All the Right Moves (1983)

Alternatieve titel: All Right

Drama / Romantiek

geregisseerd door Michael Chapman
met Tom Cruise, Craig T. Nelson en Lea Thompson

Stefen Djordjevic, een laatstejaarsstudent die een succesvolle carrière als footballspeler wil uitbouwen, is de plaatselijke held van het schoolteam. Zijn coach, Nickerson, gelooft sterk in Stefens kwaliteiten en ziet in hem dan ook de ideale kapitein om de ploeg naar de top te loodsen. Daarnaast is Stef ook hard bezig met zijn studies, want hij droomt er eveneens van ooit ingenieur te worden. Wanneer hij te horen krijgt dat hij in aanmerking komt voor een beurs in een befaamd college, ziet hij hierin de ideale kans om eindelijk door te breken. Maar zelfzeker als hij is, probeert hij deze kans uit te spelen om nog meer te kunnen bereiken. Het enige dat hem wel eens tegen zou kunnen zitten, is zijn te ver doorgedreven ambitie...

avatar van Rascal
Dit was toch de film waar je Tom zn gevalletje ziet?

Linda
Zo dan moet ik deze film maar eens snel gaan kijken

avatar van Purmerend
Gelukkig heb ik hem niet gezien.

avatar van 93.9
Vrij redelijke film.
Lang geleden gezien.

avatar van Bas17
Right moves, wrong acting

avatar van mikey
Tikkeltje interessant coming of age-gevalletje. Je moet trouwens goed kijken om dat dingetje van Cruise te zien, of wellicht was hij erg klein .. Jan de Bont heeft het camerawerk gedaan en dat zag er inderdaad wel sfeervol uit. 3***

ik vond het een supersaaie film. En ik vond dat de acteurs ook niet echt geweldig speelde! En de muziek, toen vonden ze die vast geweldig

*1,5

ik maak er dit van :
*1,0

avatar van DragQueen
Een typische romantische film uit de eighties. met een piepjonge cruise die een leuk rolletje speelt. simpel verhaaltje, leuke muziek. 2 sterren.

Een jonge Tom Cruise in een redelijk bewerkte, maar clichématige familiefilm over de dynamiek van de middelbare scholen in Amerika, met een opvallend goede rol van Craig T. Nelson. Positief is dat leerlingen in dit verhaal oprecht, fatsoenlijk, kwetsbaar en onzeker zijn. Saillant detail: de seksscènes in deze film zijn niet van Cruise en Thompson, maar je ziet de lijven van stand-ins.

Redelijke film waarin een scholier zijn kans op een studiebeurs voorbij ziet gaan na een aanvaring me zijn football-coach. Een aardig verhaal waarbij het hele staalarbeiders-stadje goed wordt neergezet en waarbij ook snel duidelijk wordt dat sportprestaties flink meetellen. Verder ook leuk om een jonge Tom Cruise aan het werk te zien hier. Een kleine 3.0 sterren.

'All the Right Moves' heeft als thema American Football, en ook weer niet. Het is vooral een film die gaat over volwassen worden, opgroeien en keuzes maken. Met beperkte mogelijkheden probeert men er het beste van te maken, het kon evengoed een tv-film zijn, en haalt een gemiddeld resultaat. Grootste wapenfeit is natuurlijk dat Tom cruise hier één van zijn eerste hoofdrollen in speelde.

(verwijderd)
Ik heb een zwak voor coming-of-age films in de 80's, en ook All the Right Moves heeft dat fijne sfeertje met leuke muziek. Helaas is het verhaal zo simpel en voorspelbaar dat zelfs de korte tijdsduur van 90 minuten al te lang is. Interessante filmpersonages kunnen een verhaal overschaduwen, maar helaas, die zijn er al helemaal niet. Cruise vond ik zo slecht nog niet, dat moet ik er wel bij zeggen.

Voor 1 keer niet erg om te zien, maar een voldoende kan ik er niet van maken.

avatar van IH88
“You're not God, Nickerson. You're just a typing teacher.”

Aardige coming of age film die jammer genoeg weinig nieuws onder de zon brengt. Wat All the Right Moves wel goed doet, is het creëren van een grauwe en rauwe sfeer dat bij zo'n klein industriestadje hoort. Mooi werk van Jan de Bont.

De film mist wel iets extra's en de acteerprestaties zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Cruise, Nelson en Thompson doen het aardig, maar voor de rest is het erg mager. Ik heb laatst ook Friday Night Lights en Varsity Blues gezien, en deze film mist toch wel die echte football sfeer dat bij zo'n stadje hoort. En iets meer flair en humor had wel gemogen. Het is allemaal iets saaier en futlozer dan die andere films en dat is jammer. Maar als opstartfilmpje van Cruise z'n carrière is het zeker niet slecht.