Il Pistolero dell'Ave Maria (1969)

Alternatieve titels: Forgotten Pistolero | Gunman of Ave Maria

Italië / Spanje
Western

geregisseerd door Ferdinando Baldi
met Leonard Mann, Luciana Paluzzi en Pietro Martellanza

Een gewonde vreemdeling, genaamd Rafael, zoekt onderdak in het huis van Sebastian en vertelt hem dat Sebastian de zoon is van een Mexicaanse generaal die vermoord is door zijn vrouw en haar minnaar. Sebastian kan zich niets herinneren van zijn verleden, maar het geluid van kerkklokken die het Ave Maria spelen brengen stukjes van zijn verleden naar boven. Sebastian wordt herenigd met zijn zus Isabella en samen willen ze hun vader wreken.

avatar van CdeJ
Geen berichten? vreemd want dit is een goede western vindt ik,het verhaal stelt niet zoveel voor maar de muziek van Morricone krijg je niet meer uit je hoofd!
Prachtig.

avatar van CdeJ
Sorry muziek is van Robert Pregadio!

avatar van Jonesy
Geweldige spaghetti, had deze al tijden hoog op mijn lijstje staan en na een poosje enkel c kwaliteit spaghetti's te hebben gezien is dit echt weer een verademing en reden om te blijven zoeken naar meer... Het verhaal zit prachtig in elkaar en het tempo ligt hoog... Mooie goed gelukte zoom momenten op de gezichten zoals je dat bij sergio ook zag.. alleen is dit een van de weinige niet sergio films waarbij ze ook echt geslaagd zijn.. en dan de score, die is zeker een van de betere in het genre. Een italiaanse western die zeker het opspeuren en kijken waard is!

avatar van thunderball
Heeft iemand toevallig de Duitse dvd, die momenteel op Amazon.de te verkrijgen is?
Volgens de gegevens zou de audio in 't Italiaans, Engels en Frans zijn, maar ik zie op het hoesje alleen Duits en Italiaans en geen ondertiteling vermeld staan.
Tja, daar ik geen Italiaans ken en geen zin heb om 'm in het Duits te bekijken, stuur ik 'm dan waarschijnlijk ongeopend terug, maar wellicht weet iemand of er misschien tóch ook Engels als audio opstaat?

avatar van Brix
thunderball

Ik kwam deze vermelding tegen bij een Ebay aanbieder van deze Duitse DVD release:

Lingua: Italiano, Tedesco (Talen: Italiaans, Duits)

Sottotitoli: Inglese (ondertiteling Engels)

avatar van thunderball
Ok, bedankt voor het opzoeken (waarom heb ik dat zelf niet bedacht?) op Ebay.
Ik waag het er op en maak hem van de week open, mocht het dan toch geen Engelse ondertitels bevatten, kan ik altijd nog gaan klagen bij de verkoper dat de gegevens op Amazon misleidend zijn. Bedankt voor je hulp!

avatar van Brix
Graag gedaan.
Ik hoop dat je achteraf nog laat weten of het klopt met die ondertiteling?
Succes gewenst.

Brix schreef:
Graag gedaan.
Ik hoop dat je achteraf nog laat weten of het klopt met die ondertiteling?
Succes gewenst.

Zojuist uit het folie gehaald en zit 'm nu te bekijken.
Dvd heeft -hoewel niet op hoes vermeld- behalve Duitse en Italiaanse, óók Engelse audio, dus dat is weer een meevaller! Echter geen ondertiteling.

avatar van thunderball
Deze net zitten kijken op een Duitse dvd in goede kwaliteit (geluid zou wat beter kunnen).

Sfeervolle, ietwat broeierige Spaghetti western, die losjes zou zijn gebaseerd op de Griekse Orestes mythe.

Leonard Mann in hoofdrol is oké, hoewel hij niet de uitstraling heeft van een Nero, of Hilton en eigenlijk is Peter Martell (echte naam: Pietro Martellanza) in tweede hoofdrol een stuk cooler.
Mann deed mij wel wat denken aan een jonge Henry Cavill, maar dit terzijde.

De schurkenrol wordt dit maal vertolkt door Alberto de Mendoza en hij wordt o.a. bijgestaan door Piero Lulli (hoe vaak ik die al niet ben tegen gekomen in dit soort films) en -heel verrassend- ex-Bondgirl Paluzzi, wat blijft dat toch een geweldig mooie vrouw.

Dit is een bovengemiddeld goede Spaghetti western, met goed getimede close ups en begeleidt door een prachtige muzikale score van Roberto Pregadio.

Aanrader! Een wel verdiende acht, ofwel 4 sterren.