City Heat (1984)

Actie / Komedie

geregisseerd door Richard Benjamin
met Clint Eastwood, Burt Reynolds en Rip Torn

Kansas City in de jaren '30. Privé-detective Mike Murphy's partner wordt op een gruwelijke wijze om het leven gebracht, wanneer hij probeerde om een gangster af te persen met zijn geheime rekening. Luitenant Speer en zijn ex-collega Murphy gaan samen de strijd aan met de maffia, hoewel ze elkaar totaal niet mogen.

FisherKing
Een van de slechtste films waarin Clintwood figureert.

Eigenlijk te lang geleden gezien om serieus te kunnen beoordelen, maar ik vond het destijds best vermakelijk.

avatar van Bandit
FisherKing schreef:

Een van de slechtste films waarin Clintwood figureert.

Nee, dat zijn die films met die vervelende aap.

avatar van wackyboy
Ik trok het na een half uur al niet meer, wat een platgetreden paden worden hier bewandeld zeg!
Snap niet dat dit film van de dag was in de VPRO gids.

Misschien wel de allerminste film van Eastwood. Gewoon saai, heb m niet uitgezeten.

City Heat is een vervelend langdradig verhaal.
De actie is er nauwelijks en te lachen valt er al helemaal niet.

Saai?? er gebeurt werkelijke van alles maar dat kan de film niet helpen want de sfeer is ver tezoeken. Dus je kan wel zeggen dat de film erg saai en traag is. Clint speelt hier hetzelfde soort personage als dirty Harry. Burt, ja ik denk dat hij de rol van Jack nickelson in China Town wilde over doen. ik raad aan dat iedereen deze film links te laten liggen!!

Niet de allersaaiste van Eastwood , dat vond ik ''Bronco Billy'' , maar de film is geen hoogvlieger .
Leuk om 1 keer gezien te hebben en ja , ik heb hem helemaal uitgezeten .
Aangezien we van Eastwood over het algemeen wel goede films mogen verwachten kun je wel zeggen dat deze geflopt is.

avatar van Pacino88
Hmmm, dan ben ik duidelijk de enige met een positieve review. Ik lette dan ook meer op actie, chemie, one liners en humor. Want op dat gebied hebben we wat geweldige scenes. (hoerenhuis).
Eastwood speelt inderdaad weer een rol die die vaker heeft gedaan, Reynolds deed het ook best goed.
Zeker te vergelijken met Rush Hour e.a

Een van Eastwoods mindere films qua kwaliteit, maar in entertainment goed geslaagd.

Nog een paar films van the man te zien zoals Honkytonk man, Tightrope, en die film over john huston.

Zeer matige film. Eastwood gaat nog wel, maar Burt Reynolds speelt miserabel slecht. Oppervlakkige film, zonder enige diepgang en geen enkele connectie met de roaring twenties, waaraan het ogenschijnlijk wel refereert.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze benedengemiddelde actiecomedy met Eastwood en Reynolds is zeer matig. De combi lijkt leuk op papier maar daar blijft het dan ook bij.

avatar van tommykonijn
Jammer, want dit was wel een hele erge tegenvaller. Eastwood en Reynolds zie ik normaal wel graag spelen, vandaar dat ik deze dan ook maar heb meegepikt. Met name Eastwood levert nog een goede prestatie af, maar tevergeefs.. De humor is helemaal niet aanwezig en ook is het speelduur veel te lang. Na een kleine 60 minuten begon ik me sterk te vervelen en heb ik hem maar afgezet. Clint en Burt zijn nog goed in vorm en de beginscene in de bar is nog wel redelijk, maar verder vond ik dit een slechte maar vooral saaie film.

avatar van Marshall1959
Behoorlijk saaie film, al zie ik Clint en Burt normaal wel graag spelen.

avatar van hannes64
Nee, vond em destijds wel een goeie film.....een beetje knullig gemaakt, maar dat mocht de pret echt niet drukken.
En Reynolds en Eastwood zijn wel aan elkaar gewaagd.
Destijds nog in de bios gezien en toen was er niks mis mee.
Een beetje gedateerd, maar kreeg toch weer `s een fijn gevoel.
Leuke gangsterkomedie...............niks meer, niks minder.

avatar van boemboem27
na 3 kwartier gekeken te hebben nog steeds geen fatsoenlijk verhaal.
hele knullige "actie".
ondanks 2 goede acteurs is voor mij dit een echte flop...

avatar van The One Ring
Matige film waarbij je gewoon voelt dat de productie rommelig verliep (wat dan ook het geval was). Pluspunten voor de sets, de kostuums en de cinematografie, die samen een lekker vet aangezette film-noir-sfeer neerzetten, maar minpunten voor bijna alle andere elementen, met name het script. Het verhaal wil maar niet interessant worden, ongeacht hoeveel gevechten er zijn en hoeveel mensen er bedreigd of vermoord worden. De grappen zijn soms lollig, maar vaker cliché en zelden echt gedenkwaardig, al vond ik de scène waarin Eastwood en Reynolds bluffen over de mogelijk explosieve inhoud van een koffer nog wel geestig. Eastwood is nog wel leuk in een nog meer overdreven versie van Dirty Harry, maar Reynolds spreekt mij niet zo aan en is vooral flauw. De bijrollen zijn ook wisselend, met een betrouwbaar grappige Madeline Kahn, een fijne Jane Alexander (die ik in een vergelijkbare rol in een serieuze noir had willen zien), maar ook met een zwakke Irene Cara die als enige lijkt te denken dat ze in een serieuze film zit en een gewoonweg irritante Rip Torn. Ondanks alle zwaktes is het nog wel onderhoudend, maar de belofte van de eerste paar minuten, waarin het nog een goede parodie en eerbetoon aan de film-noir lijkt te worden, wordt niet waargemaakt.

Dit is overigens pas de vierde film die ik zie met Burt Reynolds, waarvan ik er twee zag in mijn periode voor ik op MovieMeter zat. Ik ken hem dan ook vooral van Boogie Nights, wat geloof ik een a-typische rol van hem is. Toch gek dat een megaster als hij bijna geen klassiekers achterlaat, al moet ik achter Deliverance aan.

avatar van Cellulord
Wouter schreef:

avatar van Bandit
The One Ring schreef:

De ondergewaardeerde Reynolds heeft een hoop slechte films gemaakt maar de volgende films kan ik je aanraden:
- Run, Simon, Run (1970)
- Deliverance (1972)
- Shamus (1973)
- White Lightning (1973)
- The Longest Yard (1974)
- Smokey and the Bandit (1977)
- Hooper (1978)
- Starting Over (1979)
- Sharky's Machine (1981)
- Breaking In (1989)

Dit was de eerste film die ik huurde toen ik destijds (1985/86) mijn eerste videorecorder kocht. Omdat de beste films toen verhuurd waren, huurde (tegenwoordig hoef je daar de deur niet meer voor uit en pindakaas je het gewoon) ik deze maar vanwege het meespelen van Clint Eastwood welke vroeger toch wel een van mijn favoriete acteurs was. Echt geweldig was deze film niet ondanks dat er best veel gebeurde, daarvoor ontbrak simpelweg een goed verhaal. De film was verder wel vermakelijk en dat was natuurlijk te danken aan Clint Eastwood maar vooral aan Burt Reynolds die ook voor de meeste komische (waren er wel niet veel) momenten zorgde.

avatar van baspls
Gister een stukje op TCM gezien.
Wel een geinige film. Het is wel grappig maar ik vond de humor er niet te dik op liggen.
Clint Eastwood doet het nog steeds erg goed en is hier erg bad-ass.
Een voldoende.

ipman-99
"And I'll bring a nice foot to your ass." ... " !!!

Heerlijke nostalgie (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'City Heat' is een heerlijke Misdaad-Gangster-Actiefilm met een vleugje cynische humor. Dat deze film 2 legendes in de hoofdrol bezit, is duidelijk een meerwaarde ... ! Zeg nu zelf Clint Eastwood en Burt Reynolds die samen de show stelen ! Ze kunnen elkaar treiteren ... maar uiteindelijk zijn ze een onafscheidelijk duo die meer
dan eens alles uit de kast moeten halen om een aantal gangsters te elimineren.
Bepaalde scènes zal ik nooit vergeten ... B.V Clint Eastwood zit 'rustig' op café wanneer Burt Reynolds betrokken geraakt in een gevecht tegen enkele slechteriken ... Clint besteld doodleuk nog een tasje koffie extra ..., maar wanneer er dan bij de schermutseling wat koffie op zijn pak terecht komt schiet hij ook 'zijn maatje' te hulp ! Bij een schietpartij net hetzelfde ... Clint zit op 'zijn gemakje' te kijken (in zijn wagen) hoe Burt Reynolds zich in allerlei bochten moet wringen om fluitende kogels te moeten ontwijken om te kunnen ontkomen ... , maar wanneer Clint dan een 'verdwaalde' kogel door zijn vooruit krijgt neemt hij plots cool zijn rite gun om orde op zaken te stellen ! Heerlijke oneliners en coole dialogen wisselen elkaar af met heerlijke vuurgevechten ... ! De chemie tussen de twee legendes is duidelijk aanwezig met een heerlijke smile op mijn gezicht heb ik hier alweer van weten te genieten !

avatar van clubsport
Eastwood en reynolds spelen wel aardig samen maar het verhaal is helaas niet echt boeiend .
Ik heb meestal ook niet zoveel op met de jaren 20 .
En waarom regende het zoveel door de hele film heen ?

avatar van Filmkriebel
Viel me nog best mee. Het plot is niet zo interessant en de shootouts zijn slecht gefilmd (hoewel er geen gebrek is aan actie) maar ik heb wel genoten van de sfeer uit die tijd en van de plagerijtjes tussen het duo Eastwood - Reynolds. Voor de fans van Eastwood: dit is één van zijn slechtere films; voor de fans van Reynolds: dit is één van zijn betere films.

avatar van Left4Dead
De humor is te geforceerd en daarnaast simpelweg erg zwak te noemen. Het verhaal is dun en bekend, ach jammer voor de twee hoofdrolspelers. Voor beide een domper op de c.v. wat mij betreft. Het is zeker geen ode voor Film Noir geworden, eerder een schijnvertoon. Vooruit, bij de herziening wrijf ik mij over het hart en kan er nog net een vijfje uit pleuren.

Matige film waarin een prive-detective en een agent ooit samen partners waren. Een luchtige aktie-film die zich afspeelt in de gangsterwereld van de jaren '30. Een nogal mager en voorspelbaar verhaaltje dat niet weet te boeien. De samenwerking van Clint Eastwood en Burt Reynolds wordt helaas te weinig mee gedaan en zorgt dan ook niet voor het verwachte vuurwerk.