Beyond Sherwood Forest (2009)

2,22

Canada
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Peter DeLuise
met Robin Dunne, Erica Durance en Julian Sands

De sheriff van Nottingham heeft het gemunt op Robin en zijn groep helden die rondhangen in het Sherwood Forrest. Om zijn vijanden te vernietigen, creëert de sheriff een onstuitbaar schepsel dat 's nachts transformeert in Alina, een opvallende vrouw. Robin moet een remedie vinden om Alina normaal te krijgen, nog voor ze haar terreur verspreidt, dit alles terwijl hij zijn jeugdliefde Marion moet beschermen tegen het boze.

20 BERICHTEN 1 MENING
avatar van RickZ
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een redelijke uitwerking van het bekende Robin Hood verhaal, maar dan toch weer behoorlijk anders met helaas matig geanimeerde draak en wolven . Het verhaal is nog wel te doen, maar het acteerwerk deed meer denken aan een toneelstuk dan aan een film. Op de rand van voldoende en onvoldoende, toch maar het voordeel van de twijfel: 3*

avatar van Draconian
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Einde was rommelig. Het hart is ook niet gevonden.

Best een vermakelijke versie op de traditionele Robin Hood versies.
en wel een 4tje waard voor mij.
Ieder zijn meug natuurlijk.

avatar van 606
Dit lijkt me meer op een fantasie film.

avatar van gjnt
Matige variant op het "thema" Robin Hood, leuk om een keer gezien te hebben. Beetje een RTL 4 film voor op een regenachtige zondagmiddag. Het acteren is voor mij net voldoende, Special effects kunnen echt wel beter vandaag de dag. Verwacht geen standaard Robin Hood verhaal maar meer een fantasy.

606 schreef:
Dit lijkt me meer op een fantasie film.

Nee joh, het is echt gebeurd.

De film is een gedrocht op zich de special effects doen denken aan de jaren '60 C-productie.

avatar van Timecop
Vlees noch vis

avatar van b00ts
Zevenentwintig open deuren achter elkaar. Vooral het 'eindgevecht' was hilarisch. Meer wil ik er niet over kwijt.

Ik heb er gemengde gevoelens over. Het is duidelijk een low budget film. Zoals eerder is gezegd laat het acteren te wensen over en zijn de animaties bepaald niet van grote klasse. De verwikkelingen rond Alina horen niet in het oorspronkelijke verhaal en zijn er met de haren bijgesleept.
Stel niet te veel eisen en zet je verstand op nul, dan is het geheel vermakelijk genoeg voor 1,5 uur ongecompliceerd kijkplezier, zeker samen met kinderen..
Vandaar dat ik er 3*** voor geef.

Toch iets beter dan verwacht. Het is wel een echte b film. film heeft me wel op geen enkel moment verveeld. De gevechten zien er wel allemaal wel fake en gemakkelijk uit. Acteerwerk was ook maar ondermaats. Erica Durance had ik toch van verwacht dat ze beter acteerde.

avatar van lordsnoopy
Zoals al eerder genoemd zijn het acteerwerk en de graphics niet echt lovenswaardig. Dit geldt met name voor de gevechtschoreografie; zelfs achter de pijlen die Robin afschiet lijkt geen kracht/vaart te zitten.
Het verhaal had wel potentieel maar vooral het einde verpest de film dan weer.
Erg jammer want het klonk veelbelovend.

mug13
Matige film,slechte special-effects,slecht acteerwerk en langzame actiescenes(zo langzaam dat je de acteurs gewoon zit denken o nu maak ik deze beweging en nu maak ik deze actie met mijn zwaard of pijl en boog.).De schijf die ik thuis heb liggen met deze film erop ga ik gebruiken als onderzetter voor mijn BIERTJE.

avatar van henkula

daar gaan ze van roesten mug..rommelige film, animaties, och, bij een goed verhaal heb je dat niet nodig. ik heb eens op tv gezien hoe ze handbogen maakten in die tijd, niet om luchtig mee om te springen en dan heb ik het nog niet over de pijlen.

Volslagen overbodige film, die kennelijk een graantje wil meepikken van de Robin Hood-film met Russell Crowe. Het begint (voor mij) meteen al fout met het jaartal 1174 en de uitspraak dat koning Richard regeert. Heeft men wel een geschiedenisboek in handen gehad? Tot aan zijn dood in 1189 regeerde Henry II (films: Becket, Lion in winter, beide met Peter O'Toole als de koning) die toen pas door zijn zoon Richard (Coeur de Lion) werd opgevolgd.

avatar van DDT
@ags50 Robin Hood met Russel Crowe is wel van 2010 e,deze van 2009!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus wat je zegt kan al niet.Ik vond dit een leuke filmke ook al is ie low budget.

Oei, wat een misser! Tja, dat krijg je wanneer je eerst de ene (Robin Hood met Russell Crowe) en dan de andere (deze film dus) op DVD hebt gezien. Doet overigens niets af aan mijn laag uitgevallen beoordeling.

avatar van Gang_Star
Goed is deze film uiteraard niet, maar echt vreselijk slecht ook weer niet. Het grootste minpunt vond ik dat de draak of het wat nou ook precies was, wel erg nep was. Voor de rest was het wel redelijk te kijken.

HALVE TAMME.
mug13 schreef:

Ik ook.

Over deze film kan je veel zeggen, maar helaas weinig of niets goed.
Het scenario is geen bal waard, de vertolkingen zijn slecht, vooral Julian Sands bewijst nog maar eens dat hij niet kan acteren, de speciale effecten zijn niet om aan te zien en tenslotte de soundtrack, die is ronduit miserabel.
Als je deze DVD in huis hebt gehaald, hij is inderdaad goed als onderlegger, zoals sommigen in hun kritiek aanhalen, veel meer kan je er niet mee doen.