Comme les Cinq Doigts de la Main (2010)

Frankrijk
Actie / Drama

geregisseerd door Alexandre Arcady
met Patrick Bruel, Vincent Elbaz en Pascal Elbé

Ze zijn vijf broers die uiterlijk op elkaar gelijken maar toch verschillen. Ze werden opgevoed door een moeder die vroeg weduwe is geworden. Eén van de broers verliet het gezin. Toen hij weer opdaagde, achtervolgd door een bende smokkelaars, voegde hij zich weer bij zijn familie en onthulde hen een geheim. De vijf mannen zullen samen de energie vinden om zich te verdedigen en zoeken naar een middel om hun vader, die werd vermoord, te wreken.

avatar van Filmkriebel
Bahbah, dat was geen al te beste film. Arcady zet de relaties en solidariteit tussen 5 joodse broers centraal, waarvan één op het slechte pad is geraakt. Het sentiment wordt heel vaak gebruikt, zeg zelfs gerust misbruikt, om de vele drama's van de familie te benadrukken en zo met opzet emotie te ontlokken zoals de moeder die twee keer in zwijm valt, de driehoeksrelatie tussen Bruel en Elbaz met dezelfde vrouw, de plotse herwonnen band tussen de twee broers enz.

Actie komt er nauwelijks in, op een shootout op het einde na . Ik wil ook nog mijn beklag maken over de overaanwezige vervelende muziek op de achtergrond en het povere acteerwerk. Deze film blijft in alles eufemistisch. Een vettige drol van een film.