Nadine (1987)

geregisseerd door Robert Benton
met Jeff Bridges, Kim Basinger en Rip Torn

Nadine Hightower werkende in een schoonheidssalon in 1954, heeft wat foto's gestolen en is van plan ze stiekem terug te leggen waar ze ze vandaan had gehaald. Bij haar bezoek aan de fotograaf vindt ze hem dood op de grond. Zowel de politie als de moordzuchtige dader gaan haar achterna. Ze roept de hulp in van haar toekomstige ex-man Vernon, een niet al te succesvolle bareigenaar, om haar onschuld te bewijzen.

neo (crew)
tja erg origineel is het allemaal niet, maar het acteerwerk is nog wel goed. 2.5 sterren

FisherKing
Twee van mijn favorieten in een film; dat kan geen onvoldoende worden. Idd neo, en goed geacteerd.

neo (crew)
dat kan geen onvoldoende worden.

bij mij dus wel

avatar van jedymaster
Redelijk spannende film met een voorspelbaar verhaal.

geronimo
Nou vooruit, 1 ster, omdat Basinger/Bridges zo'n mooi koppel is.

avatar van Filmkriebel
Deze matige (en korte) misdaadkomedie die zich in de jaren '50 afspeelt was vooral bedoeld om rijzende ster Kim Basinger te promoten. Het lukt haar maar niet om haar titelpersonage enig karakter te geven. Gelukkig brengt Bridges de boel wat in evenwicht maar het mist toch allemaal wat meer humor en wat meer charme. De scène met die ladder tussen de twee huizen was nog best grappig. en is het hoogtepunt van de film. Verder zal dit vlug vergeten zijn.

Matige film waarin een vrouw haar naaktfoto's probeert terug te krijgen bij de fotograaf die ze heeft gemaakt. Ondanks dat er genoeg vaart in het plot zit en de film niet te lang duurt, zakt het hier en daar soms in. Echt grappig wordt het nergens en het verhaal en de personages weten simpelweg niet echt te boeien. Kim Basinger en Jeff Bridges doen het aardig samen, maar weten de film niet te redden van de middelmatigheid.