ad

Geregisseerd door: Pablo Trapero

Met onder meer: Ricardo Darín, Martina Gusman en Darío Valenzuela

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over Carancho

In Argentinië sterven elk jaar meer dan 8000 mensen in verkeersongelukken. Achter elke tragedie, zit een industrie, die gevoed wordt door verzekeringsbedrijven en de mazen in de wet. Sosa is een advocaat die zich in ziekenhuizen en politiestations begeeft, op zoek naar potentiële klanten. Luján is een jonge dokter uit de provincie. Dit liefdesverhaal begint wanneer Sosa en Luján elkaar op straat ontmoeten. Zij probeert het leven van een man te redden; hij probeert van de man een klant te maken.

imageimageimage

avatar van Reinbo

Reinbo

Aardige film over mistoestanden rondom de veel voorkomende auto ongelukken in Buenos Aires. Begin als een soort ER om langzaam wat meer in een crimefilm te veranderen. Het laatste kwartier is echt sterk. 3,5*

gauke

Hoewel bijzonder goed geacteerd en prachtig en integer gefilmd, raakt de film me niet. Het verhaal is voor mij niet interessant genoeg.

avatar van Raffael77

Raffael77

gauke schreef:

Heel vaag en het gaat nergens heen.

avatar van jadolino

jadolino

Hee Martina Gusman, speelde goed in Leonera, deze trailer mag er ook wel zijn, ben benieuwd naar de hele film.

• 20962 berichten

Ricardo Darín Secreto de Sus Ojos, El (2009) was weer eens super wat een goede acteur is dit toch , de film komt zeer echt en geloofwaardig over in dit mooie drama , persoonlijk had ik voor een ander einde gekozen en had de film dan 4* gegeven.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Uitstekend verhaal en erg goed gespeeld. Het vieze wereldje wordt sfeervol weergegeven, het geweld is alom aanwezig. Maar ook de liefde, heel overtuigend gebracht. Hoewel Martina Gusman een prachtrol speelde vond ik haar wel behoorlijk veranderen gaande de film, geen brilletje meer, iets te veel van het goede. Het einde is verrassend en past helemaal in deze film. Dat de film in Argentinië geeft het net dat extra's. Zie je niet elke dag.

avatar van De Knip

De Knip

Ricardo Darin doet me steeds denken aan Luis Suarez. Rest dan de vraag wie van de twee de beste acteur is

avatar van Kind.of.human

Kind.of.human

Best een goede film. Er wordt redelijk geacteerd, en het verhaal lijkt me plausibel (ik zit niet in deze materie, maar kan me voorstellen dat dit soort dingen spelen), al gaat het m.i. in deze film meer om het acteren dan om het verhaal, en dat ik oke.

Geen must-see.

avatar van Malick

Malick

Eén van de beste Argentijnse komedies van de laatste jaren. Laatste akte is ronduit hilarisch.

avatar van Movsin

Movsin

Wat een duister en zelfs corrupt gedoe daar in Argentinië, zodat het bekijken van deze film je toch met een wrang gevoel opzadelt.

De plot voorziet in veel sterk op elkaar gekijkende scènes, wat het, naar mijn gevoelen niet zo boeiend en onderhoudend houdt.

Gelukkig is er een acteur als Ricardo Darin maar echt overtuigen, de romantiek inbegrepen, deed de film niet.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Somber, matig misdaaddrama dat rommelig in elkaar steekt; een aan lager wal geraakte advocaat werkt voor een bureau dat zich verrijkt met verzekeringsclaims voor de slachtoffers van zware verkeersongevallen. Intussen raakt hij ook verliefd op een verpleegster die hij ongewild meesleept in zijn duistere wereld. De film laat het afweten met zwakke dialogen, middelmatige romantiek en slecht in elkaar gestoken scènes waardoor er na afloop weinig blijft hangen. Het einde is ook al niet best gekozen. Het deed me bij momenten wat aan Nightcrawler denken, die véééél beter is.