The Running Man (1963)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Carol Reed
met Laurence Harvey, Lee Remick en Alan Bates

Voor de Brit Rex Black, eigenaar van een kleine luchtvaartmaatschappij, die goederentransporten vervoert, wordt een overlijdensceremonie gehouden. Rex zou zijn verdronken toen hij met een ‘glider’ neerstortte. Het blijkt al snel, dat Rex zijn dood gefingeerd heeft. Hij hoopt op die manier verzekeringsgeld op te strijken, dat aan zijn vrouw Stella zal worden uitgekeerd. Rex wacht ondertussen in Malaga, Spanje, op Stella en hij geeft zich daar uit al de schoenenverkoper Charles Erskine. In een bar ontmoet Rex de dronken Australische miljonair Jim Jerome. Wanneer Jerome zijn paspoort in de bar vergeet, eigent Rex zijn paspoort toe en hij denkt daarmee weer een nieuw plan uit te kunnen voeren om de verzekeringsmaatschappijen te misleiden. Ondertussen betaalt de verzekeringsagent Stephen Maddox aan Stella de claim uit. Stella vertrekt vervolgens naar Spanje om Rex te ontmoeten, maar dan duikt Maddox ineens in Malaga op.