Princess of Thieves (2001)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Peter Hewitt
met Keira Knightley, Malcolm McDowell en Darid Barras

De film vertelt het verhaal van Gwyn, de dochter van Robin Hood, die in de voetsporen van haar vader treedt, wanneer die gevangen genomen is door prins John. Koning Richard is overleden en diens zoon Philip is de rechtmatige troonopvolger, maar hij is in Frankrijk en te bang om Prince John te confronteren.

is er iemand die deze film al gezien heeft??

Ja, Gorro, volgens mij

vind het zo raar dat er maar 1 iemand heeft gezien. hij is toch echt al uit zo te zien. khad er nog nooit van gehoord! kwil weten hoe hij is.

avatar van Gorro
*marjo* schreef:

Ach, het is best een aardige film, maar niet meer dan dat. Een film zoals je die van Disney mag verwachten. Vermakelijk voor jong en oud, maar niet bijster origineel.

weet iemand of deze film te koop is in Nederland?

avatar van koiboy
Ik heb de film nu eindelijk gezien. Ik was heel benieuwd hoe hij was en kon hem eindelijk ergens vinden. Jammer genoeg niet te koop op dvd. Nu maar wachten tot hij op dvd verschijnt. De film is best vermakelijk en leuk om te zien.
Het is in vergelijking geen grote film als bv robin hood prince of thieves maar dat maakt niet zo veel uit.

Te koop bij amazon.de in duits en engels

geen slechte film maar ook niet echt speciaal. Het verhaal is nogal standaard. Keira Knightley speelde haar rol wel goed. Haar films zijn meestal goed.

avatar van Brix
Verrassend leuke Robin Hood versie.
Robin's dochter speelt dan wel de belangrijkste rol hierin, maar hij zelf heeft toch ook een fiks aandeel.

Het verhaal speelt, net als de nieuwste Robin Hood versie met R. Crowe, rond de tijd van het overlijden van koning Richard The Lionheart.

Deze Disney TV productie ziet er prachtig uit, misschien niet zo groots als een bioscoopfilm, maar toch overtuigend.

Tot mijn verbazing blijkt de film opgenomen te zijn in Roemenië.
Ik heb echter geen moment gedacht dat het niet Engeland was dat ik te zien kreeg.

Knightley speelt hier zeker niet slecht, maar steekt toch wel een beetje af tegen de meer ervaren acteurs die haar omringen.
Af en toe irriteerde zij mij ook een beetje, maar dat zal wel deels aan haar rol liggen.
Malcolm McDowell zet een uitstekende Sheriff of Nottingham neer, en Jonathan Hyde is een van de sterkste Prince John vertolkers die ik ooit zag.

Ook verrassend goed is Stuart Wilson, als de oudere Robin Hood, terzijde gestaan door een minstens even sterke Crispin Letts als Will Scarlett.
Wilson is met zijn 54 jaar de oudste Robin Hood filmacteur ooit als ik het goed heb.
Maar zeker niet versleten, en actief genoeg.

Rest nog Stephen Moyer te noemen, die de rol van koning Richard's zoon Philip speelt, heel verdienstelijk.

Enkele minpuntjes: de zwaard gevechten stellen weinig voor, jammer.
En een beetje meer geld voor de juiste middeleeuwse paardenzadels was er blijkbaar niet.
Zoiets stoort mij altijd.

Maar ik heb mij met deze film in ieder geval beter vermaakt dan met 'Robin Hood, Prince of Thieves'.
Een volgende kijkbeurt zit er zeker in.

Aardige film, weer eens wat anders dan het bekende Robin Hood verhaal... Leuk om een keertje te zien voor de Robin Hood's fans! Het is zichtbaar geen hele dure film geworden, maar al met al best vermakelijk....

avatar van DonOswaldo
Begon erg leuk.

Begon lekker luchtig met wat humor, Keira Knightley is geschikt, wat zeg ik, misschien wel perfect voor haar rol en de dialogen zijn af en toe zorg aan besteedt.

Dan zijn er wel wat fijne scènes als waar Gwyn die pijl doormidden schiet op het toernooi. Jammer is dan dat er te weinig van dit soort momenten zijn, verwachtte toch wat meer la Princess in action te zien zeg maar.. Ook zorgt het disney-gehalte en de bekende uitwerking (en het gebrek aan opvallende scènes of leuke humor) ervoor dat het uiteindelijk wat minder fijn kijkt, al begint het ook nog net niet te slepen.

De romance wordt er wat met de haren bijgesleept, echte aanleiding hebben we niet gezien. Maar als het dan toch erin moet, laat het dan ook echt erin zijn, en niet dat zielige preekje op het einde (al zou het de film inderdaad ook geen goed doen als Gwyn een braaf koninginnetje ging spelen in het kasteel).

Setting trekt me niet zo, maar met wat leuke beelden in de natuur vergeet ik dat al gauw, al mocht het misschien net dat beetje meer.

ps: Wel een klein foutje dat Conrad's (Philip's) naam niet genoemd werd toen Philip voor het eerst moest boogschieten op het toernooi.

Maar goed, vermakelijk genoeg om je niet te vervelen en een leuke rol van Keira Knightley. Als familie-filmpje prima te verteren.

avatar van Carl
M.i. van Keira Knightley niet acteren, althans in deze film brengt ze er naar mijn smaak weinig van terecht. Zo overtuigt ze vooral niet als middeleeuwse roversdochter. Ze was gewoon een 21e eeuwse knappe jongedame in middeleeuwse kledij - en zo werkt het dus niet.
De film was technisch slecht opgezet, zo stond Froderick het ene moment nog in het schandblok en het andere moment liep hij alweer vrij rond. De zwaardgevechten deugden niet en ook het decor had anno 2001 wel beter gekund.

En nog maar eens voor de zoveelste keer richting Holly wood: hou nu ASTEBLIEFT eens op met die zwijmelstrijkers steeds maar er doorheen als een soort verplichte achtergrondmuziek.
0,5 voor de moeite

avatar van Carl
thazbing schreef:
weet iemand of deze film te koop is in Nederland?

Laat me weten waarheen en tegen frankeerkosten krijg je hem gratis van me toegestuurd; zie mijn reactie.

avatar van TragieStar.*
Ik ga deze film vandaag bekijken ik ben erg benieuwd

avatar van TragieStar.*
Toch maar niet gaan kijken vandaag, er kwam weer iets tussen

Hèhè!
Nu was ik net benieuwd naar je mening.
(Blijkbaar zijn er maar weinigen die hem zo leuk vinden al ik)
Nog maar even afwachten dan.

Ja, sorry

Ik heb deze week niet heel veel tijd, dus misschien dat ik de film zaterdag ga bekijken, en dan hoor je het snel van mij

avatar van Ralf81
De film is op zich best aardig, maar springt er nergens écht uit. Hij is interessant, maar nergens echt aangrijpend. Er zitten wel wat grappige momenten in en het is daarnaast leuk dat het al zo vaak vertelde Robin Hood verhaal eens op een andere wijze wordt verteld. Ik heb me zeker niet verveeld, maar echt een mooie film die je nog lang bijblijft is het zeker niet in mijn geval. Ik miste ook de actiescènes, maar zie nu dat het vooral een avonturenfilm is. Keira Knightley speelt overigens wel een prima rol, erg overtuigend! Daarbij denk ik dat de echte Robin Hood fans deze film wel op waarde weten te schatten.

avatar van TragieStar.*
Vandaag eindelijk bekeken, en vond het desondanks de zwakke acteerprestaties toch een vrij leuke film. De film moet het niet hebben van de actiescenes, want die waren ronduit bagger eerder lachwekkend eigenlijk.
Pas na 25 minuten begon de film voor mij pas te boeien, en dan kon ik er ook lekker voor gaan zitten. Het is natuurlijk nooit een ramp om naar Keira Knightley te kijken, wat is zij toch een mooie vrouw en een geweldige actrice. Zij was dan ook de enige reden dat ik naar deze film wilde kijken.
Er is 1 ding wat ik niet begrijp: waarom ziet niemand dat Gwyn een vrouw is? Dat hoor je toch makkelijk aan haar stem, en dat zie je toch ook aan haar uiterlijk? Dat vond ik dus best vreemd.
Verder is het allemaal een beetje van hetzelfde en de film moet het dus ook alleen maar hebben van Keira en de ontwikkelingen tussen de personages.
Het einde vond ik dan wel weer heel aangenaam en mooi, maar voor de rest is het allemaal wel weer voorspelbaar wat de film eigenlijk niet slechter maakt hoor.
De leukste scene vond ik toch wel het toernooi, waar ze samen met de toen nog onbekende 'Philip' naartoe ging.

Vond het ook vrij aangenaam om een keer een ander verhaal te horen dan van Robin Hood, die hier eigenlijk maar een bij-personage is, terwijl dat meestal niet zo is.
Heb me vermaakt, zal geen vervolging krijgen denk ik. Ik raad deze film zeker aan omdat ik vind dat vele deze film nog niet hebben bekeken en dat vind ik jammer, ook mag de beoordeling wel wat omhoog natuurlijk, ook al heb ik zelf niet een hele hoge beoordeling gegeven.
Ben benieuwd wat andere hier van vinden.

@Brix, ik heb de film bekeken hoor, hier is mijn recensie/mening, en hopelijk kan je er wat mee. Het is niet de allerbeste sinds tijden, maar daar ben ik toch nooit zo goed in

Bedankt TragieStar,

onze meningen over de film komen aardig overeen zie ik., behalve over de acteerprestaties dan.
Ik vond Stuart Wilson (Robin) Crispin Letts (Will Scarlett) McDowell (Sheriff of Nothingham) Stephen Moyer (Philip)en vooral Jonathan Hyde (Prins John) allen juist heel goed spelen.

Verder een aardige vermakelijke film.
En voor de prijs (tegenwoordig al voor maar € 1,- te vinden) hoef je 't ook niet te laten.

avatar van martijn011
Zwaar onvoldoende. De ongeloofwaardigheid van werkelijk alle factoren die een film goed kunnen maken spat er van af. De acteerprestaties zijn nul (ook Keira Knightley), de actiescenes zijn ronduit belachelijk, de bombastische muziek sloeg werkelijk alles.
Kortom, dit is een film om heel snel te vergeten..

Inderdaad, een dikke onvoldoende. Alhoewel ik er toch nog wel 2* voor kan geven.

Verhaal is zwak, acteerprestaties erg matig (de minst charismatische Robin Hood ooit) en de film is op meerdere punten zo ontzettend voorspelbaar, dat het gewoon irritant wordt. Af en toe een lichtkomisch moment tussendoor maakt de film wat luchtiger, en brengt het voor mij op 2*.

avatar van Brix
(de minst charismatische Robin Hood ooit)

@GinolaEHV,

Het gaat ook niet over Robin Hood he, dan kan je beter een andere film bekijken. Het verhaal gaat over zijn dochter, vind ik een enorme pluspunt. Zo is het een keer wat anders. 2,0* is geen dikke onvoldoende naar mijn idee.

Veel verwachtte ik niet van deze film, maar toch is hij me best wel meegevallen.
Geen schitterende vertolkingen, maar het verhaal zit wel goed.
Ach, het moeten niet altijd topproducties zijn om je mee te vermaken, en dat vermaak heb ik wel gehad bij deze film.

avatar van chantal29
ik heb me best vermaakt met deze

Vooropgesteld: ik ben absoluut geen fan van Keira Knightley (in geen enkele film). Hier vind ik dat zij bovendien volslagen niet past voor de rol omdat zij met haar wel zeer bekakt Engels geheel uit de toon valt. En dan telkens dat onnodig tonen van haar paardengebit ....

avatar van foxyboy
Leuke film om met het gezin te kijken. Is geen spetterend goed acteerwerk, zit te veel 'gemaakt' in. Maar dat moet je, net als bij vele andere films, gewoon even wegdenken

Al met al zeker de moeite waard om te kijken.

avatar van K. V.
Deze dvd eens geprobeerd en het was een leuk tussendoortje, maar 'k vond de film er soms wat goedkoop uitzien.
Het verhaal wel vermakelijk en wist wel te entertainen.
De cast deed het niet slecht.
Niet slecht, niet waw.