Wheel of Time (2003)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Werner Herzog
met Dalai Lama

Het 'Kalachakra Initiation', het grootste Buddistische ritueel wordt gehouden in Oostenrijk in oktober 2002. Een vergelijkbaar evenement werd in het begin van 2002 gehouden in Bodgaya/India. Een documentaire over beide evenementen, inclusief exclusieve interviews met Dalai Lama, toegang tot geheime rituelen voor het eerst op film vastgelegd en tevens verslag over een pelgrimage naar de heilige berg Kailash in Tibet.

avatar van danuz
Ja, geweldige Herzog weer. Vol met rake observaties en geweldige shots op prachtige locaties. Herzog weet op momenten de spirituele laag perfect te registreren met z'n camera en zo het 'onuitspreekbare' toch vast te leggen. Met sporadisch wat van die typische Herzog mijmeringen, die net op het randje balanceren, maar juist het geheel een relativering geven. Prachtig.

avatar van Querelle
Dit leek me al een hele goede. Nu helemaal benieuwd naar.