Witchville (2010)

Sciencefiction / Fantasy

geregisseerd door Pearry Reginald Teo
met Luke Goss, Ed Speleers en Andrew Pleavin

Malachy keert terug naar zijn geboortedorpje om de kroon van zijn reeds gestorven vader over te nemen. Er wordt hem verteld dat verschillende heksen het dorpje langzaam uitroeien en al snel raakt hij met hen in gevecht. Zal hij het dorpje kunnen redden?

avatar van 606
Ziet er vet uit ben benieuwd.

avatar van 606
Zeker geen slechte film, was best wel aardig gedaan.
acteren viel me niet tegen en de effecten konden er mee door.
Verhaal was best leuk en de sfeer was ook aardig gedaan.

3 sterren.

avatar van RickZ
TV-film met heksen, magie en ridders in de middeleeuwen. Decors en kledij prima, het verhaal is matig en de special effects zijn slecht. Net geen voldoende.

Ik vond de film, het verhaal, de special effects en de acteerprestaties erg matig. Vooral Luke Goss (ook wel bekend van Blade II) viel me erg tegen. Het leek wel of hij er met zijn hoofd niet bij was tijdens het acteren. Ook vond ik dat er gaten in het verhaal zaten. Je krijgt bijna het gevoel dat je er als kijker dingen bij moet verzinnen om het verhaal lopend te krijgen. Het camera werk vond ik ook erg matig, ofwel de verwerking van de camerabeelden was erg slecht. De beeldovergangen vond ik ook erg amateuristisch. Dezelfde die je zelf in je vakantiefilm zou verwerken.

avatar van Picker
Verschrikkelijke bagger!!

Echt één van de slechtste films die ik ooit gezien heb.
Echt alles was slecht, het acteer werk was dramatisch en de special effects zijn dit woord niet ééns waardig! Ik snap dat in dergelijke genres gebruik word gemaakt van kunst/nep wapens of dummy's en pantsers van lichte materialen. Echter in deze film slaat dit gewoon alles, de zwaarden zien er gewoon uit als geschilderd karton of piepschuim. De pantser platen die de heren op hun schouders hebben hangen en qua vorm hoorns van dieren voor moeten stellen flubberen heen en weer bij de minste beweging echt verschrikkelijk. Zelfs in ( inmiddels ) oudere series als Hercules en Xena zag dit er echter uit, effecten idem.
Wat betreft het verhaal is dit al net zo droevig.

Dat er mensen zijn die hier 5 sterren voor geven kan ik niet begrijpen en vraag ik me ook af of ze wel dezelfde film hebben gezien...

Wilde eigenlijk 0,5 geven maar heb er 1 van gemaakt omdat Myanna Buring er wel leuk uitzag.

avatar van HarHar
Ik wilde net iets vergelijkbaars schrijven:
Picker schreef:
Verschrikkelijke bagger!!
...
En dan die rode wolkjes... pfff....

Zeer magere sf-tv productie snel vergeten en nooit meer kijken.

avatar van vago
hij viel best tegen had er wel iets meer van verwacht

sorry hoor wat bagger film en het acteren zeer slecht,camara werk jammer gauw uitgezet....een dikke 1.

avatar van henkula
ik ben het eens met de voorgaande meningen, ze hebben uitrustingen die op een paard erg oncomfortabel moeten zijn. het leek allemaal nergens op, maar het boeide mij. net als red sonja.

avatar van RudyKramer
wat een slechte film! Na 15 minuten weggelopen.. Bah Bah.. De serie Xena warrior princess van vroeger zag er beter uit. Daar zat ook meer verhaal in..

avatar van gizmo_o
Bagger van de bovenste plank van een erg lelijke IKEA kast.
Ok, de heks (Buring) was nog wel sexy, maar och och, wat was het acteerwerk belabberd (Speleers ging nog wel) en wat waren de SE beroerd. Meestal vind ik dit soort films wel wat (recent nog Season of the Witch) maar hier is het advies: links laten liggen!

1* voor de sexy heks

avatar van Jeroen-van-Doorn
het is een onbekende film waar ik nog nooit van gehoord had. zojuist gekeken en als je je eigen een keer verveeld op een regenachtige dag is het best de moeite waard. paar leuke zwaardgevechten en wat leuke effectjes

al met al een aardige B productie

erik1677
In het begin had ik nog goeie hoop en leek dit me weer eindelijk een ouderwetse avonturen film.
Maar helaas na het eerste goeie half uur valt de film als een plumpudding in mekaar.
Echt geen ene klap dan meer aan.

Echt een B-Film. Leek wel live action role play waar ik naar zat te kijken.

ik heb de film opgezet en dacht wat is dit voor een b film ba ba
heel vlug uitgezet

avatar van Lof78
Deed erg aan de oude Japanse/Chineese vecht films denken... er zaten niet voor niks een paar verdwaalde chineese figuranten in.... niet erg hoogstaand voor de rest!

*/ sterren

avatar van RuudC
Niet hoogstaand inderdaad, doch behoorlijk vermakelijk. Jammer dat veel mensen zich blindstaren op het lage budget en alleen maar zitten te mekkeren, terwijl hier een best aardig fantasy-avontuur neergezet wordt. De voordelen van het schieten van zo’n film in China, is dat je prachtige landschappen cadeau krijgt en de set is verder grotendeels echt neergezet. Dit kijkt vele malen lekkerder weg dan fortificaties die volledig uit een laptopje komen. Toch jammer dat hier een hoop kinderachtig volk komt dat het leuk lijkt te vinden om na ongeveer tien minuten de film uit te zetten en 1 ster voor de tieten geven.

Sowieso snap ik dan ook niet waarom je aan deze film begint. De titel geniet geen bekendheid en Luke Goss is een typische B-filmster. Wel een prima acteur overigens. Net als Andrew Pleavin en Ed Speleers die na het terecht geflopte Eragon het genre nog niet beu is. Ben ik dan ook de enige die kan lachen om groteske zwaarden en bewapening? Kitsch ten top. Ik houd er van. Als je de actie bekritiseerd, kan ik erin komen. Die is soms ontzettend lelijk geschoten, maar het grootste deel van de decors en attributen zijn tastbaar en dus is er weinig CGI. Het plot is identiek aan vele andere sword and sorceryfilms, maar gangsterfilms mag je ook niet afstraffen op rise-and-fallthema’s, dus hier heb ik ook weinig zin om kritisch te zijn. Witchville duurt met 95 minuten geen seconde te lang. Er hadden van mij wel wat meer figuranten mogen rondlopen, maar het gebrek aan grootschalige gevechten wordt zorgvuldig verbloemd. Voor dit genre is de film beslist geen schande en liefhebbers van sword and sorcery (dat inderdaad qua looks weg heeft van series als Xena: The Princess Warrior) kunnen die paar euro’s rustig spenderen.

avatar van knusse stoel
RuudC schreef:

Omdat RuudC een goed verhaal heeft neergezet en wij wel van dit soort films houden en ook niet BANG zijn voor enkele Chinese medemensen, willen wij deze film zeer binnenkort zien. Zelf geloof ik ook wel dat orgineel filmen in een landschap veel aantrekkelijker (en ook moeilijker) is dan een landschap uit een laptop. En dat is dan nog maar EEN positief iets uit wat RuudC hier neerzette. Jullie horen nog hoe wij de film vonden.

avatar van DjFrankie
Zeer slap. C-klasse film waar weinig in zit.