• 8.610.286 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Arthur

"Not everyone who drinks is a poet, some of us drink because we're not."

De miljonairszoon Arthur heeft niet echt een doel in het leven. Hij heeft te veel geld en leeft alleen met zijn trouwe butler. Subtiliteit is niet zijn kenmerk en hij vult zijn dagen vooral met het nuttigen van erg veel drank. Zijn ijzeren oma gebied hem te trouwen met de upper-class dame Susan, anders krijgt hij geen recht meer op zijn erfenis. Arthur vindt de eenvoudige winkeldief Linda echter veel leuker.

imageimageimageimageimage

avatar van FisherKing

FisherKing

Heel aardig amusement met John Gielgud als onverstoorbare butler en Dudley Moore als verwend rijkeluiszoontje.

avatar van toffe gozer

toffe gozer

Dit is simpelweg gewoon een van de grappigste films allertijden,jammer genoeg heeft Dudley Moore er nooit een Oscar voor gekregen had ie echt wel verdiend(hij is helaas in 2002 overleden op 66 jarige leeftijd).De film is op zijn allergrappigst wanneer Arthur dronken is, zoals in het begin met het hoertje en met zijn toekomstige schoonvader. En dat aanstekelijke lachje van hem, schitterend werkt zeer aanstekelijk. Uiteraad is niet alles aan deze film even geslaagd met name zijn tegenspeelster Lisa Minelli die vind ik niet bepaald overtuigen als dievegge, zij kan simpelweg naar mijn mening niet acteren.Maar goed het blijft een supergrappige film met ook een heerlijke soundtrack.

avatar van mazdalfa

mazdalfa

Dudley Moore's "finest hour" in de filmbusiness. De man heeft mij nooit kunnen bekoren, maar in deze film stijgt hij boven zichzelf uit....of zou hij zichzelf zijn en daarom zo overtuigen?

Liza Minelli is stomweg irritant in de film, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de vele geslaagde grappen en de aanwezigheid van Sir John Gielgud.

Binnen het comedy-genre een klassieker. En natuurlijk dat lekkere nummer van Christopher Cross...

#when you get caught between the moon and New York City...The best that you can do is fall in love#

Nou, niet op Dudley of Liza, maar wel op deze film.

avatar van R.

R.

Wat heb ik moeten lachen als die gast weer eens dronken was! haha, geweldig. De butler had ook wel grappige opmerkingen . Alleen vond ik het liefdes verhaaltje erin niet zo boeiend.

avatar van Dynamovie

Dynamovie

Leuke film, maar vooral onvergetelijk door briljante titelsong van Christopher Cross: Arthur’s Theme (Best That You Can Do)

avatar van 93.9

93.9

Dynamovie schreef:

Meer Bacharach en Cross mocht het inzingen, toch?

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1957 stemmen

Wat is dat nou weer voor maffe alternatieve titel? Is dat niet gewoon een ondertitel?

avatar van timburton

timburton

Ik geloof dat je gelijk heb...

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Enigzins amusante comedy met Moore die inmiddels gezien mag worden als een klassieker. Niet iedereen kan deze humor waarderen. Bovengemiddeld.

avatar van raizeredge

raizeredge

geweldige film heb me kapot gelachen erom

avatar van aburex

aburex

Nog eens terug gezien na vele jaren. Vond hem nog altijd goed. Dudley Moore is schitterend in zijn rol en ook Sir John Gielgud is fantastisch als de onverstoorbare butler.

Mescaline

Leuke vermakelijke film die op zijn leukst is als Arthur dronken is, hij had wat mij betreft best de hele film onder invloed mogen zijn want de nuchtere stukken zijn de minste.

Het einde is standaard en voorspelbaar, maar Arthur kijkt erg makkelijk en plezierig weg.

avatar van badfans69

badfans69

Zinema schreef:

Sorry, maar dat kan ik niet merken aan je waardering

avatar van Dibzahab

Dibzahab

Op zich geen slechte film, maar echt leuk werd het nergens. Ook komedies verouderen snel, denk ik.

Het aardigst waren de 'engelse' opmerkingen van de butler. Gielgud was er dan ook de perfecte acteur voor.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Prachtige humor, soms de Britse benaderend.

avatar van royals

royals

Grappige film met erg sterke rollen. Vooral de butler komt met veel sterke one liners.

Mescaline

Wat ik eerder zei geldt eigenlijk nog steeds wel voor mij, de scenes dat Arthur(Dudley) dronken is zijn het aller leukst, dat lachje van hem is behoorlijk aanstekelijk.

Blijft ook bij een 2de kijkbeurt nog steeds erg vermakelijk maar het verhaaltje is helaas wel erg simpel.

3 sterren blijven 3 sterren.

avatar van kissyfur

kissyfur

Als komedie valt Arthur behoorlijk door de mand. Laag tempo, karikaturaal, veel herhaling. Na een tijdje heb je het wel een beetje gehad met de dronken Arthur. Overigens: het is wel duidelijk dat Mike Myers zijn inspiratie voor Austin Powers voor een deel bij Dudley Moore gehaald heeft.

Als romantisch verhaal: Mwôh. Het blijft een beetje onduidelijk waarom ze nou precies voor elkaar vallen, echte chemie ontbreekt, maar het gaat.

De momenten dat de film opfleurt zijn de dramatische momenten. Maar ja, die beginnen pas op 20 minuten voor het eind. Dan opeens zijn er wél oprechte dialogen, zijn de karakters minder karikaturaal... en het is zo weer voorbij want het is tenslotte wel een komedie.

Maar behalve dan dat Arthur niet eigentijds is en de tand des tijds niet goed heeft doorstaan,is het ook simpelweg niet zo goed. Muziek wordt knullig ingestart, de camerastandpunten zijn erg statisch, softfocus... aiaiai.

Mag dan een klassieker zijn, maar de romcoms die hierna gekomen zijn, zijn veelal beter.

Mescaline

Geen bijzondere film, maar wel een film die ik makkelijk aanzet als ik luchtig vermaak wil. Inmiddels 3x gekeken en toch wel weer kunnen lachen om de dronken Arthur scènes

3 blijft 3.

avatar van teigertje

teigertje

Een van de aller leukste komedies uit de legendarische eighties.

Genieten en een tijdloze classic komedie, met de grote sterren van vroeger.