Absentia (2011)

Horror / Mystery

geregisseerd door Mike Flanagan
met Katie Parker, Courtney Bell en Dave Levine

Tricia’s echtgenoot, Daniel, is al meer dan 7 jaar spoorloos verdwenen. Ook al is ze op dit ogenblik hoogzwanger, toch is haar leven meer dan ooit een puinhoop. Een man of actieve relatie is er niet meteen in haar leven. Rekeningen en andere paperassen stapelen zich op en bezorgen haar de nodige kopzorgen. Haar jongere zus Callie probeert Tricia de helpende hand te reiken en ervoor te zorgen dat haar zus enige stabiliteit in haar leven krijgt. Iets wat ze zeker en vast goed kan gebruiken want helaas heeft ze een verleden als junkie. De hulp van Callie komt net op het juiste ogenblik. Tricia raakt van tijd tot tijd overmand door paniekaanvallen en hallucinaties.

Meneer Bungel

prima filmpie , acteren is niet overal even sterk maar de film blijft misterieus en spannend genoeg om hem af te kijken!

avatar van Noodless
Raar filmpje waarbij het verhaal mij min of meer kon boeien tot het eind. En dat is wel verrassend gezien de langzame verhaalopbouw zonder al te veel opzienbarende gebeurtenissen. Ook moet je als kijker niet wachten op een geweldige climax, want die komt er niet. En toch...de plot heeft wel iets mysterieus waarin een onheilspellende sfeer in verwerkt is. De cast doet het voor een lowbudget-filmpje wel aardig en ook de muziek zorgt voor een creepy sfeertje. 6/10

Aardig mysterieus horror filmpje welke het mysterieuze behoudt tot en met het einde. De film oogt wel wat goedkoop en misschien ook wel wat amateuristisch maar ondanks dat was het verhaal wel boeiend en zeker ook mysterieus. Het verhaal zit eigenlijk best aardig in elkaar en de spanning in de film bouwt zich best goed op. Echte schrikmomenten zitten er wel niet in. De cast deed het best redelijk en Katie Parker mocht er best wezen. Mama Cass Courtney Bell had overigens best een flink decolleté. De film neigt erg naar een B-film maar kijkt zich wel lekker weg.

avatar van S. Russell
Best spannend, al gebeurt er weinig. Eigenlijk meer drama en/of thriller dan horror.
En ook wel eens leuk dat de hoofdrolspeelsters geen gratenpakhuizen met neptieten zijn!

one hell of a horror movie staat er op de hoes....hmmmm nee dit was niet one hell of a horror movie...dit was standaard prul....niet slecht maar zeker ook niet goed...een magere 2..

avatar van Daan258
Matig Thriller

Ik vond het zeker geen horror film maar gewoon een beetje een simpele thriller. ( ik had het verhaal niet gelezen dus ik wist helemaal niet waar het over ging)

Het begon allemaal nog wel leuk, in het begin aardig wat schrikmomenten maar zodra die Daniel weer levend terug gevonden word vond ik het gelijk een heel stuk minder leuk worden en was de spanning er af, en het verhaal vond ik een beetje dom worden.

Spoilertags geplaatst en spoilerdiscussie verwijderd.

Nog wel een kijktip ondanks de spoiler:
Theunissen schreef:
Ik zou hem toch gewoon kijken want je weet ondanks dat er iets verklapt wordt niet hoe het daarna gaat verlopen. En dat is zeker nog de moeite waard.

avatar van Pazmaster
Mega B-film! Slecht verhaal met slechte acteurs! (een reuzen zilvervisje die al jarenlang mensen ontvoerd en in de muren van een tunnel leeft?) KOM op zeg! Kan het nog slechter? De spanning is ook ver te zoeken. Deze film is echt zonde van je tijd! 1 ster

avatar van tal1b
Toch wel een B setting deze film, desalniettemin, prima geacteerd. En 3 of 4 leuke schrik acties. Het einde van deze film, maar dat is met deze genre erg vaak het geval, is wat simpel gedaan.

Rare film, prima acteerwerk. Ik had graag wat meer schrik momenten gehad, maar verder toch van dit vreemde verhaal genoten.

avatar van Draconian
Heel slecht. Het meeste wat je ziet zijn het huis en de tunnel. Bijna heel de film door hetzelfde irritante deuntje. Enige wat vermakelijk was om naar te kijken heeft de naam Katie Parker.

Fijn horrortje.

Op het einde komt er een vermelding van kickstarter.com voorbij. Hierbij weet je meteen eigenlijk al met wat soort film je te maken hebt. Altijd leuk dit soort projectjes, maar een klein beetje amateurisme kan je wel verwachten. Uiteindelijk bleek het budget ook iets van een 70.000EUR, best knap wat je daarmee kan.

Een film die het de hele tijd mysterieus weet te houden. Je krijgt niet zoveel te zien, maar aangezien het sfeervol is en blijft is dat zeker geen negatief punt. Acteerwerk is redelijk matig, maar dat wordt passend audiovisueel opgelost. Niet dat deze film er nu zo geweldig blits of mooi uitziet, maar het is aardig verzorgd en vooral de soundtrack (een hoop ambient) werkt erg goed.

Meer mysterie dan horror, maar mede door een korte speelduur en wat interessante ontwikkelingen op het einde blijft deze film makkelijk boeien. Flanagan doet het goed met z'n crowd-funded filmpje. Nog altijd niet de killer affiche die het financieringsproject nodig heeft, maar wel een nieuw bewijs dat je met relatief weinig geld nog steeds een degelijk filmpje kan maken.

avatar van joey1973
Het is geen echte horror, maar de film blijft boeien, heeft een paar leuke schrikmomenten en er zit ondanks de traagheid toch een goede spanning in. Goed einde, lekker mysterieus en eens niet happy. Toch had ik graag wat meer diepgang gezien, wat beelden en achtergrondinfo van het "monster" had me best leuk geleken.

avatar van henkula
Er iets niets mis met het idee van deze film, ik zie dat vaker bij B-Horror als ik dat zo mag noemen, helaas is de uitwerking saai en langdradig.

avatar van Jozz
Wat een flutscript...

Ik ben helemaal niet vies van een B-film af en toe, ze kunnen best hun charme hebben. Zo begint Absentia best aardig met een mysterieuze situatie. De handycam-achtige cameravoering is in deze film best te waarderen, en zelfs de acteerprestaties kunnen er best mee door.

Vervolgens stort de film in, want het mysterie in deze film een tunnel die mensen laat verdwijnen, en doorgedraaid terug laat komen is zo dom dat het geen moment gaat boeien. Daarnaast werkt de film totaal niet toe naar een climax, maar kabbelt de boel maar voort met een einde waar je niks mee kunt.

Oja en nog even iets... wat een verschrikkelijke irrirante "muziek" zit er in Absentia....

avatar van Anjin
Wel een leuk trui'tje had ze in het begin aan...

orbit
Uitstekende low budget film! Goede spanningsopbouw en uitstekende muzikale score. Ik zat er helemaal in, voor vette gore oid hoef je deze niet te gaan zien, maar wel voor een beklemmende sfeer en mysterie.

avatar van Elineloves
Ik was niet echt dolenthousiast, vond het maar matig. Zowel het acteerwerk als het verhaal wist me niet te boeien. Niet eens zozeer omdat er niet veel gebeurde, maar de sfeer wist mij niet te raken. Je merkt ook aan alles dat het lowbudget is, dat hoeft niet storend te zijn maar wanneer je al niet lekker in een film zit ga je er op letten, zeker wanneer bepaalde scènes zich te lang rekken. Nee, geen fan.

avatar van Angelo2
Waardeloze film. Iemand dacht bij zichzelf, laat ik eens proberen een horrorfilm te maken. Bij mij om de hoek is nog een eng tunneltje en ik vraag me zusje of ze er in mee wil spelen. Een script van lik me vestje, slecht acteerwerk, waardeloos verhaal, geen sfeer of spanning te bekennen, oninteressante locaties etc. De film liep ook voor geen meter, nee dit is 1 van de slechtste horrors die ik ooit gezien heb en dat zijn er veel. Een 1

avatar van AsianFreak
Naar mijn idee meer een film die bij 'mystery'hoort. Hetzelfde sountrack-deuntje kwam telkens terug in de film, dat maakte het geheel nogal apart en als je er op ging letten, zelfs irritant. Op zich houdt ik wel van dit soort vage films. Maar ik kan het goed begrijpen als andere mensen deze film juist waardeloos vinden. Vooral als er zoveel vraagtekens gezet kan worden. Ook een open einde, maakt het er allemaal niet duidelijker op! Akteerprestaties vond ik vreemd genoeg goed, maar wel wat nauwgezet, waardoor je het idee af en toe kreeg dat je naar drama zat te kijken. Ook vreemd genoeg dat ik er 2 sterren voor geef. Maar zoals eerder vermeld, door dat deuntje maakt het wel een beetje 'creepy'.

avatar van Shinobi
Redelijke film, op zich wordt er wel oké geacteerd en het verhaal heeft wel iets mysterieus.
Grootste mankement is denk ik dat er de hele film naar een bepaalde climax toegewerkt wordt, maar die uiteindelijk helemaal niet komt. De film gaat als een nachtkaars uit.

2,0 Sterren.

Shinobi schreef:

2,0 Sterren.

Helemaal mee eens! Begint aardig, maar de climax komt niet. Jammer, had meer ingezeten.

avatar van Barry83
B-film zou nog een compliment zijn voor deze film! Wat een slechte film, goedkoper dan goedkoop. Acteerprestaties kun je het nog niet eens noemen, zijn gewoon leden van de plaatselijke amateur toneelschool. Dan het verhaal is OERSAAI. Spannend? NEE. Eng? NEE. Slecht? JAAAA

avatar van ovejanegra
Sfeervol lowbudget horrorfilmpje. Blijf me altijd verbazen over het feit dat er mensen zijn die met de minimale middelen een prima film weten te maken. Een goede locatie, prima manier van filmen en een verontrustend muziekje zorgen er voor dat ik aan de buis gekluisterd bleef. Acteeerwerk was zo zo, maar geloofwaardig genoeg. Verrassend!

avatar van james_cameron
Zorgvuldig opgebouwde low budget horrorfilm, goed gemaakt en degelijk gespeeld. Fraai camerawerk en een sfeervolle soundtrack ook. Het verhaal heeft helaas niet zo heel veel om het lijf, iets dat de film vooral in de tweede helft een beetje parten gaat spelen. Dan wordt één en ander ook een beetje simplistisch. Jammer, want vooral in het begin van de film wordt een overtuigend naargeestig sfeertje neergezet, met een aantal gedenkwaardige schrikmomenten.

Ik vond hem langdradig en absoluut niet 'horrorwaardig' .. eerder thriller ... Met moeite een 1/5

Goede film.

Rustig aan begin, loopt rustig ook door. Mistereus iets wat mij toch wel aansprak en dat ook tot het einde een vraagteken blijft.

Goed verloop van het verhaal en blijft spannend. Goed gedaan einde ook.

Goed camera werk en geluid, en goed acteer werk.

Zeker een leuke enge film die wat rustiger verloopt op een zondag.

hij krijgt een 3,5 van mij wegens zijn toch wel originaliteit.

avatar van Boeikens
Er hangt wel een constante mysterieuze sfeer tijdens het verhaal maar er gebeurt uiteindelijk te weinig en blijft te flauw waardoor ik op mijn honger ben blijven zitten.