Conan the Barbarian (2011)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Marcus Nispel
met Jason Momoa, Rachel Nichols en Ron Perlman

Conan (Momoa) is de laatste van zijn volk. Hij zag zijn vader sterven en is vastbesloten om zijn vader te wreken. Hij zal iedereen doden die verantwoordelijk was voor de dood van zijn volk. Maar hij heeft een erg gevaarlijke vijand: de almachtige Khalar Sing.

Volledig overbodige remake. Heeft gebrek aan alles: goed script, goede acteurs, goede montage.

avatar van Shadowed
Tja.

Origineel nooit gezien, maar dat komt ooit nog wel. Althans, dat is wel het plan. Alleen voor Schwarzenegger echter, want anders sla ik hem wel over. In dat opzicht kan ik dit niet echt overbodig noemen, omdat ik nog weinig weet op het gebied van Conan.

Momoa viel me verrassend genoeg wat tegen als actieheld. Hij heeft wel de spieren en mag er dan ook flink op loshakken hier maar waar het mis gaat zijn de uitdrukkingen. De hele film lang dacht ik bij mezelf dat hij ook prima de schurk had kunnen spelen hier.

Daarbij nog enkele leuke toevoegingen. Nichols zag er leuk uit, McGowan kon ik eindelijk uitstaan in haar rol en het is altijd leuk om Perlman even terug te zien. De rest is vrijwel vervangbaar en weten weinig echte charme met hun karakters mee te geven.

De actie is er volop, maar best adrenalineloos. Lelijk versiert soms, de rauwe look heeft soms wel een voordeel maar de setting daarbij valt soms behoorlijk door de mand. Soms zien de settings er mooi uit als ze groots in beeld gebracht worden, echter zijn de plots heel lelijk bij de actiescènes.

Er zit welgeteld 1 goed actiemoment in de film en dat was dan toch wel de scenes met het watermonster en de kooien waarbij de camera soms mooi onderwater ging. De scenes op de boot zagen er visueel ook wel mooi uit maar daarmee is het meeste wel gezegd.

Nispel heeft een wel heel lompe aanpak ook. Veel bloed dat rondvloeit maar weinig dat ook echt leuk is. De actie is gewoon wat nutteloos. Niks is echt leuke actie en dat heeft vooral met de settings te maken en het wat saaie gebruik van de camera.

Met een budget van 90 miljoen is alles gewoon niet groots genoeg opgezet. Wel jammer, want het verhaal (dat ook best ruk was), poster en kostuums beloofde visueel veel moois. Echter valt het resultaat dan behoorlijk tegen.

Maar ondanks dat allemaal is het nergens echt saai en het gaat allemaal vlot genoeg over.

avatar van Sergio Leone
Redelijk.

Totaal geen verwachtingen hebben helpt bij het zien van deze film. Het origineel met Arnold Schwarzenegger had ik gezien, maar eigenlijk heeft deze film niet veel met het origineel van doen. Het zijn gewoon hersenloze actiefilms: het origineel nog een beetje voodoo en cheesy eighties-onzin; deze remake is een rechttoe-rechtaan avontuurlijk hakfestijn.

En daar is weinig mis mee. Deze film is goed genoeg voor wat het pretendeert te zijn. Jason Momoa kan ermee door als Conan en zo'n Ron Perlman als het vaderfiguur dat vroeg in de film sterft kan er altijd wel bij. Stephan Lang is een degelijke slechterik.
Komt daarbij dat de CGI nog wel meevalt en het tempo hoog genoeg ligt om de boel wat vooruit te laten gaan (want tot mijn verrassing toch een kleine 2 uur speelduur). Meevaller dus.

avatar van IH88
“I live, I love, I slay, and I am content.”

Matig. Conan the Barbarian is op sommige momenten best een vermakelijke achtbaansrit en de actiescènes zien er goed uit (en soms gruwelijk). Maar voor het grootste gedeelte is het een saaie en rommelige bedoening. Rachel Nichols is niet verkeerd om naar te kijken en staat haar mannetje, en Momoa laat hier al zien een toekomst te hebben als actieheld. Maar ondanks alle actiescènes en de charismatische hoofdrolspelers kon het mij allemaal weinig bekoren

avatar van Grunn-in-en-verkoop
vermakelijke film, ik vond het leuk om naar te kijken.

avatar van BelScharged
Vond het al vreemd dat Conan als broekie niet echt op Arnold leek.
Zat ik dus per abuis de remake te kijken
De film kan er op elk gebied maar net mee door.
En sommige dingen (zoals het bloed) moet je echt met nog meer moeite doorslikken.
Dankzij het tempo v/d film heb ik 'm toch maar afgekeken.
Dus 2 sterren is voor mij wel voldoende.
Binnenkort het origineel maar es gaan zien.