, er is bovendien ook geen "zoektocht". We gaan naar de fantasie, dan is er een militair die zegt "daar ligt het, pak maar en vergeet de Duitse soldaten onderweg niet af te maken". C'est ca.
@AC1, beetje flauwe he.
Willy Wartaal
-
- 433 berichten
- 3823 stemmen
Regels zijn toch totaal overbodig wanneer je mooie beelden en geluid combineert, het is geen boek het is FILM.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
@AC1, beetje flauwe he.
Jij mag dat flauw vinden maar zo'n uitspraak stoot mij tegen de borst want het staat haaks op hoe ik over kunst denk. Ik vind namelijk dat kunst begint bij het individu, de artiest, de kunstenaar. Hij moet vooral doen wat hij goed vindt en waat hij achter staat. Het wordt pas "flauw" wanneer muziek of film iedereen probeert te behagen.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Dat kan, maar zo vind ik het dan weer ontzettend dommig om goed onderbouwde recensies zonder persoonlijke aanvallen of anderzinds belachelijk te vinden. Zeker als je er inhoudelijk niet eens over kunt meepraten, dat maakt het extra dom wat mij betreft.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Jij mag dat flauw vinden maar zo'n uitspraak stoot mij tegen de borst want het staat haaks op hoe ik over kunst denk. Ik vind namelijk dat kunst begint bij het individu, de artiest, de kunstenaar. Hij moet vooral doen wat hij goed vindt en waat hij achter staat. Het wordt pas "flauw" wanneer muziek of film iedereen probeert te behagen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Snyder behaagt hier vooral zichzelf? Volgens mij is hier een enorm grote doelgroep voor.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dan zou hij pretentieuzer zijn op gebied van inhoud en vooral minder oosterse elementen erin verwerken, alsof het westen vol zit met mensen die gek zijn op gigantische robot samoerai en mechs, niet echt
.
Hij is een buitenbeentje binnen hollywood wat dat betreft, je speelt niet bepaald op save met zoveel verschillende elementen in je film die ook nog eens héééél visueel gericht is, want o wee als er geen goed verhaal in zit tegenwoordig 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En hij is er hoor, de volgende short. Echt weer typisch Hibon, briljant met Keith David als perfecte voice over. Distant Planet
. Misschien wel de beste van allemaal (tot nu toe).
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maar nu moet niet gedaan worden of Snyder een nieuwe Lars von Trier is o.i.d. Snyder maakt in essentie gewoon veilige mainstream cinema.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij doet concessies aan het mainstream publiek (maar als je daar door heenprikt hou je gewoon een genie over) maar Snyder mag van mij met gemak in één adem genoemd worden met Kubrick.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nee tuurlijk niet, hij is ook gewoon een mainstream regisseur, maar hanteert niet die standaard richtlijnen en doet wél z'n eigen ding met de mogelijkheden die hem gegeven worden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Mijn videoreview; Sucker Punch – videoreview | MovieSense - Online filmmagazine
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zit je dan niet nog steeds naar een beperkt regisseur te kijken? Nee, van wat ik heb gezien zie ik een stel goede ideeën, maar in feite nog steeds niets nieuws of prikkelends. Ik snap al die lofuitingen hier voor geen meter.
En in een adem met Kubrick? De regisseur van 300? Alsjeblieft, zeg 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Verfrissend om eens iemand met een kritische blik naar deze film te zien kijken.
Erg idiote opmerking voor iemand die a) de film nog niet gezien hebt en b) dat er nog geen positieve reviews hier te vinden zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oh gosh
en dan is dit nog niet eens een segment waar Snyder qua vormgeving en visuals los gaat. Vanessa, did you just say the "F" word?
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Erg idiote opmerking voor iemand die a) de film nog niet gezien hebt en b) dat er nog geen positieve reviews hier te vinden zijn.
Leuk dat jij zo enthousiast bent, maar daar heb ik als leek maar weinig aan. Ga me nu niet wijsmaken dat jij hier kritisch naar gaat kijken. Jij vindt dit hoedanook een enorm geniale film en hebt je 5* al lang klaarstaan terwijl jij de film ook nog niet hebt gezien (pot verwijt de ketel). Geniet ervan zou ik zeggen, maar ik heb meer aan iemand die ook met een kritische blik naar deze film kan kijken.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Oh gosh
en dan is dit nog niet eens een segment waar Snyder qua vormgeving en visuals los gaat. Vanessa, did you just say the "F" word?
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Helemaal niet idioot. Aan de review van Drs. DAJA heb ik wat. Hij vertelt eigenlijk wel zo een beetje wat ik ervan verwacht.
En terecht dat je er wat aan hebt, prima review idd en komt o pdep roppen met een prima onderbouwing.
Dat begrijp ik. Ik ga wel kritisch kijken hoor, altijd maar als je je focust op vorm ipv inhoud kan je veel makkelijker op voorhand vast stellen wat je gaat krijgen. Het boek met the art of the film heeft mij genoeg inzage gegeven om er van uit te gaan dat dit bijna niet meer fout kan gaan. Zoiets heb jij denk ik ook op voorhand voordat er een nieuwe Street Fighter game uitkomt denk ik. Al heb je gelijk dat een Drs. Daja met objectievere sentimenten kijkt dan mij, als fan van Snyder en zijn stijl zijnde.
En over de pot verwijt de ketel, ik heb dan ook helemaal geen kritiek gegeven over de review van Daja. Ik snap je punt overigens wel, maar feit blijft dat er vooral positieve vooruitzichten zijn door users, geen reviews. Just sayin'.
Het laatste nieuws

'Wuthering Heights' verovert de bioscoop: zó stream je de andere verfilmingen

Sciencefictionfilm 'Source Code' met Jake Gyllenhaal is vanavond te zien op televisie

SkyShowtime verhoogt prijzen van abonnementen in Nederland

Felle reacties op Kanye West-concert: Netflix-docu belicht de omstreden artiest
Bekijk ook

Genius Party
Animatie, 2007
49 reacties

Shimotsuma Monogatari
Komedie / Fantasy, 2004
45 reacties

The Secret Life of Bees
Drama, 2008
69 reacties

Source Code
Sciencefiction / Actie, 2011
642 reacties

Fast Five
Actie / Drama, 2011
681 reacties

Inside I'm Dancing
Drama / Komedie, 2004
15 reacties
Gerelateerde tags
bordeelasielontsnappendraakrobotgeweldinmatealternative imaginationlobotomyrape culture girls with guns
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









