Sivi Kamion Crvene Boje (2004)

Alternatieve titels: Sivi Kamion Rdece Barve | The Red Colored Grey Truck

Servië en Montenegro / Duitsland / Slovenië
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Srdjan Koljevic
met Srdjan Todorovic, Aleksandra Balmazovic en Dragan Bjelogrlic

Belgrado, zomer van 1991: Joegoslavië valt uit elkaar. Gavran kan geen rijbewijs krijgen omdat hij kleurenblind is. Hij is een introverte Bosniër van het platteland en geobsedeerd door vrachtwagens. Zodra hij vrij komt uit de gevangenis steelt hij een vrachtwagen voor een joyride. Suzana, een stadse meid ontdekt dat ze zwanger is, maar totdat ze een abortus kan krijgen besluit ze naar Dubrovnik te gaan. Ze staat te liften en Gavran rijdt haar bijna omver. Ze is ongedeerd maar chanteert hem door haar naar Dubrovnik te laten brengen. Voor hem is ze de eerste vrouw waar hij weer mee kan praten, voor haar is hij een idioot als zo velen. Maar de druk van het gevaar op een oorlog brengt hen nader tot elkaar. De wereld is zo absurd geworden dat het lijkt alsof ze de enige overgebleven normale mensen zijn.

avatar van Nelusje
Grijze vrachtwagens van rood! Super film, fantastische humor, probeer hem te vinden en zeker kijken!