Rock-a-Doodle (1991)

Verenigd Koninkrijk / Ierland
Animatie / Familie

geregisseerd door Don Bluth, Dan Kuenster en Gary Goldman
met de stemmen van Sorrell Booke, Glen Campbell en Eddie Deezen

De legende van de haan Chantecleer staat beschreven in het boek van Edmond. Als het water van de rivier stijgt en het blijft regenen roept Edmond de hulp van Chantecleer in. Een sinistere uil wil echter niet dat de zon ooit nog opkomt, en geeft zijn achterlijke neefje de opdracht om Chantecleer het zwijgen op te leggen. Samen met een hond en andere boerderijdieren gaat Edmund op zoek naar Chantecleer die in Las Vegas als Elvis werkt.

cr_ix
Deze film heb ik in het Nederlands thuis liggen... erg leuk verhaal en zeer leuke typetjes... vooral het Uilskuiken Neefje Hans (volgens mij heet hij zo) met z'n enorme zakmes... hij is uit op TOTALE DESTRUCTIE! Geweldig!

Valt me trouwens op dat in Don Bluth heel vaak van die leuke karaktertjes voorkomen. Op een veel leukere manier als van Disney. 3*

avatar van FillumGek

Deze film vond ik vroeger echt heel vet. Vooral dat uilskuiken ja

kweet dak moest huilen bij deze film

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit is mijn oudste jeugdherinnering bij een film die ik in de bios heb gezien...ik kan me er nauwelijks meer wat van herinneren, maar ik heb de naam altijd onthouden:)

Voor kleine kinderen mochten sommige stukken mochten wel een beetje minder eng. De rock-'n-roll liedjes zijn daarentegen erg leuk, dat had juist wel wat meer gemogen. Al met al een vermakelijk filmpje, niet te lang en mooie animatie.

avatar van Travolta_Jackson
voor een 15 jarige jongen als ik is dit jeugdsentiment. Kwam pas een doos tegen met meer dan 40 videobanden dze zat er ook tussen geweldige film.

avatar van TheLionKingFan
Vond er vroeger niks aan,maar wist me er in de loop der jaren steeds meer in te verdiepen. Geen topfilm,maar zeker leuk om een keer te bekijken. 2,5*

avatar van baspls
De enige film van Don Bluth die ik nooit heb gezien. Misschien binnenkort ooit eens kijken maar ik verwacht er niet veel van.

avatar van Rico120
leuke film jeugd ten top dit