ad
  • 8.087.102 stemmen

3000 Miles to Graceland (2001)

Actie / Misdaad | 125 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Geregisseerd door: Demian Lichtenstein

Met onder meer: Kurt Russell, Kevin Costner en Courteney Cox

Releasedatum: 23 februari 2001

• Google Play Bekijk via Google Play

Over 3000 Miles to Graceland

"Crime Is King"

Een bende berooft, verkleed als Elvis tijdens een Elvis-conventie, een casino in Las Vegas. Eén van de leden van de bende besluit het geld voor zichzelf te houden, en schiet zijn partners neer. Michael Zane overleeft het echter, en gaat samen met de alleenstaande moeder Cybil en haar zoon Jesse op zoek naar het geld.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Legan

Legan

Blijkbaar ben ik één van de weinigen die er maar weinig aan vond. De film was typisch een voorbeeld van veel geschreeuw en weinig wol. 'Elvis has left the building.'

5,0 uit 10 (2,5*)

Edit: net gelezen dat de film voor 5 Raspberries was genomineerd. Valt dan toch wel mee met mijn 'oordeel'

avatar van joe black

joe black

leuke film. Ik heb ervan genoten om Kurt Russel en Costner is zo'n rollen te zien spelen. Maar na een klein uurtje begint de film al wat langdradig te worden.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Het is moeilijk om over deze film een oordeel te geven. Hij was niet slecht maar ook niet goed maar mede door de goede acteurs is de film toch wel een voldoende waard. Verhaallijn was vrij simpel en een beetje ongeloofwaardig. Dit is dus echt een film voor verstand op nul en gewoon kijken. Beeldkwaliteit dvd was goed en het geluid 5.1 is ook gewoon goed. Kortom voor mij is de film 3* waard.

avatar van takkiej

takkiej

Had me er weinig van voorgesteld, maar vond hem toch wel bruuut!:)

Lekker wegkijkfilm

Beetje ongeloofwaardig hier en daar, maar dat vond ik verder niet storend:) En courteney Cox is altijd fijn om naar te kijken :-P

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Wat toch een ZAAALIGE actiefilm Dat ook zo'n beetje alles had: Keiharde heerlijke over de toppe actie, Botte humor, Roadmovie-tintje en Tarantino elementen. In ieder geval was 3000 Miles to Graceland naar mijn mening toch wel een droom voor iedere actie/geflipte film-liefhebber. De rollen van Kurt Russell en de uiteindelijke tegenstander Kevin Costner, die de hele film door vermomd als Elvis zijn zijn om te smullen en de inhoud is echt fantastisch en gevarieerd. Het is gewoon zo´n soort bizarre film. Eerst krijgen we te maken met die casino-overval die die Elvis vermomde gangsters plegen gevolgt ongelovelijke geweldige over de toppe actiescene dat de film al helemaal goed maakt. Stijlvol gefilmd, kogels vliegen in het rond en is ook grotendeels in Slow-motion. Die actiescene was om te beginnen gewoon HEERLIJK!!!! Daarna krijgen we te maken met verraad en word Russell ineens de good-bad guy en Costner de Bad-bad guy. Dan gaan we op reis in een bizare wereld dat ook wel een beetje in het straatje valt van U-turn. Doordrengt met droge en botte humor en ook een overtolligheid aan drama. Die achtervolging met dat Wombats-bestelbusje was ook echter om te gillen en het einde: die schietpartij op de haven was al helemaaaaal geweldig waar je als Die-hard actiefan een harde van krijgt. zooo over de top en zo explosief. Echt wat ik heel graag wil zien.

Vond ook de rol van Cox als de lady in de film erg leuk en ook der zoontje.

Gewoon een zalige film. Verhaal is dun maar daar moet je de film ook helemaal niet voor kijken. Ik heb er iig zeer van genoten en ook erg vaak een adrenaline-stoot gekregen met deze geweldige prent. Zeker een aanrader voor fans van U-Turn, Tony Scott, Tarantino, geflipte roadmovies en keiharde actie.

avatar van movieonly

movieonly

Dit is ook een klassieker super verhaal en goede acteurs.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Kijkt lekker weg als zoveelste kloon van Tarantino. Ik werd wel gek van die zotte freeze frames de hele tijd.

avatar van Lennert

Lennert

Als ze de film met een half uur hadden ingekort hadden we een behoorlijk goede actiefilm met licht komisch tintje gehad, nu is het voornamelijk een goed geschoten film met leuk acteerwerk, die echter op sommige momenten wat inkakt. De pluspunten zijn echter ruimschoots voldoende om de film een dikke aanrader te maken, Kostner en Russel waren zelden zo op dreef.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Leuk.

Maar u moet weten dat ook ìk fan ben van de koning.

En dan wordt het vanzelf dat tikje leuker. Met name tijdens de beledigings-scène. Kan zulke grapjes wel hebben. Prima acteerwerk ook.

Verhaaltje had wat sterker gekund, maar e.e.a hapt lekker weg. De actie is vaak erg cool. Geinig om Russell weer eens in zijn jumpsuit te zien. Het mocht even duren.

Goed.

avatar van movieonly

movieonly

Geweldige film

avatar van KILLERBEE99

KILLERBEE99

Leuke film met een goed uitgedacht verhaal

avatar van DragQueen

DragQueen

Goede film, met een dito verhaal. costner en russel zijn gewaagd aan elkaar, en acteren goed. zij spelen een rol die we niet van ze gewend zijn. verder is de film over de gehele lengte onderhoudend, en best boeiend kijkvoer. 3 sterren.

avatar van mojo81

mojo81

Heb echt genoten van deze actie/roadmovie. Sommige scènes vond ik overbodig maar dat werd gecompenseerd door de puike acteerprestatie van Costner.

avatar van johstripper

johstripper

Gewoon een klassieker! Ook voor de tweede keer weer genoten. 4 punten.

Theunissen

Zonet nog eens gekeken en het blijft inderdaad een leuke actie/misdaad/roadmovie met prima rollen van Kurt Russell en vooral Kevin Costner.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Kurt Russell en Kevin Kostner, 2 namen waarbij ik 9 van de 10 keer door zou zappen. Ik ben er toch voor blijven zitten en het was best een aardig verhaaltje. Het niveau is niet bijster hoog, maar toch onderhoudend genoeg. Ook wel de nodige humor gelukkig.

Goede schiet-scene op het einde met de muziek van Sinatra.

Courteney Cox zag er trouwens erg jummie uit zeg. Gewoon een leuk actie-filmpje!

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

wat zijn er toch veel goeie films gemaakt

gelukkig

avatar van Leno

Leno

Het verhaal valt op een gegeven moment wat in herhaling maar de goede cast, met heerlijke rollen van Russel en Costner en de cinematografie (met name bij het begin en de leuke climax) is goed.

De mix van wat drama met humor werkt bovendien ook goed, mede dankzij de dikke knipoog. Vooral de stereotype karakters die regelmatig kort voorbij komen met een vette knipoog is leuk bedacht.

avatar van Bibelonseberg

Bibelonseberg

Goeie film, soms hard en soms komisch. Ik heb ervan genoten!!

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2040 berichten

Vrij slappe hap. Begint met een leuke overval, harde, overdreven actie, lekker sfeertje, dus je denkt het zit goed. Daarna wordt het verhaal wel erg saai (al voor het begin van de 2e helft van de film) en kunnen enkele harde, gelikte actiescènes de boel niet redden. De film bestaat in de 2e helft dan ook voornamelijk uit scenes met heel veel stoerdoenerij van de acteurs (zonnebrilletje op, stoer doen met sigaretje, enz.) maar er is nauwelijks enige inhoud.

actie 1*

overval 0,5*

milf Courteney Cox 0,5*

____________+

avatar van Fortune

Fortune

Slechte film.

De film combineert over de top actie met over de top drama met sentimenteel jaren 80 actie deuntjes. Vreselijke combinatie in mijn ogen en een film die ik nooit meer hoef te zien. Hier en daar was het wel vermakelijk en grappig maar die combinatie doet het voor mij niet.

1.5

avatar van emmes

emmes

Volgens mijn mening een van de meest onderschatte films in het genre. Ik begrijp niet dat het zo'n flop geworden is. Moest Tarentino de regisseur zijn geweest en dezelfde film afgeleverd hebben, het zou een kassucces geweest zijn. Nu weet je ineens wat ik van deze film vind : TOP!

avatar van aburex

aburex

Goede actie, goed verhaal, goede acteurprestaties. Film om van te genieten. Aanrader voor liefhebbers van gansterfilms met veel actie.

gauke

Niet bijster interessante combinatie van een cynische actiefilm en een roadmovie met Ocean 11-achtige, vreemde capriolen. De regisseur lijkt een koele productie in zijn hoofd gehad te hebben, maar het resultaat is krampachtig gestilleerd, zonder een goed verhaal (en zonder script?) en belangwekkende personages. Een film zonder verrassingen, opwinding of romantiek, niet grappig en op dramatisch vlak niet solide. In plaats daarvan dodelijk saai waar geen einde aan lijkt te komen. De cast presteert middelmatig: bij Kevin Koster bijvoorbeeld in zijn Elvis vermomming lijkt het of hij als acteur door niemand herkend wilde worden.

avatar van killer13

killer13

3000 miles to graceland... niet voor iedereen weg gelegd...

gelukig wel voor mij superleuke actiefilm die zichzelf niet al te serieus neemt.

avatar van VforVictor

VforVictor

Net voor de 2e x gezien, vermakelijke actie film, niet meer dan dat.

avatar van Snellie

Snellie

Bij Fox snappen ze kennelijk hun eigen programmering niet helemaal... ik zat klaar voor deze film... bah!

avatar van missl

missl

Deze film gaat over 2 boeven die verkleed als Elvis een casino gaan beroven. Daarna komen ze in een web terecht waarvan ze niet weten wie er te vertrouwen is en wie puur voor het geld gaat. Costner is bij vlagen best intimiderend en doet het goed in de rol van badboy. Ik ben met mijn oordeel ergens in het midden, film kijkt aan de ene kant wel lekker weg en is vermakelijk, aan de andere kant zou er wel wat meer tempo in kunnen.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Prachtig dit, elke keer weer. Costner en Russel als Elvis in een pracht opgenomen film, heerlijke regie en editing. Daarachter kleeft een geweldige soundtrack die elke keer het ritme moeiteloos weet aan te voelen. Chop chop met Crystal Method tot heerlijk relaxen met de muziek van Elvis zelf.

De film begint als een heerlijke rollercoaster en ontaard in een kat-en muisspel tussen de twee hoofdrolspelers na onenigheid over de verdeling van de buit. In Las Vegas hebben ze net een casino overvallen en een behoorlijke buit binnengehaald. Helaas is niet alles volgens plan gegaan, met daarnaast het feit dat één van de gangster een dubbelagenda blijkt te hebben zorgt ervoor om wraak te gaan nemen.

Lekkere droge coole humor en een flinke dosis wantrouwen maken er een heerlijk werkje van. Costner en Russel staan hier overtuigend hun mannetje en hebben schijnbaar de tijd van hun leven met de rollen die ze zijn toebedeeld. Naast de gangsters zijn er nog het huisvrouwtje en haar grijpgrage kind die het er voor Zane niet bepaald gemakkelijker op maken. Ook de federalen laten van zich horen, ze volgen de gangster nauw op de voet om de buit terug te halen. Het is een kluwen van te gekke personage met allemaal vreemde lachwekkende gewoontes.

Zalig, net als sinterklaas al vermelde, is voor mij de perfecte omschrijving voor deze prent. Het script, de regie en camerawerk, de casting en personage uitwerking, de oneliners (vaak slecht vertaald), stuk voor stuk precies zoals ik het graag zie. Daarom een halve ster d'r bovenop en komt de teller vanaf nu op 4** te staan.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Hate it, or love it.

Een typische film die door veel critici negatief in het nieuws werd gebracht.

Hij werd 5 keer genomineerd voor de " Golden Raspberry Awards 2001 ", maar heeft deze niet gewonnen.

Vooral Kevin Costner en Courteney Cox moesten het ontgelden met de nominatie voor slechtste acteur en actrice.

Vervolgens werd 3000 Miles to Graceland (2001) wederom 5 keer genomineerd, maar nu voor de " Stinkers Bad Movie Awards. "

Ook deze keer won de film geen enkele prijs.

Het aantal bioscoopbezoekers was bedroevend slecht, en bracht niet veel geld op.

Uiteindelijk kwam hij meer in de publiciteit door het internationale succes, en de sterke DVD-verkoop.

Je zou hem daarom beter in de categorie " Guilty Pleasure voor films " kunnen plaatsen.

Ook ik moet toegeven dat ik me niet bepaald heb verveeld.

In deze film wordt het vertrouwen behoorlijk op de proef gesteld.

Het aantal lage cijfers verbaasde me nogal, maar is anderzijds ook begrijpelijk.

Ik denk eerlijk gezegd dat men qua verhaallijn hoge verwachtingen had.

Ook de relatief onbekende Demian Lichtenstein laat niet direct een belletje rinkelen.

De cast vond ik goed uit te houden met o.a. Kurt Russell aan het roer.

Dit was overigens niet zijn 1e Elvis-film.

In 1963 speelde hij een kleine rol in It Happened at the World's Fair (1963).

In 1979 vertolkte hij The King in de TV-film Elvis (1979) die door John Carpenter werd geregisseerd.

Tot slot verleende Russell zijn stem aan de jonge Elvis in Forrest Gump (1994).

Tijdens de opnames hadden Costner en Russell hun eigen mening over hoe de film op het publiek moest overkomen.

Daarom besloot de studio om beide acteurs hun eigen versie van het script aan te passen, en dit vervolgens voor een testpubliek uit te proberen.

Russell wilde met name dat de film zich concentreerde op de band tussen Cybil en Zane.

Verder voegde hij er wat humor aan toe.

Costner was van mening dat er vooral veel actie in moest voorkomen.

Het lijkt erop dat beide partijen hun zin hebben gekregen.

Ik zat eerst sterk te denken aan 3,5 *, maar besluit om het voorlopig op 3 * te houden.

Persoonlijk denk ik dat veel negatieve kijkers toch de neiging hebben om hoger te stemmen.

Oordeel zelf!

3,0 *

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Gisteravond weer eens gezien, en de film kon niet bepaald de herinnering die ik nog had inlossen. Wat ik me herinnerde was het een meer dan prima actiefilm, maar dat het verhaal en de dialogen zo matig waren kon ik me amper voorstellen. Zat eigenlijk met verveling het begin te zien tot aan de kraak zelf. De dialogen en gebeurtenissen waren bijzonder mager, en dan vooral de dialogen. Halverwege komt er eens een scherpere grap of opmerking voorbij dat ik denk had dat vanaf het begin gedaan, maar helaas. De actie is overigens prima, op de eind shootout na, want die is net wat over the top. Russel doet het op de automatische piloot, Costner zet op zich nog een redelijke onberekenbare bad guy neer en Cox is om op te vreten in haar strakke outfits. Maar dan hebben we het allemaal wel gehad.

20 jaar geleden een aardig en vermakelijk actiespektakel, heden ten dag iets wat niet meer van deze tijd is.

avatar van zoutzak

zoutzak

Hey, what's the best thing about dating homeless girls?

...

You can drop 'em off anywhere!

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Ik heb 3000 Miles to Graceland vanavond na zo'n 18 jaar met plezier herzien en maak er een voldoende van.