Charlie Valentine (2009)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Jesse V. Johnson
met Raymond J. Barry, Michael Weatherly en James Russo

Charlie (Raymond J. Barry) is een crimineel die nog één grote slag wil slaan. Wanneer zijn 'perfecte' misdaad slecht afloopt vlucht hij naar Los Angeles om te schuilen bij zijn vervreemde zoon, Danny (Michael Weatherly). Wat volgt is een openbaring van de ware aard van een aantal smakeloze karakters.

avatar van SaNDuTjE
Jammer dat het weer 'de laatste grote slag' moet zijn.

avatar van casperspook
zeer sterke misdaadfilm met een erg goed verhaal
zowat alles klopt aan deze film
het acteerwerk vond ik ook waanzinnig goed

een aanrader!

Bij vlagen behoorlijk harde maffia misdaadfilm.
Dankzij degelijk acteerwerk boeiend van begin tot eind.
Verhaaltje is vrij standaard maar uitwerking is goed.
3*/3.5*

lekker simpele maffia film die goed in mekaar zit

avatar van eppy
wat een slappe hap zeg een van de slechtste film ooit......

Niemendalletje die wel wat zaken bevatte waardoor het een topper zou kunnen worden, maar helaas waren er teveel minpunten om het echt een goede film te laten worden.

Ten eerste kon vooral in het begin de actie niet overtuigen en kwam het allemaal wat amateuristisch over. Ook het camerawerk was zeer matig en het verhaal werd erg langzaam gebracht waardoor het af en toe best wel saai werd.

Aan de andere kant bleef de film toch op een bepaalde manier boeien en zaten er best wat goede fragmenten in. De laatste 15 minuten waren wel erg sterk vond ik al was het allemaal wel voorspelbaar natuurlijk.

al met al absoluut geen topper maar leuk voor een zondagmorgen. 2.5 ster

mug13
Charlie Valentine een elegante man met veel uitstraling en charisma.Een echte pernose waar je wel respect voor moet hebben.Raymond J.Barry speelt in deze film echt een fantastische rol, erg overtuigend ook.Goeie misdaad film die geen seconde verveeld.Deze film is een echte aanrader als je van dit genre houd.Veel kijkplezier mensen.

jeeke21
Vond dit toch wel een heel goede film !
Zeer sterke misdaadfilm met een erg goed verhaal !
Het acteerwerk vond ik ook bijzonder goed ! Je kan alleen maar bewondering hebben voor deze
Charlie Valentine , ook al is het een crimineel en niet van de minste..

Van mij een dikke 4 waard..

Slecht spel, saai en langdradig, onduidelijk en een totaal verkeerde casting met Raymond Nogiets in de hoofdrol, want ik vond hem ongelooofwaardig overkomen als ouwe gangster.
Eerder zie ik deze man in een soap de goedzak spelen, dan in een thriller de bejaarde gangster/rokkenjager.
Na een uur begonnen m'n oogjes te hangen en heb ik deze film uitgezet.
0,5* voor de moeite deze film uitgebracht te hebben.``````````````

avatar van RickZ
Langdradige MisdaadDramaThriller met een beetje actie in een traag verhaal. Onvoldoende.

Redelijke misdaad film met een prima rol van de 69-jarige Raymond J. Barry de aktie scenes waren ook dik in orde, al met al een vermakelijke film.

avatar van @quikfit
Geen spijt van deze film gehad.

Slechte film, die oersaai en langdradig is, met bovendien slechte vertolkingen.
Af en toe zeer gewelddadige scènes, maar dat kan de film niet redden.
Snel vergeten deze prent.

avatar van Noodless
Degelijke misdaadfilm met een paar keiharde actiescènes. Het verhaal komt wat traag opgang, maar gaandeweg baant Charlie een weg tussen al die schurken. Het personage Charlie komt naarmate de film ook vordert meer en meer in het reine met zichzelf. Het acteerwerk werkte voor mij althans niet storend. 6/10