Give My Regards to Broad Street (1984)

Verenigd Koninkrijk
Muziek / Drama

geregisseerd door Peter Webb
met Paul McCartney, Ringo Starr en Bryan Brown

Paul wordt gevolgd tijdens - een nogal overdreven - dag uit zijn leven. Hij bereidt zich voor om twee clips op te nemen, hij oefent in een zolderkamertje, hij speelt voor de BBC en hij heeft een nogal heftige nachtmerrie. Daarnaast is hij een mastertape van een opname kwijt.

Wie wou er nou in godsnaam een tape stelen van Paul McCartney in '84?

avatar van Pieter Montana
Die lage score zal dan toch voornamelijk komen van anti-McCartney's zeker? Want naar mijn, Beatles-fan, mening verdient deze film zeker wat meer waardering. Paul McCartney kan prachtige liedjes schrijven, maar scenario's duidelijk niet. Dialogen zijn vaak nietszeggend en de "verloren tape" blijkt uiteindelijk gevonden te worden op de meest belachelijke wijze. Toch haalt Paul wel zijn meest geliefde songs boven (Here, There and Everywhere, Eleanor Rigby) afgewisselt met een aantal uit zijn solo-carriere, waaronder het catchy Ballroom Dancing. Deze film was duidelijk een excuus om Sir Paul nog eens flink in de spotlights te zetten en dat is hiermee duidelijk gelukt. Flauw script, maar wel geweldige nummers. 3*

avatar van host
Pieter Montana zei:
Die lage score zal dan toch voornamelijk komen van anti-McCartney's zeker? ... Deze film was duidelijk een excuus om Sir Paul nog eens flink in de spotlights te zetten en dat is hiermee duidelijk gelukt. Flauw script, maar wel geweldige nummers.

En ja, geweldige nummers die in deze film vaak een minder sterke uitvoering krijgen dan het origineel (dat toch ook vaak van McCartney was...), bijvoorbeeld: Silly Love Songs in en mechanische disco-versie, Eleanor Rigby, Yesterday (jawel!) en For No One (met een lelijk strijkarrangement).

Mijn advies: neem de CD en draai lekker de nummers die je wilt horen. Deze film voegt er eigenlijk niets aan toe.

De film niet echt geweldig ! maar door de muziek kwam ik er wel doorheen.